نماد سایت اعزام دانشجو و پذیرش تحصیلی

دانشگاه دولتی لومونوسوف

دانشگاه لومونوسوف:

دانشگاه لومونوسوف یکی از مهم‌ترین دانشگاه‌های کشور روسیه است. دانشگاه لومونوسوف در پایتخت کشور روسیه  قرار دارد. دانشگاه لومونوسوف یکی از زیباترین و با عظمت‌ترین دانشگاه‌های جهان از لحاظ معماری، به شمار می‌آید. دانشگاه لومونوسوف ابتدا در تاریخ 26 آوریل1775 میلادی، با همت میخائیل واسیلویچ لومونوسوف در ساختمان نه چندان بزرگی در میدان سرخ تأسیس شد. این دانشگاه یکی از مقاصد تحصیلی در روسیه برای متقاضیان ایرانی است.

شروع ترم های تحصیلی اول سپتامبر و هفتم فوریه و مدت زمان تحصیلی در این دانشگاه به شرح زیر است :

رتبه و رنکینگ دانشگاه لومونوسوف:

 دانشگاه لومونوسوف در رتبه بندی (CWYR) در رتبه 48 قرار گرفته و موضع خود را نسبت به نتایج سال گذشته (در آن زمان دانشگاه در رتبه 90 ایستاد) بهبود داده است. دانشگاه لومونوسوف تنها دانشگاه روسیه است که در بین صد تا از بهترین دانشگاه های جهان بر اساس  CWYR آمده است. رتبه بندی CWYR ارزیابی کارشناسی در زمینه های مختلف کار دانشگاه را در نظر می گیرد و به فعالیت های علمی دانشگاه، صلاحیت اساتید و فعالیت علمی پژوهشگران توجه می کند .

 

دانشکده های دانشگاه دولتی لومونوسوف :

رشته های دانشگاه لومونوسوف روسیه:

• رشته پزشکی
• رشته داروسازی
• رشته پیراپزشکی
• رشته های مهندسی
• رشته های دانشکده ریاضیات و مکانیک روسیه
• رشته های دانشکده ریاضیات محاسباتی و سایبرنتیک روسیه
• رشته های دانشکده فیزیک
• رشته های دانشکده شیمی
• رشته های کسب و کار
• رشته های دانشکده زبان های خارجی و مطالعات منطقه ای

خوابگاه دانشگاه لومونوسوف:

خوابگاه های دانشگاه دولتی لومونوسوف مسکو مجموعه ای از پردیس های مدرن برای دانشجویان، دانشجویان دکترا و کارکنان دانشگاهی است. همه شرایط برای اقامت راحت، خودآموزی و کار علمی، تفریح، انجام ورزش، شرکت در زندگی فرهنگی دانشگاه فراهم شده است.هر پردیس دارای اتاق‌های راحت و امکانات زندگی ضروری مانند اتاق‌های غذاخوری، مجتمع‌های خانه‌داری، مناطق تفریحی، کتابخانه‌ها، زمین‌های ورزشی، سالن‌های ورزشی است.

پادفک دانشگاه لومونوسوف:

دوره پادفک برای دانشجویان خارجی، پیشنیاز ورود به دانشگاه است، معادل دوره پیش دانشگاهی در ایران است. دوره ای که معمولاً به مدت یک سال طول می‌کشد با هدف آموزش زبان روسی به دانشجویان بین‌الملل ارائه می‌گردد علاوه بر آن متناسب با رشته دانشگاهی موردنظر داوطلب دروس دیگری همچون  شیمی، زیست، فیزیک، ریاضی و… تدریس خواهد شد.دوره یک ساله پادفک لومونوسف برای سال تحصیلی2023-2024 از اواخر ماه سپتامبر2023 شروع می‌شود و تا جولای 2024 ادامه دارد و در نهایت در جولای 2024 آزمون پادفک برگزار خواهد شد. پادفک یک سال و نیم لومونوسوف از ماه مارس 2024 شروع شده و در جولای 2025 خاتمه می‌یابد این پادفک به مدت یک ماه از جولای تا آگوست 2024 در تعطیلات است و در ژوئن 2025 آزمون نهایی پادفک برگزار می‌گردد.

هزینه پادفک لومونوسوف:

پادفگ لومونوسوف از جمله پادفک‌های گران قیمت به شمار میرود که هزینه پادفک لومونوسف 6000 دلار برای دوره یک ساله است و پادفک یک سال ونیم آن با شهریه 7900 دلار برگذار می‌شود.

هزینه تحصیل در دانشگاه لومونوسوف:

تحصیل پزشکی و داروسازی در دانشگاه لومونوسف:

پرسش و پاسخ:

1. چه برنامه‌های تحصیلی در دانشگاه لومونوسف وجود دارد؟
دانشگاه لومونوسف برنامه‌های تحصیلی متنوعی در سطوح کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می‌دهد. این برنامه‌ها شامل رشته‌های مهندسی، علوم پایه، علوم اجتماعی و انسانی، علوم طبیعی، علوم اقتصادی و مدیریت و هنر می‌شوند.

2. آیا دانشگاه لومونوسف بورسیه‌های تحصیلی ارائه می‌دهد؟
بله، دانشگاه لومونوسف بورسیه‌های تحصیلی را برای دانشجویان خارجی ارائه می‌دهد. این بورسیه‌ها ممکن است توسط دولت یا خود دانشگاه ارائه شوند و در برخی موارد شامل هزینه‌های تحصیل، هزینه‌های زندگی، اقامت و سایر هزینه‌های مربوطه باشند.

3. آیا آزمون ورودی برای تحصیل در دانشگاه لومونوسف لازم است؟
بله، برای تحصیل در دانشگاه لومونوسف، عموماً نیاز به قبولی در آزمون ورودی دارید. این آزمون معمولاً شامل مواردی مانند آزمون دانشگاهی یا آزمون ملی است و برای سنجش میزان آمادگی و توانایی شما در رشته مورد نظر استفاده می‌شود.

4. آیا دانشگاه لومونوسف به دانشجویان بین‌المللی خدمات پشتیبانی ارائه می‌دهد؟
بله، دانشگاه لومونوسف به دانشجویان بین‌المللی خدمات پشتیبانی کاملی ارائه می‌دهد. این شامل خدمات اقامت، تسهیل در فرآیند ثبت نام، مشاوره تحصیلی، کمک به امور مالی و غیره می‌شود. دانشگاه در تلاش است تا تجربه تحصیلی شما را در دانشگاه و کشور جذاب و راحت‌تر کند.

5. آیا دانشگاه لومونوسف در شهر مسکو قرار دارد؟
بله، دانشگاه لومونوسف در شهر مسکو واقع شده است. مسکو پایتخت روسیه و یکی از شهرهای پرجمعیت و مهم کشور است. محل قرارگیری دانشگاه در شهر مسکو به شما امکان دسترسی آسان به امکانات و منابع فرهنگی، تاریخی و تفریحی شهر را می‌دهد.

6. آیا دانشگاه لومونوسف در رتبه‌بندی دانشگاه‌ها بین‌المللی شناخته شده است؟
بله، دانشگاه لومونوسف در رتبه‌بندی دانشگاه‌ها بین‌المللی شناخته شده است .

موسسه بنیاد جهانی پژوها شما را در رسیدن به هدفتان یاری مینماید.

سایت اصلی دانشگاه لومونوسوف :

(MSU(Moscow state university

شاهد تصویری از دانشگاه لومونوسوف باشید :

جهت دریافت مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل کنید

خروج از نسخه موبایل