دوره پادفک روسیه

دوره پادفک روسیه و آزمون پادفک

دوره پادفک روسیه:

 پادفک روسیه یک دوره آموزشی‌ قبل از ورود به دانشگاه یا به عبارتی یک دوره پیش نیاز است که داوطلبان تحصیل در دانشگاه‌های روسیه‌ قبل از ورود به دانشگاه باید آن را سپری‌ کنند.

چرا دوره پادفک؟

در سیستم آموزشی روسیه، بخش های آماده سازی ویژه ای برای متقاضیان از سراسر جهان وجود دارد – این دوره های دانشگاهی در موضوعات تخصصی هستند. اساساً اینها برنامه هایی هستند که برای یک سال طراحی شده اند. موضوع اصلی چنین دوره هایی زبان روسی است. اگر یک برنامه فشرده را برای حدود 4 تا 6 ساعت در روز دنبال کنید، می توان به سرعت زبان روسی پایه را تسلط یافت. دانستن ان به شما امکان می دهد در برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد به زبان روسی ثبت نام کنید. هزینه دوره های روسی کمتر از انگلیسی است. علاوه بر زبان روسی، در بخش مقدماتی موضوعات تخصصی – تاریخ، ریاضیات، زیست شناسی و غیره را نیز مطالعه می کنند که دانش آنها برای قبولی در امتحانات ورودی ضروری است.

برخی دانشگاه ها  متقاضیان را در چهار پروفایل آموزشی قرار می دهند که برنامه های هر یک از آنها برای دو ترم طراحی شده است.

  1. برای گرایش تجربی علوم پایه را درگستره ی زیست شناسی، فیزیک و شیمی ارائه می دهد.
  2. گرایش مهندسی بر روی ریاضیات، فیزیک، شیمی، علوم کامپیوتر و گرافیک مهندسی تمرکز دارد.
  3. گرایش اقتصاد بر مطالعه ریاضیات، تاریخ، علوم اجتماعی و جغرافیای اقتصادی متمرکز است.
  4. گرایشهای بشردوستانه مطالعه عمیق ادبیات، تاریخ، علوم اجتماعی و تاریخ فرهنگی را در دستور کار خود قرار می دهد.

 داشتن مدرک دوره پادفک برای ادامه تحصیل اجباری هست؟

یکی از شرایط تحصیل در  دانشگاه‌های کشور روسیه‌، داشتن تسلط کافی به زبان روسی‌ و آشنایی با‌ کلمات و عبارت‌های تخصصی  رشته‌ی مورد نظر است.‌

اگر چه داشتن مدرک پادفک بجز برای چند دانشگاه اجباری نیست  ولی سپری کردن این دوره به دانشجویان کمک میکند در آزمون ورودی دانشگاهها و همچنین در ترمهای تحصیلی دانشگاهی موفقتر باشند

"<yoastmark

طول دوره پادفک:

دوره پادفک روسیه با توجه به‌ رشته و زمینه‌ی تحصیلی دانشجویان‌ دارای برنامه‌های تحصیلی متفاوتی است.‌

 طول دوره ها از 4 ماه بصورت فشرده تا ده ماه متغیر میباشد و در دانشاههای مختلف ارائه میگردد.

دوره پادفک روسیه

محتوای دوره پادفک :

مباحث ارائه شده در دوره‌های مختلف پادفک با توجه به‌ رشته‌ی تحصیلی  داوطلب  در دانشگاه‌های روسیه ،‌ متفاوت است.‌

البته باید به این نکته اشاره کرد که در ترم‌های اول دانشجویان با زبان روسی‌ آشنا می‌شوند و مباحثی مانند گرامر‌ زبان روسی، مهارت خواندن و نوشتن‌  و‌ مکالمه را‌ یاد می‌گیرند.‌

در ترم‌های بعد، با توجه به رشته ی مورد نظر داوطلب ، دروس پایه آن رشته‌ تدریس و مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرند.‌

در صورتی که‌ داوطلبان موفق به کسب نمره قبولی در این دوره‌ها نشوند، این فرصت را دارند که مجدداً‌ یک سال دیگر در دوره‌ی‌ پادفک شرکت نمایید.

 پس از به پایان رساندن این دوره‌ها‌ مرکزی که اقدام به برگزاری دوره پادفک روسیه می‌کند، مدرکی معادل دیپلم دبیرستان به داوطلبان اعطاء می‌کند.‌

این دیپلم به عنوان مجوزی برای ادامه تحصیل در کشورهای روسی زبان مانند روسیه و بلاروس، گرجستان .. است.

منابع آموزشی‌ تدریس شده در‌ دوره پادفک روسیه:

لیست کتاب هایی که تدریس خواهد شد:

  •  دوره‌ی کاربردی آموزش زبان روسی
  • مکالمه به زبان روسی
  • صرف فعل افعال روسی و کتاب‌های گرامر‌ زبان روسی
  •   لغت و اصطلاحات زبان روسی
  • کتاب‌های‌ درسی علوم پایه ( با توجه به رشته‌ای که‌ داوطلب قصد ادامه تحصیل در آن را در دوره‌ی دانشگاهی دارد).

محتوای دوره و مواد آزمون پادفک:

اگر در شاخه های علوم تجربی تحصیل می کنید و یا قصد تحصیل در این فیلد را دارید پادفک تجربی را باید بگذرانید که در طول این دوره (چه به روسی چه به انگلیسی) شما با زبان روسی و گرامر آن آشنا می شوید و مبانی ای همچون زیست و شیمی و یا در برخی دانشگاه ها زیست، شیمی ،ریاضی و فیزیک را به انگلیسی یا روسی می گذرانید.

در انتها آزمون شما از موارد گفته شده خواهد بود. اگر پادفک انگلیسی بگذرانید مبانی به انگلیسی از شما امتحان گرفته خواهد شد اما اگر پادفک روسی بگذرانید تمامی موارد گفته شده در بالا به زبان روسی از شما آزمون گرفته می شود.

اما اگر بخواهید در حوزه های ریاضی رشته خود را انتخاب کنید باید پادفک ریاضی-مهندسی بگذرانید و دروسی که به شما در کنار زبان روسی تخصصی آموزش داده میشوند ریاضی و فیزیک هستند. در نهایت آزمون پادفک برای شما شامل دروس گفته شده به زبان همان دوره برگزار می شود.

سایر رشته های مربوط به علوم انسانی با گذراندن دوره زبان و فرهنگ روسی میتوانند گواهی خود را پس از قبولی در آزمون انتهایی دوره پادفک دریافت کنند.

قبولی در آزمون پادفک با چه نمره ای؟

اکثر دانشگاه ها آزمون پادفک را از 100 نمره و شرط قبولی را کسب حداقل 60 نمرهاز 100 گذاشته اند.

اگر قبول نشدم چی؟

اگر متقاضی موفق به کسب حداقل نمره 60 در آزمون نهایی پادفک نشد، می تواند گواهی سپری کردن دوره را بگیرد اما به این افراد مدرک قبولی داده نخواهد شد.

مدارک لازم جهت شرکت در دوره پادفک روسیه:

‌با توجه به اینکه برگزاری  این دوره توسط دانشگاه‌ها و همچنین مراکز متعدد آموزش زبان رسمی ‌این کشور انجام می‌شود،‌ مدارک خواسته شده توسط مرکز مربوطه ممکن است متفاوت از یکدیگر باشد.‌

با این حال‌ داوطلبان باید حتماً برخی از مدارک اولیه برای شرکت در این دوره را آماده کنند.

برای گذراندن دوره پادفک به مدارکی نیاز است که شامل موارد زیر است:

  1. ترجمه پاسپورت به زبان روسی ( در خصوص دانش آموزان پسر که خدمت نظام‌ وظیفه‌ شان را طی نکرده‌اند، اخذ گذرنامه پس از دریافت پذیرش از دانشگاه مورد تائید وزارت علوم انجام می‌شود)
  2.   ریزنمرات ترجمه شده دبیرستان و پیش‌دانشگاهی به زبان روسی
  3.  مدارک ترجمه شده دیپلم و پیش‌دانشگاهی به زبان روسی
  4. عکس
  5. پر کردن application خود دانشگاه.

هزینه شرکت در دوره پادفک روسیه:

علاقمندان به تحصیل در روسیه می توانند پیش از آغاز تحصیلات خود در رشته مورد نظر ، در دوره های آمادگی زبان روسی ( پادفک ) که توسط دانشگاه های این کشور در مدت تقریبا 1 سال برای دانشجویان بین المللی برگزار می شود ، شرکت نمایند . متوسط هزینه پادفک روسیه بین 1200 تا 6000 دلار است  که این مربوط به طول مدت دوره پادفک  و دانشگاه مورد نظر دارد.

لازم به ذکر هست دوره پادفک  در بسیاری از دانشگاه های روسیه ارائه میگردد و لیست زیر بهترین دوره ها را معرفی مینماید

                                  برای دریافت اطلاعات کامل و دوره های پادفک موجود با کارشناسان ما در ارتباط  باشید

جزئیات دوره های پادفک دانشگاه های روسیه

دانشگاه نام دوره مدت هزینه
دانشگاه لمونوسف University Foundation Program 10 ماه 6000 دلار
دانشگاه رودن حضوری وانلاین Preparatory course in Russian language 1 سال 4900 دلار

2350 دلار

1850 دلار

دانشگاه پاولف روسی حضوری وانلاین Preparatory Course 8 ماه 180000روبل

130000روبل

دانشگاه کازان دوره انلاین Pre-University training course 8ماه 100,000 روبل
دانشگاه کازان دوره حضوری روسی Pre-University training course 10 ماه 195,000 روبل
دانشگاه کازان دوره حضوری انگلیسی Pre-University training course 10 ماه 210000 روبل

دوره های زبان روسی:

موسسه زبان روسی پوشکین طیف گسترده ای از خدمات آموزشی را در زمینه آموزش زبان روسی به عنوان یک زبان خارجی ارائه می دهد.

کدام دانشگاه‌ها و مراکز علمی مورد تائید آزمون پادفک روسیه را ارائه می‌دهند؟

  • دانشکده اقتصاد دانشگاه سنت پترزبورگ
  • پژوهشکده ملی دانشگاه پلی‌تکنیک تامسک
  • موسسه فیزیک و فناوری مسکو، دانشگاه ایالتی نووسیبیرسک
  • دانشگاه فدرال اورال، دانشگاه فدرال کازان
  • دانشگاه ایالتی Lobachevsky در ایالت نیژنی نووگورود چند مورد از معتبرترین دانشگاه‌های ارائه‌دهنده آزمون پادفک هستند.

دوره های آنلاین پادفک :

دوره های آنلاین برای کسانی است که می خواهند روسی بخوانند اما نمی توانند به روسیه بیایند. شما می توانید یک دوره آنلاین را از هر مکانی در جهان بگذرانید: یک کامپیوتر با دسترسی به اینترنت تنها چیزی است که نیاز دارید. چنین دوره هایی در چندین دانشگاه روسیه وجود دارد اما نه همه دانشگاه های روسیه !

از دانشگاه هایی که دروه مقدماتی پادفک را برگزار می کنند:

  1. دانشگاه کازان: دوره ی مقدماتی از سال 2010 در دانشگاه فدرال کازان برای دانشجویان بین المللی برگزار می شود. برنامه ویژه برای مطالعه زبان روسی  در اینجا یکی از قوی ترین برنامه های کشور محسوب می شود و از سال 1979 انجام شده است. این دانشکده متقاضیان را برای پذیرش در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و کارشناسی ارشد در پنج حوزه : بشردوستانه، زیست پزشکی، علوم طبیعی، مهندسی و اقتصاد آماده می کند.
  2. موسسه فیزیک و فناوری مسکو (دانشگاه تحقیقات ملی) یک برنامه تحصیلی یک ساله را در دانشکده مقدماتی در قالب راه دور برای تحصیل در دانشگاه های فنی ارائه می دهد. این برنامه به شما امکان می دهد برای پذیرش در دانشگاه های فنی روسیه در رشته های علوم طبیعی و مهندسی آماده شوید. در اینجا توجه زیادی به مطالعه زبان روسی می شود – تا پایان دوره، سطح مهارت باید حداقل B1 باشد. دانش آموزان کار مستقلی را از طریق یک سیستم ویژه آموزش از راه دور انجام می دهند و با کمک آن کنترل تعاملی وظایف نیز وجود دارد. پس از ارزیابی نهایی موفقیت آمیز، دانش آموزان گواهینامه ای دریافت می کنند که به آنها حق ورود به هر دانشگاهی در روسیه را می دهد.
  3. دانشکده عالی اقتصاد دانشگاه تحقیقات ملی یک مرکز کامل برای آموزش دانشجویان خارجی دارد. در اینجا، متقاضیان برای پذیرش در دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد به زبان روسی آماده می شوند. شما می توانید هم به صورت رایگان (با اخذ کمک هزینه یا بورسیه) و هم به صورت پرداخت شهریه تحصیل کنید. فارغ التحصیلان دوره های مقدماتی در صورت درخواست برای آموزش بازرگانی در مدرسه عالی اقتصاد، از 50 درصد تخفیف در برنامه های آموزشی پایه برخوردار می شوند. مدرسه عالی اقتصاد چندین برنامه آمادگی برای متقاضیان خارجی دارد: یک دوره پیشرفته برای مبتدیان، یک دوره فشرده به مدت 6 ماه و یک دوره پیشرفته برای یک سال.
  4. مرکز آموزش پیش دانشگاهی دانشگاه ملی تحقیقات فناوری NUST MISIS یک برنامه مقدماتی برای برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد دارد . وظیفه اصلی آن آماده سازی همه جانبه متقاضیان خارجی برای پذیرش در تخصص های تخصصی است. برنامه درسی شامل مطالعه زبان روسی، ریاضیات، فیزیک و شیمی است. کلاس ها توسط اساتید دانشگاه برگزار می شود. مدت تحصیل 7 ماه می باشد.
  5. مرکز تحقیقات ملی دانشگاه ایالتی نیژنی نووگورود . N.I. لوباچفسکی ، دو برنامه آموزش پیش دانشگاهی برای تحصیل در مقطع کارشناسی به مدت دو و سه ترم وجود دارد. همچنین تقسیم بندی به گروه ها بر اساس پروفایل ها و مطالعه عمیق زبان روسی وجود دارد. یک دانشکده مقدماتی جداگانه برای شهروندان خارجی در دانشگاه دولتی تحقیقات ملی تومسک وجود دارد. علاوه بر مطالعه عمیق زبان روسی، دوره های تخصصی اضافی نیز وجود دارد: تاریخ روسیه، روزنامه نگاری، زیست شناسی، شیمی، ریاضیات، فناوری اطلاعات. اگر متقاضیان قصد ورود به مقطع کارشناسی را دارند، امتحانات نهایی پس از بخش مقدماتی برای آنها برابر با آزمون ورودی است. پس از فارغ التحصیلی، دانش آموزان در زبان روسی نیز تست می شوند و گواهی مهارت زبان در سطح B1 دریافت می کنند.
  6. دانشگاه پلی تکنیک تحقیقات ملی تومسک نیز به متقاضیان خارجی کمک می کند تا برای پذیرش آماده شوند. بخش مقدماتی برای تحصیل در مقطع کارشناسی پنج شاخه را برای انتخاب ارائه می دهد: فنی (ریاضی، فیزیک، شیمی، گرافیک مهندسی، علوم کامپیوتر)، پزشکی و بیولوژیکی (ریاضیات، زیست شناسی، شیمی، فیزیک، علوم کامپیوتر، آناتومی)، بشردوستانه (ادبیات، مطالعات اجتماعی، جغرافیا، مطالعات زبانی و منطقه ای، علوم کامپیوتر) ) اقتصادی (ریاضیات، علوم اجتماعی، مبانی اقتصاد، علوم کامپیوتر، جغرافیا) و علوم طبیعی (فیزیک، علوم کامپیوتر، شیمی). همه آنها شامل مطالعه زبان روسی و تاریخ روسیه است. آمادگی برای برنامه کارشناسی ارشد در سه جهت است: فنی (سبک علمی گفتار، شیمی و فیزیک عمیق، علوم کامپیوتر، فناوری های مدرن، فلسفه، مقدمه ای بر تخصص)، اقتصادی (سبک علمی گفتار، تاریخ روسیه، علوم اجتماعی). ، مبانی اقتصاد، مدیریت، مقدمه ای بر تخصص ) و علوم طبیعی (فیزیک و شیمی عمیق، علوم کامپیوتر، تاریخ روسیه، فلسفه و روش تحقیق). برنامه درسی لزوماً شامل مطالعه عمیق زبان روسی و ریاضیات است.
  7. RUDN یا دانشگاه دوستی مردم روسیه که در سال 1960 تأسیس شد، به طور ویژه در بین خارجی ها محبوب است – تقریباً 10000 دانشجو از بیش از 150 کشور جهان هر ساله در RUDN تحصیل می کنند. اولین برنامه های آموزش زبان روسی به عنوان یک زبان خارجی در دانشکده مقدماتی RUDN ایجاد شد. علاوه بر برنامه های تمام وقت برای مطالعه زبان روسی ، امروز دانشگاه در حال آماده سازی متقاضیان در قالب به روز از راه دور – در دانشکده مقدماتی دیجیتال است. تحصیل در دانشکده مقدماتی دیجیتال شامل بیش از 10000 متن آموزشی، مطالب صوتی و تصویری (بیش از 1000 ساعت)، ارتباط با زبان مادری روسی و بیش از 500 درس آنلاین است.
  8. دوره پادفک برای متقاضیان سایر کشورها نیز در دانشگاه پلی تکنیک پتر کبیر سنت پترزبورگ فعال است – بیش از 15000 دانشجو از سراسر جهان در اینجا تحصیل کرده اند. نیمی از فرآیند آموزشی به مطالعه زبان روسی اختصاص دارد. سه نوع برنامه در SPbPU وجود دارد – مطالعه استاندارد، فشرده و عمیق زبان روسی. همچنین می‌توانید در کلاس‌های علوم انسانی، فنی یا علمی عمومی شرکت کنید. استانداردهای آموزشی برای برنامه های دانشگاه آماده سازی به طور کامل با الزامات وزارت علوم و آموزش عالی فدراسیون روسیه مطابقت دارد و ویژگی های فرآیندهای سازگاری شهروندان خارجی در یک کشور جدید را در نظر می گیرد. تمامی دانشجویان دپارتمان مقدماتی به کتابخانه، منابع الکترونیکی، آزمایشگاه های ویژه کامپیوتر و زبان و همچنین وای فای رایگان در سراسر محوطه دانشگاه دسترسی دارند. در پایان دوره، دانش آموزان در امتحانات شرکت کرده و گواهی پایان دوره دریافت می کنند. امتحانات نهایی برابر با امتحانات ورودی دوره های کارشناسی یا کارشناسی ارشد در SPbPU است.
  9. دانشگاه فدرال سیبری دانشجویان سال اول آینده را طبق برنامه های بخش مقدماتی خود آموزش می دهد. آنها نه تنها بر مطالعه رشته های لازم برای پذیرش، بلکه بر ارتقای سطح مهارت زبان روسی با تأکید بر مکالمه روزمره متمرکز هستند. دوره های زبان روسی در SibFU از چند هفته تا دو سال طول می کشد و برنامه درسی هر یک از آنها شامل موضوعات متنوع و ارائه خلاقانه مطالب است. 

یک مرکز آموزش دوره پادفک چند رشته ای بر اساس دانشگاه ایالتی تیومن فعالیت می کند . آموزش در چهار حوزه اقتصاد، مهندسی، بشردوستانه و علوم طبیعی انجام می شود. یک برنامه درسی جداگانه برای هر یک از جمله مطالعه فشرده موضوعات تخصصی تهیه شده است. دانش آموزان همچنین می توانند در باشگاه های بحث و گفتگو و دوره های زبان روسی شرکت کنند. در پایان دوره گواهینامه صادر می شود. تحصیل در چنین دوره هایی فرصتی برای شماست تا هر چه بیشتر برای موفقیت در آزمون ورودی آماده شوید و همچنین از قبل با کشور، فرهنگ آن آشنا شوید و شروع به یادگیری زبان روسی کنید

این برنامه با هدف توسعه مهارت های زیر انجام می شود:

روسی صحبت کردن،
گوش دادن به صحبت روسی،
خواندن و نوشتن،
تسلط به دستور زبان روسی

آیا امکان تحصیل در روسیه بدون آزمون پافک وجود دارد؟

این سوال پاسخ قطعی ندارد زیرا همه چیز بستگی دارد به دانشگاه و رشته و مقطع تحصیلی که شما در آن قرار دارید.

اما چنانچه تحصیل به زبان انگلیسی باشد دیگر نیازی به گذراندن دوره پادفک زبان روسی نیست. ولی اگردانشگاهی که قرار است در  آن  تحصیل کنید آموزش فقط  به زبان روسی باشد شما یا باید مدرک زبان روسی (پادف و یا مدرک بین المللی زبان روسی ) ارائه دهید و یا باید در مصاحبه نشان دهید که تسلط نسبی به زبان روسی دارید.

موسسه اعزام دانشجو بنیاد جهانی شما را در راه رسیدن به تحصیلات عالیه در خارج از کشور یاری میکند.

مطالب پیشنهادی برای مطالعه :

تحصیل در روسیه

پزشکی در روسیه

دندانپزشکی در روسیه

بورسیه روسیه

تحصیل در چین 

بورسیه چین

پزشکی و دندانپزشکی چین

جهت دریافت مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل کنید

www.studentvisa.ir

, , ,

۱ دیدگاه. Leave new

  • میخواستم بدونم اگه مدرک زبان نداشته باشیم فقط با انجام مصاحبه میتونیم، در رشته پزشکی به زبان انگلیسی در روسیه قبول بشیم؟
    و اینکه کدام دانشگاه ها فقط دروس زیست و شیمی رو همراه زبان مورد نظر در دوره پاداش آموزش میدن و دیگه فیزیک و ریاضی نیست کنارشون؟

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
settings_phone