1. خانه
  2. /
  3. تحصیل در روسیه
  4. /
  5. تحصیل داروسازی در دانشگاه های روسیه

تحصیل داروسازی در دانشگاه های روسیه

داروسازی در روسیه

یکی از رشته های موردنظر بسیاری از دانشجویان برای تحصیل در روسیه، رشته داروسازی است. پیش از سفر به قصد تحصیل داروسازی در روسیه بهتر است اطلاعات کاملی در این زمینه داشته باشید. این رشته در برخی دانشگاه های روسیه تدریس می شود که بهتر است پیش از انتخاب بعنوان مقصد تحصیلی، آنها را بشناسید. همچنین دانستن دوره هایی که قرار است بگذرانید و شرایط تحصیل در این رشته ها بسیار کمک کننده است. در این مقاله با اشاره به این موضوعات، به سوالات مهم شما در این زمینه پاسخ می دهیم.

چرا تحصیل داروسازی در روسیه بهترین است؟

دومین جایگاه معتبر بعد از حرفه پزشکی ، داروسازی است. یک متخصص در زمینه داروسازی نه تنها  می تواند دارو را نیز بررسی کند بلکه دقیقاً تأثیر هر دارو را می داند.. داروسازی تحصیلی در روسیه در بین دانشجویان بین المللی بسیار محبوب است زیرا روسیه طیف گسترده ای از برنامه های آموزشی را برای داروسازی در بهترین دانشگاه های دولتی ارائه می دهد. تحصیل داروسازی در دانشگاه روسیه بسیار اقتصادی است زیرا هزینه تحصیل در مقایسه با سایر کشورها بسیار کمتر است.

 

داروسازی در روسیه
داروسازی در روسیه

 

مقاطع تحصیلی داروسازی روسیه

برای تحصیل داروسازی در روسیه می توانید در هریک از دوره های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا، مشغول تحصیل شوید که هر مقطع شامل ویژگی های زیر است:

  • مقطع کارشناسی، طول دوره تحصیلی حدودا 5 الی 6 سال است. در این مقطع، دروس پایه و روش کار در داروخانه ها آموزش داده می شود.
  • در مقطع کارشناسی ارشد، به علوم مرتبط با توسعه و تحقیق داروسازی و تولید دارو پرداخته می شود.
  • در دوره دکترای داروسازی، تمرکز بر روی ارائه علوم و دانش داروسازی در صنعت است.

از میان مهمترین گرایش های داروسازی می توان گرایش های زیر را نام برد:

  • داروسازی بالینی
  • داروسازی فارماکولوژی
  • کشف دارو

دانشجویان متقاضی تحصیل در رشته داروسازی در روسیه باید در جلسات علمی، سمینارها و کارهای گروهی شرکت کنند. این دانشجویان برای آشنایی با مبانی داروسازی و علوم مرتبط، دروس پایه و دروس تئوری مرتبط را فرا می گیرند.

 

دوره های داروسازی در روسیه

 

متقاضیان تحصیل داروسازی در روسیه با انتخاب حوزه های تحصیلی داروسازی اداری و اجتماعی، کنترل کیفی داروها، تکنولوژی داروها و زیست داروها، مهارت های عملی و تئوری لازم را بدست آورند.

 

دوره های داروسازی روسیه

 

دوره های داروسازی اداری و اجتماعی به زبان انگلیسی تدریس می شوند. دانشجویان با گذراندن این دوره ها، مهارت های زیر را کسب می کنند:

  • روش تحقیق در داروسازی 
  • مدیریت موسسات داروسازی
  • اصول بازاریابی
  • توسعه طرح کسب و کار

دانشجویان با گذراندن مهارت های فوق، پس از فارغ التحصیلی در آموزش عالی روسیه یا شرکت های دارویی بین المللی مشغول کار شوند.

طول دوره داروسازی بسته به دانشگاه 4-5.5 سال است.

علاوه براین، دوره های داروسازی در برخی دانشگاه های مطرح روسیه به شرح زیر برگزار می شود:

  • دوره های داروسازی دانشگاه کازان روسیه: تحصیل داروسازی در دانشگاه کازان روسیه به مدت 5 سال است. دانشجویان می توانند در این دانشگاه به زبان روسی یا انگلیسی تحصیل کنند. با اتمام دوره تحصیلی، دانشجویان می توانند در زمینه های داروسازی، مدیریت داروسازی و فعالیت های علمی و تحقیقی داروسازی مشغول کار شوند.
  • دوره های داروسازی دانشگاه سیچنوا روسیه: این دانشگاه بیشتر بر دروس علمی و کارورزی تمرکز دارد. دانشجویان در این دانشگاه با انجام آزمایشات مدرن و شبیسه سازی های تکنولوژی، دید علمی کافی درمورد علم داروسازی بدست می آورند. پس از فارغ التحصیلی از این دانشگاه می توانید در صنایع داروسازی و سازمانی های مرتبط با داروسازی و بهداشت مشغول به کار شوید.

 

بهترین دانشگاه های داروسازی روسیه

 

بهترین و معتبرترین دانشگاه های علوم پزشکی روسیه برای تحصیل داروسازی در این کشور که موردتایید وزارت بهداشت ایران نیز هستند، عبارتند از:

به منظور کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاورین و کارشناسان موسسه بنیاد جهانی ارتباط برقرار کنید.

 

شرایط پذیرش در داروسازی روسیه

بطور کلی شرایط ورود به دانشگاه های روسیه بستگی به محل آموزش و برنامه موردنظر شما و نمرات قبولی و نتایج آزمون های ورودی دارد. اما برای پذیرش در رشته داروسازی، شرایط مهمی وجود دارد که در این قسمت بررسی می گردد.

 

جذب دانشجویان مستعد داروسازی در دانشگاه های روسیه

 

اخذ ویزا و مدارک موردنیاز

 

برای تحصیل داروسازی در روسیه باید روند اداری و آموزشی مشخصی را طی کنید. روند تحویل مدارک شامل دو بخش است:

  • درخواست اولیه با مشخص ساختن زمینه تحصیلی مورد علاقه
  • مدارک موردنیاز برای درخواست اولیه تحصیل در این رشته

برای مشاهده مدارک لازم بدین منظور می توانید مقاله شرایط و مدارک ویزا و تحصیل در روسیه را بخوانید.

 

آزمون های ورودی

به منظور تحصیل داروسازی در روسیه، بسته به اینکه براساس بودجه مالی یا بورسیه تحصیلی روسیه (تامین مالی دولتی) بخواهید ادامه تحصیل بدهید، باید در آزمون ورودی شرکت کنید. در هنگام ثبت نام در دانشگاه روسی در مواقع معمول، نتایج آزمون دولتی EGE را ارائه داده یا آزمون های پذیرش دیگری را پاس می کنند. به منظور ثبت نام در یک دانشگاه، متقاضیات بین المللی نیز می توانند آزمون EGE بدهند.

 

آزمون های ورودی تحصیل داروسازی در روسیه

 

برخی دانشگاه ها نیز برای پذیرش دانشجویان خارجی مستعد، آزمون های پذیرش مجزایی برگزار می کنند. نمایندگان این دانشگاه ها، با بازدید کشورهای مختلف، تست هایی را برای همکاران در خارج از کشور روسیه ارسال می کنند. متقاضیان تحصیل در روسیه که دارای بهترین نتایج آزمون هستند، می توانند دراین دانشگاه ها ثبت نام کنند.

 

دوره آمادگی پادفک روسیه

 

یکی از الزامات مهم برخی دانشگاه های روسیه برای دانشجویانی که قصد تحصیل در رشته های داروسازی یا دوره های لیسانس روسیه را دارند، گذراندن دوره پادفک روسیه است. در دوره پادفک، زمینه لازم برای آموزش زبان روسی برای آمادگی دانشجویان و تقویت بنیه علمی آنهاست. این دوره آمادگی برای تحصیل به زبان روسی الزامی است و در کالج ها و دانشگاه های محل تحصیل دانشجویان برگزار می شود.

مزایای گذراندن دوره پادفک روسیه به شرح زیر است:

  • تعیین سطح زبان روسی
  • ارتقای سطح علمی دانشجویان در علوم پایه
  • افزایش مهارت دانشجویان در خواندن، صحبت کردن و نوشتن و درک زبان روسی
  • آشنایی بیشتر با فرهنگ و آداب و رسوم مردم روسیه

 

آینده شغلی تحصیل داروسازی در روسیه

 

فارغ التحصیلان داروسازی این کشور می توانند برای کار در روسیه در بیمارستان ها، داروخانه ها، شرکت های دارویی و آزمایشگاه های داروسازی مشغول برای طولانی مدت به کار شوند.

 

کار در داروخانه ها، آزمایشگاه ها برای دانشجویان داروسازی

 

سایر مشاغل برای فارغ التحصیلان این رشته با سطوح مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای داروسازی می تواند هریک از مشاغل زیر باشد:

  • دستیار داروسازی
  • دستیار مدیر داروخانه
  • داروساز بالینی
  • تکنسین داروسازی بیمارستان
  • داروساز هسته ای
  • مدیر مطالعات بالینی
  • مدیر داده های بالینی

درآمد رشته داروسازی در این کشور بستگی به شرایط مختلفی دارد. درآمد متقاضیان این رشته به معیاهای مختلفی همچون موارد زیر دارد:

  • سن و تجربه کاری
  • میزان تحصیلات
  • موقعیت مکانی

 

درآمد رشته داروسازی در دانشگاه های روسیه

 

بعنوان مثال، متقاضی دارای مدرک دکترا در پایتخت روسیه اوضاع درآمد بهتری نسبت به سایر فارغ التحصیلان فاقد این شرایط خواهد داشت.

امیدواریم با خواندن این مقاله درباره تحصیل در رشته ی داروسازی تصمیم خود را سریع تر بگیرید. اما اگر همچنان سوالی در این زمینه دارید، با موسسه در تماس باشید تا مشاوران ما بیشتر راهنمایی تان کنند.

موسسه اعزام دانشجو بنیاد جهانی شما را در راه رسیدن به تحصیلات عالیه در خارج از کشور یاری میکند

 

جهت دریافت مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل کنید

برچسب ها : , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب مشابه

فهرست
settings_phone