تحصیل رشته دندانپزشکی در چین:

امروزه تحصیل دندانپزشکی در چین مورد توجه دانشجویان سرتاسر جهان قرار گرفته است. دندانپزشکی همیشه یکی از زیرشاخه های محبوب رشته پزشکی بوده است و با توجه به مساعد بودن شرایط تحصیل  و پذیرش رشته دندانپزشکی در چین دانشجویان زیادی به سمت این کشور مهاجرت می کنند .

 تحصیل دندانپزشکی در چین
تحصیل دندانپزشکی در چین

چرا دندانپزشکی یا BDS را در چین بخوانم؟

1. وجود دانشگاه هایی با رنکینگ خوب و بالا

2. تحصیل به زبان انگلیسی بدون نیاز به ارائه مدرک زبان

3. دانشگاه های تایید شده PMC، BMDC و NMC

4. اساتید مجرب و با تجربه در این رشته در دانشگاه های چین

5. قدمت ارائه این رشته در چین

6. امکان گذراندن دوره کارورزی در بهترین شرایط (هر دانشگاه بیش از 5000 تخت در بیمارستان وابسته دارد.)

7. مدرک بین المللی شناخته شده BDS

8. دانشجویان می توانند پس از مدرک BDS، PG را در اروپا / چین دنبال کنند

9. دانشکده های با صلاحیت عالی برای آموزش طب دهان

10. کلاس های درس با امکانات عالی و فناوری های روز دنیا

تحصیل دندانپزشکی در چین:

  • BDS  چیست؟ این مدرک به اختصار لیسانس دندانپزشکی عمومی است.
  • BDS به طور کلی بین 5 تا 6 سال در بسیاری از دانشگاه های پزشکی در چین به طول می انجامد و سال آخر آن به صورت کارآموزی در بیمارستان است. 
  • آموزش پزشکی در چین تعامل بسیاری به جذب دانشجویان بین المللی در BDS دارد.
  • امروزه برنامه دندانپزشکی در چین با استاندارد های بین المللی بررسی شده است.
  • میتوان گفت چین ارزانترین کشور برای تحصیل در رشته پزشکی است.

هزینه تحصیل دندانپزشکی در چین:

هزینه تحصیل در رشته دندانپزشکی بسته به دانشگاه محل تحصیل  متفاوت خواهد بود ، بطور معمول شهریه از حداقل  26000 یوان الی  حداکثر 50000  یوان  برای هرسال  خواهد بود.

  در بخش زیر دلایل تحصیل در رشته دندانپزشکی در چین را اعلام میکنیم :

1. مدرک دانشگاه های چین مورد تایید تمام کشورها است.

49 دانشگاه پزشکی دولتی تحت نظارت دولت چین فعالیت میکنند.تمامی این دانشگاهها را سازمان بهداشت جهانی تائید میکند. یعنی فارغ التحصیلان میتوانند در آزمونهای پزشکی ملی که در آیتم 2 ذکر شده شرکت نمایند .

2. شما قرار نیست بعد از تحصیل نگران پذیرفته شدن مدرک خود باشید.

MCI , PMDC , USMLE , PLAB , HPCSA , SCHS , etc: مدرک  شما در سراسر دنیا مورد تائید است.دانشجویان پس از گذراندن تمام واحد های آموزشی وقبولی در آزمون پایان دوره دانشگاه، مدرک فارغ التحصیلی پزشکی و دندانپزشکی دریافت خواهند کرد. دانشجویان میتوانند گواهینامه خود را همراه با دیگر مدارک به سفارت کشور خود در چین ارائه داده  و  تاییدات لازم را دریافت نمایند . 

3. همتراز با تحصیلات تکمیلی دندانپزشکی غرب.

 دانشگاههای پزشکی مورد تایید وزارت بهداشت ایران در  چین دارای رنکینگ جهانی کمتر از 1000هستند و در زمینه پزشکی مدرن  شهرت بالایی را در جهان بدست آوردند . رشته پزشکی و دندانپزشکی در اغلب این دانشگاهها در چین به زبان انگلیسی تدریس میشود و بسیاری از فارغ التحصیلان  در طی تحصیلات تکمیلی خود در چین می باشند  و یا به عنوان پزشک در کشور خود مشغول کارند.

4. سهولت امر پذیرش برای دانشجویان خارجی.

 در مقایسه با کشورهایی مانند انگلستان،امریکا،اروپا،امکان اخذ پذیرش در دانشگاههای پزشکی چین بطور قطع حتمی است. به علاوه تحصیل دندانپزشکی در چین بسیار مناسب تر از این کشورها است. شما با انتخاب چین از رقابت تنگاتنگی که در دیگر کشورها وجود دارد خودتان را نجات خواهید داد.

5. ارزان ترین کشور برای تحصیل در رشته دندانپزشکی.

تحصیل رشته پزشکی در چین 70 در صد ارزانتر از انگلستان یا امریکا است. مثلا تحصیل دندان پزشکی در امریکا بدون 4 سال دوره پیش پزشکی در مناسب ترین حالت حدود 200.000 – 160.000 دلار هزینه دارد. در حالی که شما می توانید دوره کامل 6 ساله را با هزینه ای حدود 50.000 – 30.000 دلار بگذرانید. در مقایسه با دیگر کشورها نیز چین در  الویت است .دولت چین به اساتید دانشگاه کمک هزینه  پرداخت می کند و امکان ارائه تسهیلات به متقاضیان واجد شرایط را برای آنان فراهم می کند.

6. تحصیل در محیط آموزشی بین المللی. 

از آنجائی که روز به روز بر تعداد دانشجویان خارجی در چین افزوده می شود،چین به طور چشمگیری در حال توسعه همه جانبه است ، در چین  با دانشجویانی از کشورهای مختلف جهان معاشرت خواهید کرد و علاوه بر فراگرفتن فرهنگ های  مختلف  در صدر آن می توانید با فرهنگ سنتی چین هم آشنا شوید.

7. تعداد زیاد بیمارستانها با کیفیت بالا برای گذراندن دوره تحصیل دندان پزشکی در چین. 

دانشگاههایی که مجاز به ثبت نام دانشجویان خارجی هستند، باید حداقل استاندارهایی را که وزارت علوم چین تعیین کرده است دارا باشند.بیمارستانهای وابسته به دانشگاه که دانشجویان دوره انترنی را در آنجا می گذرانند باید دارای گرید 3 وسطح الف باشند ،و دارای تجهیزات پزشکی با استاندارهای جهانی و تخت کافی برای بیماران باشند. چین پر جمعیت ترین کشور دنیاست و به همین دلیل بازار پزشکی چین به سرعت در حال پیشرفت است. به زودی یکی از بزرگترین بازارهای پزشکی در دنیا خواهد شد.

8. آب و هوای چین منطقه به منطقه متفاوت است و هر دانشگاهی زیبائی خاص خود را در فصول مختلف دارد.

 دانشجویان می توانند از زندگی در فضای دانشگاه لذت ببرند و یا در اوقات فراغت در چین به سفر بپردازند  دانشگاهها برای به نمایش درآوردن فرهنگ و سنت های با شکوه و جذاب چین ، فعالیت های متنوع زیادی را برای دانشجویان خارجی برنامه ریزی می کنند. دانشجویان نه تنها با تاریخ و فرهنگ چین آشنا می شوند،بلکه می توانند با روحیه نسل جدید چین هم آشنا شوند.

9. تحصیل دندانپزشکی در چین در جامعه ای با درجه امنیت بالا.

  دولت چین برای حفظ امنیت و آرامش مردم و اجتماع چین ،قوانین و انضباط منحصری را  اعمال می کند.

10. کشف تاریخ دیرینه و فرهنگ غنی با تحصیل در چین

با دستاوردهایی که چین در طی 30 سال گذشته به دست آورده ،بیش از 500.000 دانشجوی خارجی در دانشگاهها و کالج های بین المللی چین ثبت نام کرده اند.و آنجا را به عنوان یکی از محبوب ترین مکانها برای تحصیل مبدل کرده است. دارای ویژگی های یک فرهنگ مرموز و کهن و یک اقتصاد نوین و پر جنب و جوش که هر تازه وارد را مجذوب خود می کند .

                                     تحصیل در چین                                                           تحصیل در روسیه 

تحصیل دندانپزشکی در چین به زبان انگلیسی:در 20-25 سال گذشته، دانشجویانی از کشورهای مختلف در BDS در چین پذیرش می‌شوند. بیشتر دانشجویان ازایران و پاکستان، هند، سریلانکا، بنگلادش، اندونزی، مالزی، کشورهای آفریقایی (زامبیا، زیمبابوه، غنا، نیجریه، آفریقای جنوبی و غیره) هستند تا مدرک دندانپزشکی خود را دنبال کنند.اکثر دانشگاه های چین BDS را به زبان انگلیسی ارائه می دهند که دانشگاه های فهرست شده MOE هستند . شهریه دوره BDS در چین در مقایسه با MBBS در چین به دلیل استانداردهای آموزشی و تمرینی رقابتی کلاس جهانی هزینه بیشتری دارد.

لیست دانشگاه های BDS در چین 2023:

دانشگاه­های مورد تائید وزارت بهداشت چین
Peking University  Fudan University Shanghai jiao Tong University  Tsinghua University  Shanghai University  Sun Yat-Sen University  Zhejiang University  Nanjing University  Central South University
Soochow University  University of Chinese Academy of Science Xiamen University  China agricultural university  Wuhan University  University of Science and Technology of China  Tongji University  SiChuan University Huazhong University of Science and Technology
 Nankai University  Capital Medical University  Nanjing Medical University  Ocean University of China  Tianjin University  Jinan University  Xian jiaotong University  Jilin University  Zhengzhou University
 Southeast University East china university of science and technology  Shandong University  Chinese University  University Hong Kong  China Pharmaceutical University  Beijing Normal University  Hong Kong China Med University  Nanjing Agriculture U

محبوب ترین برنامه های دندانپزشکی در چین:

 ارتودنسی
جراحی دهان و فک و صورت
تحصیلات تکمیلی دندانپزشکی (DPDS)
دندانپزشکی
ریشه دندان
پروتزهای دندانی
برنامه 5 ساله DMD ب
دندانپزشکی کودکان
دندانپزشکی

 

موسسه بنیاد جهانی پژوها شما را در رسیدن به هدفتان یاری مینماید.

راه های ارتباطی با ما:

02188792553-4

02188664005-6

واتسپ:09122423999

 

جهت دریافت مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل کنید

 

برچسب ها : , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب مشابه

فهرست
settings_phone