دانشگاه جواهر لعل نهرو در شهر حیدرآباد (ایالت آندراپرادش) واقع گردیده است. این دانشگاه به عنوان اولین دانشگاه تکنولوژی هندوستان در سال  1972 تآسیس گردید. و ارائه کننده رشته های متنوع در مقاطع مختلف مهندسی و علوم کاربردی می باشد.

کتابخانه دانشگاه در راستای افزایش یادگیری بیش از 20000 کتاب دارد و عضو 95 مجله فنی  است. همچنین دارای 120 مجلاه از مرکز ملی علوم اطلاعات ، IISc ، بنگلور از روش INFLIBNET است. علاوه بر این، کتابخانه ایی صوتی و تصویری شامل تلویزیون رنگی و ویدئو با نوار ویدئو در موضوعات مختلف یادگیری موجود میباشد.

ایجاد پایگاه داده های کامپیوتری در زمینه های علوم ، مهندسی ، فناوری و مدیریت و همچنین به اشتراک گذاشتن منابع اطلاعاتی از طریق سیستم های شبکه کامپیوتری محلی از دیگر امکانات این دانشگاه است. به منظور کشف استعداد دانشجویان مرکزی برای پیشرفت حرفه و توسعه منابع تاسیس شده است. برخی از اهداف این مرکز عبارتند از آماده کردن دانشجویان برای امتحانات رقابتی مانند GATE ، ECET ، EAMCET است.

این دانشگاه برای اینکه بتواند دانشجویانی جهانی تربیت کند، برنامه های مشترک با دانشگاه های بین المللی تعریف نموده است ازجمله این برنامه ها :

  1. دانشکده فناوری اطلاعات (SIT) با دانشگاه کارنگی ملون ، ایالات متحده آمریکا ،
  2. دانشکده مطالعات مدیریت با دانشگاه مرکزی میشیگان ، ایالات متحده آمریکا
  3. دانشکده مهندسی ، با دانشگاه ایالتی کانزاس، ایالات متحده آمریکا
  4. دانشگاه حیدر آباد با  با موسسه  بلکینگ تکنولوژی ، سوئد.
    1)School of Information Technology (SIT) with Carnegie Mellon University, USA, 2)School of Management Studies with Central Michigan University,USA
  5. JNTU College of Engineering, Hyderabad with Kansas State University USA
  6. JNTU Hyderabad with Blekinge Institute of Technology,Sweden.

 

جهت دریافت مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب مشابه

فهرست
settings_phone