1. خانه
  2. /
  3. تحصیل در چین
  4. /
  5. شرایط تحصیل در چین (هزینه_ پذیرش _بورسیه)

شرایط تحصیل در چین (هزینه_ پذیرش _بورسیه)

در مقالات گذشته به خوبی برای شما عزیزان توضیح دادیم که چرا چین می تواند مقصد مناسبی برای دستیابی به اهداف آکادمیک شما باشد؛ اما در مقاله پیش رو کمی مو شکافانه تر به بررسی شرایط تحصیل در این کشور خواهیم پرداخت.

تحصیل در چین یک انتخاب عالی برای دانشجویانی است که به دنبال تحصیل در خارج از کشور هستند. دانشگاه های چین در حال بین المللی شدن هستند و چین اکنون مرکز آموزشی آسیا و همچنین یکی از سه مرکز آموزشی برتر در جهان است.

     پزشکی در چین یکی از پر طرفدارترین رشته‌های تحصیلی برای دانشجویان بین المللی است

اگر پاسخ شما به سوال های زیر بله میباشد , تحصیل در چین یک گزینه بسیار عالی برای شما خواهد بود:

  • به دنبال یک دانشگاه عالی در خارج از کشور هستید؟
  • آیا هزینه تحصیل برای شما مهم است ؟
  • آیا شما یک دانشجوی بین المللی هستید که همیشه می خواست در سراسر جهان سفر کند؟
  •  همیشه طرفدار فرهنگ آسیایی بوده اید؟
  • شما باید یک یا دو ترم برای یک مطالعه جزئی بگذرانید ، اما مطمئن نیستید که کجا می خواهید بروید؟
  •  پاسخ به همه سوال های بالا دلایلی برای تحصیل در چین می باشند!

اما سوال مهم این است که چرا باید در وهله اول به خارج از کشور بروید؟

آیا می خواهید شما هم جزو آن دسته از افرادی باشید که در معتبر ترین دانشگاه های بین المللی در محیطی آکادمیک طعم زبان، فرهنگ و کشور جدیدی را بچشید ؟ بهتر است بدانید شما تنها نیستید و شاید یک قدم جلوتر از بسیاری از متقاضیان دیگر باشید. اگر اخیراً با این افکار  سرگرم شده اید، پیشنهاد می کنیم  تحصیل یا کارآموزی در خارج از کشور را انتخاب کنید!

«کسانی که در خانه می‌مانند خودشان شکست می‌خورند» و «تجربه‌ای که هرگز فراموش نخواهید کرد». اینها تنها چند بیانیه از دانشجویانی است که برای یک سال وقفه، تحصیل یا کارآموزی در خارج از کشور بوده اند.

این مقاله توضیح می دهد که چرا چین برای تحصیل در مقاطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد ، دکتری و یا حتی برنامه های کوتاه مدت زبان چینی محل مناسبی برای شما است .
چین  اقدامات متعددی برای جذب دانش آموزان از خارج از کشور با بهبود کیفیت آموزش و یادگیری در آموزش عالی انجام داده است .

از جمله:

بورسیه تحصیلی 

ارتقاء دانشگاه های چین در سطح جهانی

و افزایش ظرفیت تحقیقاتی .

تحصیل در چین

مهم ترین دلایل برای تحصیل در چین:

دانشگاه های بین المللی
یکی از مواردی که دانشجویان را برای تحصیل به یک کشور خاص جذب می کند، دانشگاه های بین المللی است. برخی از دانشگاه های چین از مهم ترین دانشگاه های جهان هستند.

تحصیل به زبان انگلیسی در چین
در دانشگاه های معتبر چین تدریس به  زبان انگلیسی می باشد و بهترین خبر اینکه شما بدون نیازبه ارائه مدرک زبان انگلیسی ‌می‌توانید در اکثر دانشگاه‌‌‌‌‌های شانگهای به زبان انگلیسی تحصیل کنید اما تسلط شما  باید حداقل در حد آیلتس 5.5 آکادمیک به زبان انگلیسی باشد و این خود یکی از مهمترین دلایل برای دانشجویان بین المللی به خصوص ایرانی برای انتخاب چین به عنوان کشور مقصد برای تحصیل است.

هزینه های مقرون به صرفه تحصیل و حق بیمه
هنگامی که ما در مورد تحصیل در چین صحبت می کنیم، در مورد یک سفر صحبت می کنیم – سفری که در مقایسه با کشورهای پیشرو در آموزش مانند ایالات متحده، ژاپن، یا اروپا و بریتانیا، برنامه های تحصیلی را با هزینه های قابل قبول برای دانشجویان فراهم می کند.هزینه تحصیل در چین حدود 70درصد کمتر از هزینه در کشورهایی همچون آمریکا می باشد.

چین یک فرصت عالی برای دانشجویانی است که به دنبال تحصیلات عالی با هزینه های مقرون به صرفه هستند. حتی در مورد مسکن و زندگی، شهرهایی هستند که مسکن مناسبی را با هزینه های متناسب با بودجه شما ارائه می دهند.

برترین شهرهای دانشجویی جهان
گروهی از شهرهای چین وجود دارد که در سطح جهانی به عنوان مقاصد برتر و برجسته دانشجویی شناخته می شوند. جای تعجب نیست که شهرهای دانشجویی در چین مانند شانگهای و پکن در فهرست برتر قرار دارند.

این به این دلیل است که این شهرها دانشگاه های در سطح جهانی دارند و همچنین هزینه زندگی نسبت به بودجه دانشجویی بسیار مناسب است.

هزینه زندگی مقرون به صرفه است
در مقایسه با کشورهای اروپایی، آمریکا و حتی برخی از کشورهای آسیایی، زندگی در چین برای هر دانشجوی بین المللی بسیار منطقی تر است. به عنوان مثال، برای تحصیل در ژاپن، شما باید بتوانید هزینه های زندگی بالغ بر 1800 دلار در ماه را تامین کنید. و کره جنوبی در میان پنج کشور گران قیمت جهان برای دانشجویان بین المللی قرار دارد.

بورسیه تحصیل و تحصیل رایگان

از سوی دیگر، در چین، بورسیه تحصیلی اغلب شامل کمک هزینه ای برای پوشش هزینه اقامت و برخی از هزینه های روزانه در برخی موارد می شود. اما حتی اگر هزینه اقامت خود را پرداخت کنید، بین 200 تا 300 دلار در ماه بدون هیچ هزینه اضافی برای آب، گاز و برق برای شما هزینه خواهد داشت. حمل و نقل نیز بسیار ارزان است: 15 سنت برای بلیط اتوبوس و 30 سنت برای بلیط مترو.

کشور امن 
چین به عنوان یکی از امن ترین کشورهای جهان شناخته می شود. و حتی شهرهای بزرگ و شلوغ مانند پکن به دلیل نرخ پایین جرم و جنایت خود افتخار می کنند. علاوه بر این، قوانین در چین بسیار سختگیرانه است و مردم چین تمایلی به نقض قانون ندارند. همچنین، ایمنی بیشتر با آیین کنفوسیوس ارتباط دارد، که احترام به بزرگان و دولت را در اولویت قرار می دهد. و این به امنیت در سراسر کشور کمک زیادی می کند.

قبل از اقدام برای تحصیل در چین چند نکته وجود داد که باید در نظر بگیرید :

  • چه دوره ای را می گذرانید یا می خواهید بگذرانید؟
  • در کدام شهر چین می خواهید تحصیل کنید؟
  • بودجه شما چقدر است؟

پاسخ به سوالات بالا مقصد شما را مشخص میکند 

نکات 

بیش از 2000 موسسه آموزش عالی در چین مانند دانشگاه های عمومی و فنی وجود دارد.
اینکه کدام مدرسه یا دانشگاه برای شما مناسب تر است بستگی زیادی به اهداف شغلی شما و برنامه های توسعه شخصی مادام العمر دارد .

دلایلی برای تحصیل در چین

دلایلی برای تحصیل در چین

درباره دانشگاه های چین

بیش از 2000 دانشگاه چینی در سطوح مختلف نردبان آموزش عالی وجود دارد که سالانه بیش از 7 میلیون فارغ التحصیل تولید می کنند و چین دارای بزرگترین خوشه دانشگاه ها از هر کشور دیگری در جهان است.

به گفته وزارت آموزش چین ، سالانه بیش از 500000 دانشجوی بین المللی در چین تحصیل می کنند. هنوز تعجب می کنید که چرا چین به عنوان مقصد تحصیل در خارج از کشور ، سومین  پس از ایالات متحده و انگلیس است ؟

از دانشگاههای برتر مانند دانشگاه پکن ، Tsinghua و Fudan با یکی از بزرگترین پردیسهای آسیا گرفته تا دانشگاههای فنی مانند دانشگاه شانگهای Jiao Tong با فناوری پیشرفته ای که در شهرهای برتر و پر هیاهو مانند شانگهای ، پکن شنژن ، هانگژو واقع شده است از دلایلی برای تحصیل در چین است.

  فهرست زیر دانشگاه‌‌‌‌‌های چین را نشان می‌دهد که تأیید وزارت علوم و وزارت بهداشت ایران در سال تحصیلی 2023– 2022 تأیید کرده است.

 

پذیرش دانشگاه های چین

گرفتن پذیرش در دانشگاه چینی می تواند بسیار آسان باشد، اما همچنین به دلیل تنوع گیج کننده است.

همانطور که دانشگاه های چین نتایج تحقیقاتی پیشگامانه ای را تولید می کنند و روز به روز در سطح جهانی محبوبیت بیشتری پیدا می کنند ، دانشجویان بین المللی چین را به عنوان مقصد تحصیلی ترجیح می دهند.

چین با داشتن امکانات به روز ، مدارک علمی و فناوری مشهور و به لطف 30 موسسه آموزش عالی دارای رتبه برتر ، از نظر فرهنگ و سنت نیز برای دانشجویان بین المللی جذاب است.

رشته های زیادی وجود دارد که می توانید برای تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه های چین انتخاب کنید.

اگر می خواهید با مدرک انگلیسی تحصیل کنید ، آزمون های زبان پذیرفته شده عبارتند از:

  • TOEFL iBT
  • آیلتس آکادمیک

اسناد درخواست تحصیل در چین 

اگر برای مدرک لیسانس در چین متقاضی هستید ، به دیپلم دبیرستان با رونوشت علمی نیاز دارید که کل دوره تحصیل در دبیرستان را پوشش دهد.

  • فتوکپی گذرنامه معتبر
  • فتوکپی ویزای معتبر
  • کارت شناسایی شخصی
  • گواهی سلامت
  •  عدم سوء پیشینه
  • ترجمه رسمی گواهی کارشناسی (Notarized Photocopy of Degree Certificate)
  • ترجمه رسمی ریزنمرات کارشناسی
  • ترجمه رسمی گواهی کارشناسی ارشد (برای دوره دکترا)
  • ترجمه رسمی ریزنمرات کارشناسی ارشد (Original or Notarized Academic Transcripts)
  • رزومه: به زبان انگلیسی که در آن محل‌های تحصیل، کار، موضوع تألیفات مثل پایان‌نامه‌ها و مقالات و سوابق کاری و پژوهشی شما آورده شده باشد.
  • شرح‌حال: (Personal Statement)

معمولا شرح حال به اندازه ۱۰۰۰ کلمه برای کارشناسی ارشد ، و ۱۵۰۰ کلمه برای دکترا و به زبان انگلیسی باید تهیه شود. شرح حال شامل تجارب کاری وتحصیلی، موفقیت ها و دستاوردهای پژوهشی به همراه اینکه چرا می‌خواهید در چین درس بخوانید و هدفتان در آینده چیست می‌باشد.

  •  تصویر از مدرک زبان انگلیسی
  •  دو توصیه‌نامه از اساتی (Recommendation Letters From Two Professors or Associate Professors)
  •  تصویری از مقاله چاپ شده
  • اثبات این که می توانید از نظر مالی از تحصیلات خود در چین حمایت کنید
  • گواهی/دیپلم از آخرین مدرسه فارغ التحصیل
  • کارنامه تحصیلی آخرین مدرسه فارغ التحصیل
  • اگر تمایل به تحصیل با زبان چینی دارید گواهی مهارت HSK در زبان چینی (در صورت داشتن)
  • بسته به خواسته های خاص هر دانشگاه یا برنامه تحصیلی ، ممکن است اسناد بیشتری مورد نیاز باشد.

مهلت درخواست دانشگاه در چین

سال تحصیلی در چین معمولاً دو ترم دارد ، ترم بهار و ترم پاییز ، به جز چند موسسه آموزش عالی که سیستم سه ترم را اجرا می کردند.

بهتر است مهلت درخواست هر دانشگاه برای هر ترم را جویا شوید ، اما این تاریخهای کلی است:

  • برای ترم بهار: درخواست را تا اواسط ژوئیه ارسال کنید
  • برای ترم پاییز: درخواست را تا اواخر آوریل ارسال کنید

مراحل نهایی پس از دریافت نامه پذیرش شما از دانشگاه های چین

مراحل زیر باید پس از دریافت نامه پذیرش طی کنید:

برای دریافت ویزای دانشجویی چین در اسرع وقت اقدام کنید. برای اطلاعات بیشتر با سفارتخانه/کنسولگری چین در منطقه خود مشورت کنید.
ظرف 30 روز پس از ورود به چین ، باید مجوز اقامت را از یک دفتر امنیت عمومی محلی یا ایستگاه پلیس دریافت کنید.
برنامه بیمه درمانی ترتیب دهید. این باید آسیب های تصادفی و درمان های پزشکی را پوشش دهد و حداقل حدود 62000 دلار را پوشش دهد. پس از ورود به چین می توانید بیمه خود را از کشور خود تهیه کرده یا کارت بیمه درمانی بخرید.

برای جلوگیری از هر گونه اشتباه یا از دست دادن ترم دانشگاهی به شما پیشنهاد میشود حتما از موسسه اعزام دانشجو بنیاد جهانی کمک بگیرید

چگونه می توان در چین بورسیه/بورس تحصیلی دریافت کرد؟

 پرداخت هزینه های بالای شهریه می تواند منبع استرس بسیاری از افراد باشد.

با این حال ، گزینه های زیادی برای تأمین هزینه تحصیل شما وجود دارد ، از جمله استفاده از بورس تحصیلی.

فرصت های مختلف تحصیلی برای دانشجویان بین المللی که به دنبال تحصیل در چین هستند در دسترس است.

بسته به کشور مبدا و سطح تحصیل ، گزینه های متفاوتی برای تأمین مالی وجود دارد.

برای بررسی گزینه های بورسیه تحصیلی موجود ، این پایگاه داده بورس تحصیلی را بررسی کنید .

ICEF MONITOR

طبق آخرین اخبار دولتی کشور چین این کشور تصمیم دارد تعداد دانشگاه ها و مراکز علمی خود را به 500.000 برساند .

 برای تحقق بخشیدن به این هدف ، وزارت آموزش و پرورش چین تصمیم به افزایش تعداد بورسیه تحصیلی خود را در همه مؤسسات و دانشگاهها در دستور کار خود قرار داده است.

 طی ادوار گذشته دانشجویان چینی خود از متقاضیان تحصیل در خارج از کشور بودند، ولی از سال 2015 به بعد وزارت آموزش و پرورش این کشور تصمیم به بهینه سازی دانشکده های بین المللی خود نمود.

چنانچه که در حال حاضر تعداد 523.700 نفر از دانشجویان بین المللی را در مراکز آموزش عالی و مؤسسات آموزشی و دانشگاهی کشور چین در حال تحصیل می‌باشند.

هزینه تحصیل و زندگی در چین از دیگر دلایلی برای تحصیل در چین

ناگزیر برای کشوری که اقتصاد رو به رشدی دارد،هزینه زندگی به ارزانی گذشته نیست هرچند هزینه تحصیل همچنان کم و مناسب به نظر میرسد حدود 5500 دلار آمریکا در شهر پکن.

همچنین هزینه زندگی در شهر شانگهای که گرانترین و مدرنترین شهر در چین نیز می‌باشد، به صورت تخمین زده شده حدود نصف هزینه زندگی در شهری مانند نیویورک آمریکا می‌باشد.

مقرون به صرفه ترین دانشگاه های چین با شهریه کمتر از 3000 دلار در سال

ما در اینجا تعدادی از دانشگاه های چین را با مقرون به صرفه ترین هزینه های تحصیل فهرست کرده ایم:

دانشگاه ژجیانگ
دانشگاه مطالعات خارجی پکن
دانشگاه مطالعات بازرگانی بین المللی (UIBE) – پکن
دانشگاه نینگبو
دانشگاه پلی تکنیک نورث وسترن
دانشگاه صنعتی لیائونینگ

خوابگاه های دانشجویی چین

هاستل ها تقریباً امکاناتی مشابه تالارهای اقامتی دارند اما توسط سازمان خوابگاه های دانشجویی خصوصی اداره می شوند و دارای اهداف تجاری هستند اما وابسته به دانشگاه ها و کالج ها هستند. دانشجویانی از دانشگاه های مختلف را در یک خوابگاه خواهید یافت. از آنجایی که آنها توسط سازمان های خصوصی اسکان دانشجویی مدیریت می شوند. شما باید از طراحی زیبای اتاق ها و مبلمان مدرن در هاستل ها مطمئن باشید. هاستل ها همچنین نزدیک به دانشگاه ها و کالج های بزرگ چین قرار دارند اما به اندازه سالن های اقامت نزدیک نیستند. برای رزرو اتاق در هاستل، می توانید از بخش خوابگاه دانشگاه چینی میزبان خود کمک بگیرید یا آن را به تنهایی اجاره کنید. از شما خواسته می شود که اجاره 3 ماهه را به عنوان وثیقه واریز کنید.

امکانات
اتاق های مبله

اینترنت رایگان

قبوض گاز، آب و برق شامل اجاره بها می شود

وعده های غذایی 

کولر، بخاری و آبگرمکن برقی

حمام اختصاصی در هر اتاق

تسهیلات اشتراکی
لباسشویی (پرداخت)

امنیت 24 ساعته

اتاق های مطالعه گروهی

محوطه پارکینگ

آشپزخانه در هر طبقه برای استفاده همه دانش آموزان

اتاق یک نفره و اتاق مشترک
مشابه خوابگاه ها، دانشجویان می توانند از اتاق های مشترک یا اتاق های تک نفره در خوابگاه ها استفاده کنند. اتاق ها دارای امکانات مشابه هستند اما اجاره بها نصف در تسهیلات مشترک خواهد بود. اگر از همراهی هم اتاقی لذت می برید و برایتان عجیب نیست اجاره اتاق مشترک باعث صرفه جویی در هزینه شما می شود.

هزینه
هزینه اجاره اتاق یک نفره ممکن است با توجه به موقعیت هاستل و شهر شما در چین متفاوت باشد. اما به طور متوسط ​​هزینه اتاق یک نفره 50 یوان در ماه و 25 پوند برای اتاق مشترک خواهد بود.

مزایای تحصیل زبان ماندارین یا چینی در چین چیست؟

اگر آینده بین المللی را در پیش رو دارید ، زبان ماندارین (نام رسمی محبوب ترین زبان چینی ) می تواند مزیت بزرگی را برای شما به ارمغان آورد. به خصوص در دنیای تجارت بین المللی ، ماندارین می تواند مفید باشد. ماندارین رایج ترین زبان در جهان است: بیش از 1،311 میلیارد زبان بومی ماندارین وجود دارد.

ماندارین نه تنها در چین بلکه در سایر کشورهای آسیایی مانند تایوان ، سنگاپور ، مالزی ، اندونزی ، تایلند ، برونئی ، مغولستان و فیلیپین نیز صحبت می شود. علاوه بر این ، یادگیری زبان ماندارین برای آشنایی بیشتر با فرهنگ ، تاریخ و سنت های چینی نیز طبیعی است.

وقتی زبان ماندارین را بفهمید ، قادر خواهید بود در این فرهنگ منحصر به فرد غرق شوید و همه چیز را درک کنید. یادگیری ماندارین نیز یک روش عالی برای آموزش مغز شما است زیرا باید اطلاعات زیادی را جذب کنید.

یادگیری نوشتن حروف چینی همچنین جنبه هنری شما را تحریک می کند و یک چالش سرگرم کننده خواهد بود. اگر قصد سفر/تحصیل در چین را دارید ، این مزیت بزرگی است که بتوانید برای برقراری ارتباط با مردم محلی به زبان ماندارین صحبت کنید.

دلایلی برای تحصیل در چین
دلایلی برای تحصیل در چین

تحصیل کارشناسی در چین:

برای ثبت نام در مقطع لیسانس در چین، باید حداقل 12 سال آموزش رسمی را تکمیل کنید، در صورتی که انگلیسی زبان اول شما نیست، مدارک کافی برای زبان انگلیسی ارائه دهید.
اکثر مدارک لیسانس در اکثر دانشگاه های چین 4 سال طول می کشد. با این حال، MBBS ، شامل لیسانس جراحی و لیسانس پزشکی بالینی، 5 تا 6 سال طول می کشد تا تکمیل شود.
سال تحصیلی معمولاً از اواسط سپتامبر برای ترم پاییز شروع می شود و در ژانویه به پایان می رسد. از طرف دیگر ترم بهار از مارس شروع می شود و در اواسط جولای به پایان می رسد. با این حال، این ممکن است بسته به طول تعطیلات تابستانی و تاریخ های سال نو چینی تغییر کند.

تحصیل کارشناسی ارشد در چین :

تحصیل در مقطع کارشناسی‌ ارشد در چین حدود ۲ تا ۳ سال زمان میبرد. تحصیل در چین به دو زبان چینی و انگلیسی مقدور میباشد .چنانچه برای ثبت‌نام در دوره کارشناسی‌ارشد به زبان چینی اقدام کنید ، باید نمره ۴ تا ۶ آزمون زبان HSK  داشته‌باشید.  و اگر میخواهید برای ثبت‌نام و تحصیل به زبان انگلیسی در چین اقدام کنید، به حداقل نمره ۶ در آزمون آیلتس و نمره ۹۰ در آزمون تافل نیازمند خواهید بود. 

سال تحصیلی معمولاً از ماه مارس شروع می شود و در ژانویه به پایان می رسد. دوره ها در ترم های جداگانه سازماندهی می شوند، با مرخصی تحصیلی تابستانی معمولا بین چهار تا هشت هفته طول می کشد، بسته به موسسه و دوره ای که در حال تحصیل هستید. سال نو چینی نیز عاملی در تعیین تاریخ ترم تحصیلی است.

دو سال حداقل طول دوره کارشناسی ارشد در چین است و برخی از برنامه ها سه سال است.

آیا مدرک کارشناسی ارشد در چین به زبان انگلیسی تدریس می شود؟

بله، اما این دوره ها عمدتا مربوط به پزشکی، بازرگانی، مهندسی، علوم کامپیوتر و فناوری است.

اگر انگلیسی زبان اول شماست، برای مطالعه این دوره ها نیازی به قبولی در آزمون زبان نخواهید داشت . با این حال، اگر شما یک دانشجوی بین‌المللی هستید که زبان اول آن انگلیسی نیست و سه سال یا بیشتر در یک موسسه انگلیسی تحصیل نکرده‌اید، باید مدرکی دال بر مهارت خود ارائه دهید.

هزینه های تحصیل کارشناسی ارشد چین

هزینه تحصیل و زندگی در چین نسبتا پایین است. در واقع، بسیاری از لوازم ضروری روزمره شما ممکن است بسیار ارزان تر از کشور شما باشند.
هزینه های تحصیل بسته به موسسه و موضوع متفاوت است، بنابراین مقایسه برنامه های مختلف همیشه ایده خوبی است.
شهریه معمولی برای مدرک کارشناسی ارشد چینی 20000-60000 RMB (3000-9900 دلار آمریکا) خواهد بود، اما هزینه های دقیق می تواند بسته به دوره و موسسه متفاوت باشد. برنامه های MBA و سایر مدارک تخصصی در محدوده بالایی این مقیاس خواهند بود.

درخواست برای کارشناسی ارشد در چین

اکثر دانشگاه ها در چین یک سال دو ترم هستند، اما برخی از آنها سه ترم هستند. با دانشگاه خود تماس بگیرید تا مطمئن شوید که می توانید زودتر درخواست دهید.

هزینه های درخواست کارشانسی ارشد

ممکن است دانشگاه ها برای پردازش درخواست ها هزینه ای دریافت کنند. این معمولا بین 610 یوان تا 1015 یوان (90 تا 150 دلار آمریکا) است، اما می تواند بین مؤسسات متفاوت باشد.

برای پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد چینی معمولاً باید:

پاسپورت معتبر داشته باشید
داشتن مدرک لیسانس (یا مدرک کارشناسی معادل آن)
ارائه یک یا دو توصیه نامه (مدرسان در دانشگاه کارشناسی شما ممکن است بتوانند این توصیه ها را ارائه دهند)
گذراندن معاینه پزشکی
 سطح زبان دوره خود را برآورده کنید
برخی از دانشگاه های چین نیز ممکن است محدودیت سنی برای درخواست های تحصیلات تکمیلی تعیین کنند. این سن می تواند به 40 برسد، بنابراین اگر به عنوان یک فارغ التحصیل بالغ درخواست می کنید، ارزش دارد شرایط دوره خود را بررسی کنید.

دکتری در چین:

دکترا در چین از نظر ساختار کاملاً مشابه بسیاری از کشورهای غربی است. شما همچنین موضوع انتخاب شده را با حمایت سرپرست خود تجزیه و تحلیل خواهید کرد . پس از اتمام پایان نامه ، مطالب آن را با شرح دقیق یافته های خود برای بررسی ارسال می کنید.

طول نرمال دوره دکتری تمام وقت چینی 3 تا 4 سال است و می توانید برای تکمیل نوشتن پایان نامه خود یک سال تمدید کنید.

سال تحصیلی دکترا در چین از دو ترم تشکیل شده است، ترم بهار که از مارس شروع می شود و در اواسط جولای به پایان می رسد و ترم پاییز که در اواسط سپتامبر شروع می شود و در ژانویه به پایان می رسد.

برنامه درسی برنامه های دکتری چین بسته به دانشگاه رشته موضوعی متفاوت است. با این حال، دانشگاه‌های چینی که دکترا را ارائه می‌دهند، معمولاً به تدریس کلاس رسمی‌تری می‌پردازند. در دو تا سه سال اول برنامه دکترا، باید آموزش و مطالعه را طبق تعیین استاد راهنما تکمیل کنید. این شامل بحث ها و امتحانات کلاسی می شود.

در طول سال چهارم تحصیل، شما ملزم به ارائه پایان نامه کامل دکتری در مورد پروژه تحقیقاتی خود و گذراندن دفاع شفاهی در حضور گروهی از کارشناسان هستید.

هزینه تحصیل و پذیرش دکتری در چین

هزینه تحصیل برای دوره های دکترا در چین بسته به رشته تحصیلی متفاوت است. به عنوان مثال، رشته های هنر و علوم انسانی در مقایسه با سایر رشته ها، شهریه کمتری دارند. دوره های دکتری مرتبط با پزشکی معمولاً شهریه گران تری دارند و برنامه های علوم و مهندسی در مرحله بعدی قرار می گیرند. شما می توانید برای کمک هزینه تحصیلی دولت چین یا بورسیه تحصیلی دانشگاه های چین درخواست دهید تا بار مالی آن کاهش یابد. به طور کلی، دکترای چینی هزینه های تحصیلی ارزان تری نسبت به دانشگاه های آمریکا یا اروپا ارائه می دهند.

شرایط اولیه پذیرش شامل مدرک کارشناسی ارشد، قبولی در آزمون ورودی، داشتن سرپرست پژوهشی و توصیه نامه می باشد. اکثر دانشگاه های چینی همچنین از شما می خواهند که سطح مشخصی از آزمون HSK (تست مهارت چینی) را بگذرانید.

شرایط پذیرش دکتری در چین

متقاضیان دوره های دکترا باید مدرک کارشناسی ارشد را دریافت کرده باشند و دانشجویانی که از یک موسسه غیر چینی فارغ التحصیل شده اند باید مدرک کارشناسی ارشد را از موسسه ای که توسط وزارت آموزش چین به رسمیت شناخته شده است داشته باشند.

دلایلی برای تحصیل در چین
دلایلی برای تحصیل در چین

تحصیل پزشکی در چین

برنامه درسی پنج ساله شامل دروس پایه در سال اول، دروس پایه و بالینی مبتنی بر سیستم، دوره های آموزشی مهارتی و دروس انتخابی در سال دوم و سوم، دروس بالینی در سال چهارم، کارآموزی بالینی و دروس انتخابی در سال پنجم است. .دوره‌ها به زبان انگلیسی توسط دانشکده‌های علوم پایه و بالینی واجد شرایط تدریس می‌شوند و کتاب‌های درسی معتبر بین‌المللی و انتشارات به عنوان مرجع برای دانشجویان هستند.
این برنامه به طور موثر علوم پایه پزشکی را با آموزش بالینی پیشرفته ادغام می کند.

 تحصیل دندانپزشکی در چین            

  تحصیل پزشکی در چین

تحصیل رشته های مهندسی در چین

برنامه های مهندسی و فناوری در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و مدرک دکترا برای دانشجویان بین المللی در دسترس است

شرایط پذیرش در دانشگاه های مهندسی چین بسته به دانشگاه متفاوت است. اما الزامات اساسی ممکن است شامل موارد زیر باشد:

برای مدرک لیسانس، متقاضیان باید فارغ التحصیل دبیرستان با حداقل 60 درصد سوابق تحصیلی باشند.

برای مدرک کارشناسی ارشد، متقاضیان باید دارای حداقل مدرک لیسانس در رشته مربوطه و عملکرد خوب در طول تحصیل در مقطع کارشناسی باشند.

برای مدرک دکترا، متقاضیان باید دارای حداقل مدرک کارشناسی ارشد در رشته مربوطه و عملکرد خوب در طول تحصیلات تکمیلی باشند.

دانشگاه‌ها و کالج‌های مهندسی چین در ماه سپتامبر و مارس یا در برخی دانشگاه ها فقط در سپتامبر  دانشجویان بین‌المللی میپذیرند.

چین بزرگترین تولید کننده فارغ التحصیلان مهندسی در جهان است. بیش از 140 دانشگاه، کالج و موسسه در چین آموزش مهندسی را به زبان انگلیسی متوسط  ارائه می دهند.
محبوب ترین برنامه ها در مهندسی و فناوری شامل مهندسی عمران، معماری، مهندسی مکانیک، مهندسی برق و اتوماسیون، علوم و فناوری کامپیوتر، مهندسی نرم افزار، مهندسی ارتباطات و غیره می شود.
جدای از وسیع ترین طیف برنامه ها، هزینه های تحصیل برای برنامه های مهندسی متوسط ​​انگلیسی در چین نیز معقول است . هزینه مناسب شهریه یکی از مهمترین دلایلی است که دانشجویان بین المللی را برای تحصیل در رشته مهندسی در چین جذب می کند.
پس از گذراندن دوره های 4 ساله در هر رشته مهندسی، یک دانشجو مدرک لیسانس مهندسی در رشته مربوطه اعطا می کند. برای تحصیلات تکمیلی مهندسی، کارشناسی ارشد 2 تا 3 سال، دکترا 3 تا 4 سال است و امروزه اکثر دانشگاه‌های چین، سطوح کارشناسی ارشد و دکتری را به زبان انگلیسی  ارائه می‌کنند.

لیست بهترین دانشگاه های چین

رتبه QS دانشگاه لوکیشن
۱۴ دانشگاه چینهوا (Tsinghua University) پکن (Beijing)
۱۲ دانشگاه پکینگ (Peking University) پکن (Beijing)
۳۴ دانشگاه فودان (Fudan University) شانگهای (Shanghai)
۴۲ دانشگاه ژجیانگ (Zhejiang University) هانگژو (Hangzhou)
۹۴ دانشگاه علوم و تکنولوژی چین (University of Science and Technology of China) هفئی (Hefei)
۱۳۳ دانشگاه نانجینگ (Nanjing University) نانجینگ (Nanjing)
۲۱۷ دانشگاه تکنولوژی هاربین (Harbin Institute of Technology) گوانگجو (Guangzhou)
۲۶۷ دانشگاه سان یات سن (Sun Yat-sen University) هاربین (Harbin)

پاسخ به سوالات متدوال درباره تحصیل در چین (دلایلی برای تحصیل در چین)

پنج دلیل اصلی برای رفتن به چین برای تحصیلات عالی چیست؟

  • ماندارین را یاد میگیرید
  • شاهد پیشرفت چین از ردیف اول هستید
  • خود را با فرهنگ هزاره ای روبرو میکنید
  • در دانشگاه های عالی در س میخوانید
  • هزینه بسیار مناسب تحصیل 

شرایط پذیرش عمومی در مقطع کارشناسی / فوق لیسانس چیست؟

کارشناسی

عکس جدید در اندازه پاسپورت

کپی های تایید شده گذرنامه

کپی مدرک تحصیلی همراه با ریز نمرات دقیق تحصیلی

صورت مالی که توانایی مالی را نشان می دهد

بیانیه ای از هدف

نامه مراجع

فوق لیسانس:

مدرک کارشناسی

تجربه حرفه ای

بیانیه ای از هدف

نامه مراجع

فتوکپی اسناد

کپی های تایید شده گذرنامه

شرایط کلی ویزا برای ویزای تحصیلی چین چیست؟

فرم درخواست ویزا و عکس.

گذرنامه با حداقل دو صفحه خالی ویزا با حداقل 6 ماه اعتبار باقی مانده

فتوکپی صفحه اطلاعات پاسپورت و صفحه عکس

آیا گرفتن ویزای دانشجویی چین سخت است؟

گرفتن ویزای دانشجویی واقعاً چندان سخت نیست، به شرطی که مدارک مورد نیاز را داشته باشید تا نشان دهید که ویزای صحیح مورد نیاز شما است.

پذیرش سالانه برای تحصیل در چین چقدر است؟
دو ورودی وجود دارد :

اولین مطالعه در چین پذیرش پذیرش در پاییز هر سال آغاز می‌شود و نیاز به ارسال کامل مطالب بین اواخر فوریه و اواخر جولای همان سال دارد. و

دوم از بهار شروع می شود و مواد را بین اواخر اکتبر و اواخر ژانویه از سال قبل تا سال جاری دریافت می کند.

رسانه اصلی برای دوره های آموزشی در چین چیست؟
برنامه های آموزش زبان انگلیسی بهترین گزینه برای دانشجویان بین المللی است. برای گرفتن مدرک از دانشگاه های چینی نیازی به یادگیری زبان چینی نیست.

بورسیه های ارائه شده توسط دانشگاه های چین به دانشجویان بین المللی چیست؟
دولت چین با ارائه سخاوتمندانه فرصت های مختلف بورسیه تحصیلی چین، تلاش زیادی برای جذب بیشتر و بیشتر دانشجویان بین المللی به دانشگاه های چین انجام می دهد. علاوه بر این، بسیاری از دانشگاه‌های چین بورسیه‌های تحصیلی با بودجه جزئی یا کامل ارائه می‌کنند که هزینه‌های تحصیل و خوابگاه دانشجو را پوشش می‌دهد. لیست زیر شامل محبوب ترین بورسیه های تحصیلی چینی برای مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترا یا مطالعات زبان چینی است. اگر می خواهید برای حمایت از تحصیل خود برای بورسیه تحصیلی چین درخواست دهید، اکنون زمان آن فرا رسیده است!

  • بورسیه تحصیلی دولت چین
  • بورسیه تحصیلی موسسه کنفوسیوس
  • بورسیه تحصیلی CAS-TWAS
  • بورسیه دولت استانی چین
  • بورسیه تحصیلی دولت چین – برنامه دیوار بزرگ
  • بورسیه تحصیلی دولت چین – برنامه دوجانبه
  • UNU-IIST Ph.D. بورسیه تحصیلی برای دانشجویان بین المللی

چگونه می توانم برای بورسیه تحصیلی در چین اقدام کنم؟

دانشگاه چینی ارائه دهنده بورسیه های CSC را جستجو کنید و صفحه وب بورسیه CSC بورسیه تحصیلی CSC دانشگاه چین در بورسیه دانشگاه های چین را بیابید تا بدانید آیا دانشگاه به درخواست آنلاین نیاز دارد یا خیر.

یک حساب کاربری در وب سایت شورای بورس تحصیلی چین ایجاد کنید

فرم درخواست آنلاین بورسیه تحصیلی CSC را تکمیل کنید.

 دریافت اطلاعات بیشتر  بورسیه  چین  را مطالعه کنید

هزینه تحصیل در چین چقدر است؟

شهریه: 12000-30000 RMB در سال (بسته به شهر، مدرسه و رشته تحصیلی)

اسکان: 1500-2000 RMB در ماه (بسته به محل مدرسه)

بیمه: حدود 600 RMB در سال

گزینه های اقامت معمولی در حین تحصیل در چین چیست؟

خوابگاه دانشگاه

آپارتمان های خارج از دانشگاه

انواع ویزای دانشجویی چین چیست؟

دانشجویان خارجی که در چین تحصیل می کنند باید پاسپورت معمولی و ویزای X1 (دوره تحصیل بیش از 180 روز) یا ویزای X2 (مدت تحصیل حداکثر 180 روز) داشته باشند.

آیا دانشجو می تواند در طول تحصیل در خارج از کشور در چین کار کند؟
بله، یک دانشجوی چینی می تواند همزمان کار کند.

  ویزای تحصیلی چین را مطالعه کنید

آیا دولت چین به دانشجو اجازه می دهد پس از فارغ التحصیلی در چین بماند؟

دولت چین تأییدیه های سن و تجربه را اجرا کرده است که برای واجد شرایط بودن برای مجوز کار و ویزای اقامت باید انجام شود.

آیا دانشجویان بین المللی می توانند پس از تحصیلات عالی در چین به راحتی شغل پیدا کنند؟

بله، دانش آموز دارای مهارت و بهترین قدرت ارتباطی است که قطعاً شغل را پیدا می کند

آینده شغلی پس از اتمام تحصیل در چین چیست؟

فارغ التحصیلان پس از اتمام مدرک می توانند به دنبال شغل در چین باشند.

آیا یک دانشجوی بین المللی می تواند پس از اتمام تحصیلات عالی، یک PR یا شهروندی در چین دریافت کند؟
برای واجد شرایط بودن برای تابعیت طبق ماده 7 تابعیت، یک خارجی باید: دلایل مشروع دیگری برای درخواست تابعیت داشته باشد.

موسسه اعزام دانشجو بنیاد جهانی شما را برای رسیدن به تحصیلات عالیه در خارج از کشور یاری میکند.

مطالب پیشنهادی برای مطالعه :

دوره پادفک

تحصیل در روسیه

پزشکی در روسیه

دندانپزشکی در روسیه

جهت دریافت مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل کنید

برچسب ها : ,

۵ دیدگاه. Leave new

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب مشابه

فهرست
settings_phone