تحصیل پرستاری در چین

تحصیل پرستاری در چین:

به دلیل کمبود نیروهای پرستاری در سرتاسر جهان، پذیرش دانشجو در این رشته در دانشگاه های سرتاسر جهان رو به افزایش است و شرایط بهتری برای تحصیل در این رشته فراهم شده است. یکی از کشورهای پیشرو در این زمینه، کشور چین است. تحصیل پرستاری در چین ، شرایط مناسبی دارد و بسیاری از بهترین دانشگاه های چین، دانشجویان بین المللی را در رشته پرستاری پذیرش می کنند. شرایط پذیرش و دانشگاه های برتر  در رشته پرستاری در این مقاله بررسی می شود.
چین به عنوان چهارمین کشور بزرگ جهان، بیش از 3000 دانشگاه و کالج را تسهیل می کند. دانشجویان بین‌المللی از سراسر جهان نه تنها برای کسب دانشی که در هیچ جای دیگری یافت نمی‌شود، می‌آیند، بلکه برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد فرهنگ منحصربه‌فرد، جستجوی چشم‌اندازهای تجاری آینده و ساکن شدن می‌آیند.دیپلم های پرستاری، مدرک پرستاری که می توان در چین به دست آورد، هم در داخل و هم در خارج از کشور ارزش بالایی دارد. فارغ التحصیلان با تعدادی گزینه وارد بازار کار می شوند , از کار در بیمارستان های محلی گرفته تا سازمان های آموزشی و مشاوره.

 به گزارش های سازمان بهداشت جهانی، بدلیل وقوع بیماری کرونا در سرتاسر جهان، کمبود نیروهای پرستار در اغلب کشورها رو به افزایش است. در چین برای رفع کمبودهای پرستاری در سرتاسر جهان، برنامه های ویژه ای برای آموزش دانشجویان بین المللی درنظر گرفته شده است. استانداردهای آموزش پرستاری در این کشور نقش مهمی در آماده سازی فارغ التحصیلان پرستاری در چین ایفا می کند. بنابراین، چین نقش مهمی در آینده پیشرفت جهانی در رشته پرستاری دارد.

 

"آموزش

 

به همین دلیل، یکی از کشورهای مناسب برای تحصیل پرستاری کشور چین است. دانشجویان ایرانی با شرایط مناسبی می توانند در این رشته در دانشگاه های چین پذیرش شوند. اگر شرایط لازم ازجمله اخذ بورسیه تحصیلی در چین برای تحصیل در این رشته و دانشگاه های برتر این رشته در چین را نمی شناسید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

 

شرایط لازم برای پذیرش در پرستاری چین:

بطور کلی، برای تحصیل در رشته پرستاری در دانشگاه های چین نیازی به مدارک آیلتس یا تافل ندارید. سن متقاضیان باید زیر 25 سال بوده و سابقه بیماری های روحی و روانی را نداشته باشند. همچنین برای پذیرش در این رشته، نیازی به آزمون ورودی نخواهید داشت.

چین برای سه سطح آموزش پرستاری  می دهد: دیپلم. دیپلم پیشرفته؛ و مدرک لیسانس و فوق لیسانس

شرایط کلی پذیرش پرستاری در چین

 

شرایط اعزام دانشجوی پرستاری به چین:

در اکثر کشورهای دنیا، برخلاف رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی، پرستاری بصورت دکترای ناپیوسته است. بنابراین دانشجوی رشته پرستاری باید دوره های پرستاری را بصورت ناپیوسته کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در چین بگذراند.
البته تنها برخی دانشجویان تمایل به گذراندن دوره های دکترا دارند. زیرا با داشتن کارشناسی پرستاری نیز می توان با درآمد مناسبی مشغول به کار شد. بنابراین شما می توانید حتی بدون داشتن مدرک زبان برای تحصیل پرستاری در دانشگاه های دولتی و خصوصی  این کشور اقدام نمایید.

برخی دانشگاه های چین صرفا براساس شرط معدل یا فقط با داشتن مدرک زبان امکان اخذ پذیرش در رشته های پرستاری را فراهم کرده اند. بسیاری از دانشجویان به منظور یافتن شغلی مناسب،پرستاری در کشورهای خارجی را انتخاب می کنند. زیرا این رشته بعنوان شغلی پردرآمد در کشورهای خارجی محسوب می شود.

 

"شرایط

 

البته بسیاری از دانشجویان رشته پرستاری دانشگاه های کشورهای انگلیسی زبان را انتخاب می کنند. زیرا تصور می کنند در کشورهایی مانند چین، امکان تحصیل به زبان انگلیسی وجود ندارد. اما بهتر است بدانید در برخی دانشگاه های این کشور بخصوص دانشگاه های خصوصی امکان تحصیل  در رشته پرستاری به زبان انگلیسی نیز وجود دارد.

 

زبان تحصیل:

برای تحصیل در رشته پرستاری دانشگاه های چین و به زبان انگلیسی، نیاز به هیچ مدرک زبانی نخواهید داشت. اما پیشنهاد می کنیم سطح معلومات زبان خود را در حد آیلتس 6 برسانید. هزینه تحصیل پرستاری به زبان انگلیسی در چین بصورت تقریبی است. زیرا هزینه ها از دانشگاهی به دانشگاه دیگر تفاوت دارد.

الزامات تحصیل در رشته پرستاری:

اگر دانشجویی مایل به تحصیل در رشته پرستاری در چین است، چندین الزام وجود دارد که باید در نظر گرفته شود.

اکثر مؤسسات آموزش عالی نیاز دارند که یک فرد زیر 40 سال داشته باشد و از سلامت خوبی برخوردار باشد. اگر متقاضی مایل به دریافت مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد است، باید از دبیرستان فارغ التحصیل شده باشد. اگر فردی برای یک برنامه آموزش زبان چینی درخواست می دهد، گذراندن یک آزمون داخلی دانشگاه یا HSK ممکن است ضروری باشد. این شرط برای برنامه‌های آموزش انگلیسی اعمال نمی‌شود، حتی اگر همه افراد غیر بومی انگلیسی باید مدرکی دال بر مهارت زبان خود ارائه دهند.

 

هزینه لازم برای تحصیل پرستاری:

هزینه لازم برای تحصیل در رشته پرستاری  به عوامل متعددی بستگی دارد:

  • شهر محل دانشگاه
  • رتبه و اعتبار دانشگاه
  • مقطع تحصیلی رشته پرستاری

 

هزینه اقامت و زندگی دانشجویان پرستاری چین

 

سایر هزینه ها مربوط به هزینه های زندگی و اقامت در چین است. هزینه زندگی در چین نسبت به بسیاری از کشورهای اروپایی ارزان تر است.

بهترین دانشگاه های پرستاری چین:

یکی از دلایل تحصیل در چین، وجود دانشگاه های قدرتمند و پیشرفته با اساتید حرفه ای در این کشور است. دانشگاه های زیادی در کشور چین، دانشجویان بین المللی را نیز در رشته های پرستاری پذیرش می کنند.

 

"بهترین

دانشگاه پکینگ:

دانشگاه پکن چین که پیش تر به طب سنتی چینی نیز معروف بوده، دارای 8 بیمارستان وابسته است. دانشجویان بین المللی تنها در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا می توانند در این دانشگاه تحصیل کنند.

دانشگاه ژنگژو:

دانشگاه ژنگژو در رشته پرستاری دارای سطح علمی بالایی است و اساتید حرفه ای در آن تدریس می کنند. از مهمترین مزایای دانشکده پرستاری ژنگژو می توان هزینه های مقرون به صرفه را نام برد. از نظر مهاجرین و دانشجویان بین المللی، این یکی از محبوب ترین دانشگاه ها است. در این دانشگاه رشته پرستاری در مقاطع کارشناسی تا دکترا به زبان انگلیسی تدریس می شود.

 

دانشگاه هواژونگ:

این دانشگاه یکی از دانشگاه های پیشرو و معتبر در چین است و در شهر ووهان قرار دارد. دانشگاه هواژونگ یا هاست دارای یکی از مدرن ترین دانشکده های پرستاری در چین است و در دوره های 5 ساله، امکان تحصیل دانشجویان بین المللی به زبان انگلیسی را فراهم ساخته است. در این دانشگاه علاوه بر پرستاری، دوره های پزشکی نیز ارائه می گردد. شهریه رشته های پرستاری در این دانشگاه، کمتر از دانشگاه دالیان است. پس از فارغ التحصیلی از این دانشگاه در رشته پزشکی، فرصت های شغلی زیادی برای شما وجود خواهد داشت.

دانشگاه دالیان:

یکی از برترین دانشگاه های پزشکی در چین، دانشگاه پزشکی دالیان است. این دانشگاه در شهر دالیان، یک شهر ساحلی زیبا در چین، واقع شده است. تحصیل پرستاری در دانشگاه دالیان به زبان انگلیسی ارائه می شود.

دانشگاه جیلین:

دانشگاه جیلین چین در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا، تحصیل پرستاری را برای دانشجویان بین المللی فراهم کرده است.

 

پرستاری در چین

 

دانشجویان پرستاری در این دانشگاه تحت حمایت مستقیم وزارت بهداشت چین تحصیل و کار می کنند. برنامه های ارائه شده در این دانشگاه با همکاری نزدیک اساتید خارجی تدوین شده است. این دانشکده همزمان با موسسات استاندارد پرستاری ایالات متحده، کانادا، هنگ کنگ و سایر کشورها درحال همکاری است. برنامه های پرستاری در این دانشگاه برای دانشجویان بین المللی به زبان انگلیسی ارائه می شود.

امیدواریم با مطالعه این مقاله، بهترین دانشگاه برای تحصیل پرستاری در چین را انتخاب کنید. شرایط لازم برای پذیرش در این رشته در چین نیز ارائه شد. اگر همچنان سوالی در این مورد دارید، در بخش نظرات با ما مطرح کنید یا با موسسه بنیاد جهانی در میان بگذارید.

جهت دریافت مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل کنید

برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب مشابه

فهرست
settings_phone