شرایط سنی تحصیل در روسیه

اگر شما هم همیشه به مطالب مربوط به بورسیه و یا کمک هزینه تحصیلی جذب می شوید و به دنبال شرایط اخذ آن هستید تا به طور رایگان در کشوری همچون روسیه تحصیل کنید مطلب زیر را از دست ندهید.

دولت روسیه از چه زمانی به دانشجویان بورسیه می دهد؟

  • پرداخت هزینه سفر به دانشگاه ؛
  • هزینه های زندگی ؛
  •  بیمه داوطلبانه بیمه درمانی (VMI).
  • دانشجویان فارغ التحصیل بین المللی دانشگاه که جهت تکمیل تحصیل خود نیاز به گذراندن دوره کارآموزی دارند (آموزش حرفه ای و یا پیشرفت شغلی) نمی توانند کمک هزینه دریافت کنند، ولی شاید بتوانند اقامت رایگان در خوابگاه دانشگاه را دریافت کنند.
  • پرداخت هزینه سفر به دانشگاه ؛
  • هزینه های زندگی ؛
  •  بیمه داوطلبانه بیمه درمانی (VMI).
  • دانشجویان فارغ التحصیل بین المللی دانشگاه که جهت تکمیل تحصیل خود نیاز به گذراندن دوره کارآموزی دارند (آموزش حرفه ای و یا پیشرفت شغلی) نمی توانند کمک هزینه دریافت کنند، ولی شاید بتوانند اقامت رایگان در خوابگاه دانشگاه را دریافت کنند.

بورسیه های غیر دولتی در روسیه:

2.1- انجمن جهانی Universities :

در همکاری با وزارت علوم و آموزش و پرورش فدراسیون روسیه ، بورس تحصیلی روسیه برای دانشجویان بین المللی المپیاد ارائه می دهد. این بورس تحصیلی بر سر رقابت تحصیل در مقطع فوق لیسانس در دسترس است.

2.2- مسابقات علمی  Open Doors (المپیاد) :

یک پروژه بین المللی است که به شما امکان می دهد  در یکی از دانشگاه های برجسته روسیه ثبت نام کنید. هدف این برنامه ارائه تحصیل رایگان در روسیه برای دانشجویان خارجی ممتاز در دانشگاه ها می باشد.

2.3- بورس بین المللی بنجامین گیلمن :

 یکی از بهترین کمک های مالی که دولت فدرال ارائه می دهد، از طریق بورس بین المللی بنجامین ا. گیلمن است که تحت عنوان بورسیه تحصیلی روسیه شهرت دارد ارائه می شود .برنامه تحصیلی گیلمن برای دانشجویان دوره کارشناسی با دریافت کمک مالی از دولت روسیه فرصت تحصیل در خارج از کشور ارائه می دهد.بیش از 2900 کمک هزینه با مبلغ 5000 دلار آمریکا به دانشجویانی که زبانشان روسی نیست .

دولت علاوه بر جوایز بنیامین گیلمن، جایزه بورن برای تحصیلات بین المللی را نیز ارائه می دهد . جوایز بورن بر مسائلی که برای امنیت ملی مهم هستند، تمرکز دارد. آنها تعریف گسترده ای از امنیت ملی را شامل می شوند که عبارتند از مواجهه با چالش های جامعه جهانی، بیماری و گرسنگی جهانی و رقابت اقتصادی . دانش آموزانی که برای بورس تحصیلی بورن درخواست می دهند نیز باید به یادگیری زبان دیگری مانند زبان روسی بپردازند.این جایزه برای سال تحصیلی سال تحصیلی تا 20،000 دلار است.

2.4- دانشکده های روسیه ای و آسیایی (SRAS) :

لیست کمک هزینه تحصیلی برای دانشجویان خارجی جهت تحصیل در روسیه و دیگر کشورهای شوروی سابق می باشد، که اکثر آنها فقط برای دانش آموزان برتر می باشد.

2.5- بورسیه BP  در روسیه برای پژوهش : 

بورس های تحصیلی پژوهشی در روسیه بین 235 تا 550 دلار آمریکاست. و فقط برای اهداف پژوهشی ارائه میشود و متقاضی با این بورس تنها باید به پژوهش در موضوع تعیین شده بپردازند.

2.6- بورسیه شوراهای آمریکا :

 مبلغ این بورسیه ها در ایالات متحده بین $ 5،000 تا 25،000 $، متفاوت است و به طور معمول هزینه بلیط هواپیما، دستمزد ماهانه، بیمه خدمات درمانی و … نیز شامل می شود.این بورسیه کمک هزینه آموزش زبان روسی و تحقیقات روسی و یک برنامه 8 ماهه می باشد که در آن دانش آموزان گوش دادن، خواندن، نوشتن و مهارت شنوایی در زبان روسی را آموزش می بینند.

2.7- بورسیه تحصیلی روسیه برای دانشجویان بین المللی:

سازمان هایی هستند که برنامه های ویژه ای برای تحصیل در خارج از کشور ارائه می دهند. موسسه آمریکایی مطالعات خارجه (AIFS) یکی از این نوع مراکز تحصیلی در خارج از کشور است. هدف آنها بهبود کیفیت زندگی دانشجویان در تقابل فرهنگی با دیگر مناطق دنیا است. آنها برنامه هایی در بیش از 22 کشور دارند و بیش از 5000 دانشجو در هر دوره تحصیل در خارج از کشور شرکت می کنند. AIFS برای دانشجویانی که دارای صلاحیت هستند، تعدادی کمک هزینه تحصیلی ارائه می دهد:

  • 1،000 دلار گرانت : همانطور که به نظر می رسد، این جایزه  1000 دلار است و به دانشجویان کمک می کند تا هزینه های تحصیل در خارج از کشور را پرداخت کنند.
  • بورس تحصیلی بین المللی AIFS : دانش آموزانی که موفقیت های علمی برجسته ای داشته اند برای این بورس تحصیلی در نظر گرفته می شوند. دانشجویان باید مقاله ای ارائه دهند که نشان دهند چگونه تحصیل در خارج از کشور زندگی آنها را تحت تاثیر قرار میدهد .40 مورد از این کمک های مالی هر ساله به مبلغ 1000 دلار اهدا می شود.
  • VIII بورس تحصیلی : این جایزه دانش آموزان را تا هشت ماه از حمایت مالی کامل برای انجام تحقیقات در روسیه فراهم می کند.
  • بورس آزاد/ پروژه بورس تحصیلی روسیه: بورس تحصیلی روسیه برای دانشجویان بین المللی از هر کشوری برای تحصیل در رشته ریاضیات، فیزیک، علوم کامپیوتر و یا اقتصاد در روسیه در دسترس است. کمک هزینه تحصیلی از سوی انجمن های جهانی دانشگاه های جهانی روسیه، کمک هزینه تحصیلی را پوشش می دهد. 

بورسیه تحصیلی  دانشگاههای خاص برای دانشجویان بین المللی

3.1- بورس تحصیلی روسیه موسسه فیزیک و فناوری مسکو (MIPT) :

بورس تحصیلی برای دانشجویان عالی بین المللی در دسترس است که توانایی عملکرد عالی دانشگاه را نشان می دهند.

3.2- دانشگاه ملی تحقیقات – دانشکده اقتصاد (HSE) سنت پترزبورگ :

چندین بورس تحصیلی برای تحصیل در دانشگاه سنت پترزبورگ HSE در دسترس است که 25 تا 100 درصد هزینه های تحصیل دانشجویان برجسته بین المللی را در تمام سطوح تحصیلی پوشش می دهد.

3.3- دانشگاه ملی علوم و فناوری MISiS :

 برای دانشجویان بین المللی که برنامه های STEM MSc را به زبان انگلیسی میگذرانند می باشد.

3.4- دانشگاه پلی تکنیک سنت پترزبورگ:

 فرصت های تحصیلی فردی برای برنامه های کارشناسی ارشد در دانشگاه در دسترس است. بورس تحصیلی می تواند هزینه های تحصیل در طول یک ترم یا هزینه های اقامت در خوابگاه دانشگاه را پوشش دهد.

3.5- دانشگاه ایالتی Tomsk:

کمک های مالی مختلف برای دانشجویان بین المللی در دسترس می باشد

3.6- بورس تحصیلی روسیه دانشگاه دولتی  اقتصاد ولادی وستک  (VSUES):

این دانشگاه 4 کمک هزینه ارائه می دهد که برای عموم در دسترس می باشد که این بورس های تحصیلی شامل اعطای مبلغ  RUB 3000 در هر ماه یا (50 $) دلار آمریکا برای دانش آموزان برجسته بین المللی می باشد.

3.7- بورس تحصیلی روسیه دانشگاه اورال فدرال (UrFU) :

این دانشگاه برنامه کمک هزینه تحصیلی برای دانشجویان کارشناسی ارشد را ارائه می دهد، 65 کمک هزینه تحصیلی برای دانشجویان جدید بین المللی وجود دارد، پوشش شهریه برای دو ترم تحصیلی برای هر برنامه به زبان انگلیسی امکان پذیر است. کمک هزینه تحصیلی بین المللی هزینه های تحصیل را برای یک سال از تحصیل معمولا پوشش می دهد.

3.8- برنامه المپیک بین المللی روسیه :

برنامه بورس المپیک ولادیمیر پاتینین، 20 بورس تحصیلی و کمک هزینه تحصیلی در روسیه برای مطالعه کارشناسی ارشد و برای برنامه های دولتی ورزشی در دانشگاه را ارائه می کند و هزینه های تحصیل ، محل اقامت و خرجی ماهانه را به دانشجو اعطا می کند.

بورس تحصیلی روسیه
شاید شما یک قدم با اخذ بورسیه تحصیلی روسیه فاصله داشته باشید و تنها با یک مشاوره گام بزرگی برای آینده خود بردارید

بورسیه پزشکی در روسیه

قبل مطالعه بورسیه پزشکی روسیه میتونی از طریق لینک زیر شرایط تحصیل در رشته های پزشکی و پیراپزشکی در روسیه رو هم ببینید.

 

4.1- دانشگاه کالیفرنیا (منطقه ولگا) دانشگاه فدرال:

دوره فوق لیسانس (5 ساله) در رشته دندانپزشکی و زبان آموزشی روسی و انگلیسی می باشد، تنها هزینه  آموزش  (3640 دلار) در سال است.

4.2- IM Sechenov (دانشگاه سیچنوا):

اولین دانشگاه علوم پزشکی مسکو دوره 5 ساله در رشته تخصصی دندانپزشکی است.  دانشجویان در رشته های تشخیصی، درمان و توانبخشی، مراقبت های بهداشتی و مراقبت های دندان فارغ التحصیل می شوند .

4.3- دانشگاه دوستی روسیه (رودن) :

دوره های پزشکی و دندانپزشکی کودکان و بزرگسالان، 7،220 دلار در سال برای دانشجویان بین المللی است.

4.4- دانشگاه دولتی پزشکی و دندانپزشکی مسکو (MSUDM):

این دانشگاه هنوز یکی از پرچمداران آموزش پزشکی است.  یکی از بزرگترین مراکز آموزشی و علمی در روسیه و اروپا است، یک دانشگاه برتر در روسیه در زمینه آموزش دندانپزشکی و آموزش امور پزشکی. درمانگاه ها و بخش های دانشگاه تیم هایی هستند که متخصصان حرفه ای را در تمامی زمینه های علوم پزشکی مدرن ترکیب می کنند.

 

همچنین برای اطلاعات بیشتر میتوانید مطالب زیر را مطالعه کنید :

دانشگاه لمونوسوف

هزینه زندگی در روسیه

دانشگاه پاولوف

شرایط زندگی در روسیه

دانشگاه سماشکو

 

جهت دریافت مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل کنید

برچسب ها : , , ,

۱۷ دیدگاه. Leave new

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب مشابه

فهرست
settings_phone