نماد سایت اعزام دانشجو و پذیرش تحصیلی

تحصیل در دانشگاههای برتر دنیا و خدمت به کشور

چگونه با تحصیل در دانشگاه های برتر دنیا به کشورمان خدمت کنیم ؟

تحصیل در دانشگاههای برتر دنیا همیشه دغدغه بسیاری از دانشجویان ایران بوده است.هم اکنون دانشگاه هایی با رتبه بندی های مختلف در رده های پایین،متوسط و برتر وجود دارد .که از بین آنها دانشگاه‌هایی با بالاترین رتبه بندی در دنیا، شهرت گسترده‌ای دارند که دانشجویان بسیاری آرزوی تحصیل در آنها دارند.پاسخ به این سوال که چگونه با تحصیل در دانشگاه های برتر دنیا به کشورمان خدمت کنیم، دلیل اصلی بسیاری از دانشجویان تحصیل در دانشگاههای برتر دنیا و تحمل دشواری های اعزام به خارج و دردسرهای آن است. دانشگاه‌های ایالات متحده متناوبا در فهرست رتبه‌بندی برتر قرار دارند و معتبرترین دانشکده‌های حقوق، دانشکده‌های پزشکی و دانشکده‌های بازرگانی در جهان را می توان در آنجا پیدا کرد.

معیارهای رتبه بندی دانشگاههای برتر دنیا:

معیارهای رتبه بندی دانشگاهی از کشوری به کشور دیگر بسیار متفاوت است و رتبه بندی آنها به طور مرتب عوض می شود.  اکثر دانشجویانی که قصد تحصیل در خارج از کشور را دارند باید با پنج رتبه دانشگاهی بین المللی آشنا باشند. معیارهایی از قبیل زیر:

  1. معیارهای رتبه بندی QS
  2. رتبه بندی دانشگاهی QS در سال 2022 ، 1300 را بر اساس 6 معیار زیر ارزیابی کرده است:

معیارهای رتبه بندی برترین دانشگاه ها تایمز:

رتبه بندی دانشگاهی براساس تایمز، برترین رتبه بندی دانشگاه برتر دنیا است.  در این رتبه بندی بیش از 1600 دانشگاه در 99 کشور ارزیابی شده است.
جدول رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهانی تایمز در سال 2022 بر اساس 13 شاخص عملکردی زیر می باشد:

معیارهای رتبه بندی ARWU:

رتبه بندی براساس معیار ARWU به عنوان رتبه بندی شانگهای شناخته می شود و بر اساس شاخص های استناد مقالات ، مقالات چاپ شده در مجلات Nature یا Science ، فارغ التحصیل دانشگاه که در حین کار در دانشگاه جایزه نوبل دریافت کردند و میزان تحصیلات تحقیقاتی یا دکترا می باشد.

رتبه بندی لیدن CWTS:

رتبه بندی CWTS Leiden در مورد عملکرد علمی بیش از 1200 دانشگاه در سراسر جهان است. رتبه بندی دانشگاه ها بر اساس CWTS Leiden بیشتر براساس مقالات و شاخص علمی است.

رتبه بندی Webometrics:

سیستم رتبه‌بندی Webometrics از برتری مقالات استناد شده در دانشگاه به عنوان شاخص‌های رتبه‌بندی استفاده می‌کند. این رتبه بندی 30000 دانشگاه از بیش از 200 کشور را رتبه بندی کرده است.

چگونه با تحصیل در دانشگاه های برتر دنیا به کشورمان خدمت کنیم؟

برای تحصیل در دانشگاههای برتر دنیا باید مراحل زیر را بگذرانید:

فرایند درخواست:

تحصیل در دانشگاههای برتر دنیا متقاضیان بسیاری دارد زیرا تنها حدود 5 درصد یا یک نفر از هر بیست متقاضی، پذیرش می شود. بنابراین قبل از شروع فرآیند درخواست، باید از خود بپرسید که:

  1. چرا تحصیل در دانشگاههای برتر دنیا برایتان مهم است؟
  2. آیا سوابق تحصیلی شما به اندازه کافی معتبر است که بتوانید قبول شوید؟
  3. آیا پولی برای تامین هزینه های تحصیل دارید؟

ناگفته نماند که دلیل اصلی تحصیل در برترین دانشگاه های جهان داشتن رزومه برجسته و حرفه ای می خواهد.

درخواست به موقع:

درخواست به تحصیل در دانشگاههای برتر دنیا نیاز به پشتکار بالایی دارد وشما باید به بسیاری از دانشگاه ها درخواست دهید تا شانس پذیرش خود را افزایش دهید.
شما باید تقریبا یک سال قبل درخواست خود را ارسال کنید. یعنی باید حدود 1.5 سال قبل از شروع سال تحصیلی جدید ، فرآیند درخواست خود را شروع کنید تا بتوانید به موقع در آزمون های مورد نیاز دانشگاه تحصیل کنید.

گرفتن نمرات خوب:

برای ورود به اکثر برنامه ها در دانشگاه های برتر، به معدل 4.0 یا نیاز دارید.

کسب رتبه در آزمون های دانشگاه:

بسیاری از دانشگاه ها از همه متقاضیان می خواهند که در یکی از این آزمون های SAT یا ACT شرکت کنند و برای برنامه کارشناسی ارشد باید در آزمون پذیرش GRE یا GMAT شرکت کنید. علاوه بر این، باید نمره خوبی در آزمون تافل یا آیلتس کسب کنید .

نوشن درخواست نامه:

نوشتن مقاله شانس شما را برای پذیرش و تخصیل در دانشگاههای برتر بیشتر می کند برای درخواست دادن به دانشگاه باید از علایق و استعدادها، اهداف و انگیزه های تحصیلی تان بگویید و اینکه چرا می خواهید در این دانشگاه آنها تحصیل کنید.

دریافت توصیه نامه:

دانشگاه های با رتبه بالا اغلب دو یا سه توصیه نامه می خواهند.اغلب توصیه نامه ها باید توسط معلمان، مربیان، کارفرمایان نوشته شود.  هرگز از والدین یا سایر اعضای نزدیک خانواده خود نخواهید که برای شما توصیه نامه بنویسند. زیرا فرد مناسبی نیستند.

مشاوره تحصیلی:

از یک معلم، یک مشاور راهنمایی یا شخص تحصیلکرده ای که می شناسید بخواهید که تجربیاتش را با شما درمیان بگذارد.در مورد رشته انتخابی خود به صورت آنلاین تحقیق کنید و لیستی از جذاب ترین دانشگاه ها را بر اساس برنامه های پیشنهادی، اساتید، زندگی دانشجویی، موقعیت مکانی و شرایط ورودی تهیه کنید.آماده شدن برای مصاحبه :حتی اگر مصاحبه شما از راه دور یا مجازی انجام شود، سعی کنید ظاهر مناسب و حرفه ای و مصاحبه ای علمی داشته باشید تا بتوانید در مصاحبه قبول شوید.


لیستی از بهترین دانشگاههای برتر دنیا:

در زیر، فهرست کوتاهی از بهترین دانشگاه های دنیا براساس سایت های رتبه بندی دانشگاه ها گردآوری شده است:

برترین دانشگاه های آمریکا

 برترین دانشگاههای چین

برترین دانشگاه های کانادا

 برترین دانشگاههای روسیه

برترین دانشگاه های انگلستان

برترین دانشگاه های استرالیا

برترین دانشگاههای ترکیه

برترین دانشگاه های اروپا

موسسه بنیاد جهانی پژوها شما را در رسیدن به هدفتان برای تحصیلات عالیه در خارج از کشور یاری مینماید.

خروج از نسخه موبایل