تحصیل رایگان در چین:

همه ما در زمینه های مالی متفاوتی هستیم و برای تحصیل در خارج از کشور به نوعی کمک نیاز داریم. تمایل به تحصیل در خارج از کشور برای بسیاری یک رویا به حقیقت پیوسته است، به ویژه فرصت تحصیل در چین . اما این آرزو به دلیل محدودیت های مالی محدود شده است.
برای بسیاری، پس از صرف هزینه های بسیار برای مدرک لیسانس ، غوطه ور شدن در یک برنامه تحصیلی در خارج از کشور چالش برانگیز است.
حتی با کمک مالی مناسب، هنوز هم برای تضمین فرصت هایی برای کاهش هزینه های تحصیل در خارج از کشور ایده آل است.
بالاخره همه ما در هر فرصتی چانه می زنیم. در این مقاله درباره تحصیل رایگان در چین و شرایط ان با شما گفتگو میکنیم.

تحصیل رایگان در چین

برای متقاضیانی که ممکن است توانایی مالی برای پرداخت شهریه را نداشته باشند، برخی از دانشگاه های چین به متقاضیان شایسته بورسیه تحصیلی ارائه می دهند. گرفتن بورسیه بهترین راه برای تحصیل رایگان در چین است.

دریافت بورس تحصیلی

سه بورس تحصیلی در چین وجود دارد:

1) بورس تحصیلی دولتی چین 2) بورس تحصیلی دولتی (شهرستان یا استان) و 3) بورس تحصیلی موسسه کنفوسیوس.

برای بورس تحصیلی چین، شما می توانید از اوایل ژانویه تا اواخر ماه آپریل هر سال درخواست کنید. شما باید با سفارت چینی (کنسولگری) در کشور خود درباره جزئیات مربوط به دوره برنامه و مراحل مهم بررسی کنید. 

هشدار: بورس تحصیلی موسسه کنفسیوس در تمامی سال باز است.

برای بورس تحصیلی موسسه کنفوسیوس، برنامه در تمام طول سال باز است. نتیجه بورس تحصیلی باید ظرف 45 روز کاری پس از تأیید مواد کاربردی اعلام شود.

تحصیل رایگان در چین

دو روش برای اخذ بورس تحصیلی در چین

دریافت کمک هزینه تحصیلی کامل

همه می خواهند کمک هزینه تحصیلی کامل بگیرند بورس تحصیلی دولتی چین هزینه تحصیل، اقامت، هزینه های زندگی و بیمه را برای کل دوره تحصیل می پردازد. بورس تحصیلی موسسه کنفوسیوس هم همانند بورس تحصیلی چین است. با این حال، این محدود به مطالعه چینی است. اگر قصد دارید در رشته های دیگر مانند کسب و کار، مهندسی و علوم تحصیل کنید، این بورس تحصیلی برای شما نیست.

بعضی از دانش آموزان بهترین راه را برای دریافت کمک هزینه تحصیلی در دانشگاه های چین عنوان می کنند. ما فکر نمی کنیم این راه درست برای انجام آن است. شما نمی دانید که کدام دانشگاه و عمده شما پذیرفته می شوید یا اینکه آیا می توانید بورس تحصیلی را دریافت کنید یا نه، تا زمانی که اطلاع ندهید. برخی از دانش آموزان دریافتند که در ماه ژوئیه  نمی توانند کمک هزینه تحصیلی دریافت کنند.

اگر بخواهید تحصیلی کامل بگیرید، بهترین راه برای تمرکز بر روی یک یا دو دانشگاه است که شما شانس بیشتری برای پذیرش دارید. اگر درخواست خود را بسیار جدی گرفته باشید و پس از دریافت بورس تحصیلی در دانشگاه ثبت نام کنید، احتمال دارد که افسر پذیرش تحصیلی بیشتر مایل به کمک شما باشد. دیگر بورسیه هایی وجود دارد که می توانید اعطا کنید مانند بورس تحصیلی ارائه شده توسط دولت محلی، دانشگاه و شرکت. در بسیاری از موارد، هنوز می توانید یک بورس تحصیلی دیگر هم دریافت کنید، حتی اگر نمی توانید بورس تحصیلی دولت چین دریافت کنید.

در انتخاب دانشگاه محتاط باشید

شما باید در نظر بگیرید که آیا دانشگاه مورد درخواست شما برای کار آینده شما مفید است یا خیر. اکثر دانشگاه های محلی در چین درخواست های انتقال را نمی پذیرند. اگر بودجه کافی باشد، ابتدا باید دانشگاه را انتخاب کنید، سپس سعی کنید بهترین کمک های موجود را بدست آورید. برخی از بورس های تحصیلی که توسط دولت محلی، دانشگاه و شرکت های ارائه می شود، نمی توانند به عنوان بورس تحصیلی دولتی چینی باشد. آنها ممکن است فقط برای تحصیل کامل یا جزئی بورس نمایند. همانطور که قابل پیش بینی نیز هست ، شما باید با بسیاری از دانش آموزان با نمرات عالی برای درخواست بورس تحصیلی رقابت کنید. یک دانشگاه با برنامه ریزی مناسب یا زبان چینی خوب لزوما به این معنا نیست که آنها می توانند به صورت تضمینی وارد دانشگاه و صاحب بورس شوند.

تحصیل رایگان در چین

تحصیل رایگان در چین

در اغلب موارد، سفارت یا کنسولگری چین، مقام رسمی در کشور شماست. سفارت هر کشور دارای مشخصات خاص و مهلت مشخص خود است. اطلاعات ممکن است هر ساله به روز شود.

1) درخواست خود را به سفارت چین ارسال کنید.

2) پس از بررسی تمام اسناد درخواستی، سفارت چین نامه الحاق به نامزد واجد شرایط برای بورس تحصیلی چین را صادر می کند

3) با تماس با دانشگاه از موقعیت نامه پذیرش خود مطلع شوید . نامه پیش از پذیرش صادر خواهد شد سپس آن را به کنسولگری ارسال نمائید.

نکته:

نامه پیش از پذیرش از دانشگاه چینی یک ماده کاربردی و ضروری نیست. برنامه های کاربردی محصور شده با نامه قبل از پذیرش به طور مستقیم به دانشگاه های میزبان برای تایید قرار دادن ارسال می شود. برنامه های کاربردی بدون نامه قبل از پذیرش به دانشگاه ها فرستاده می شود تا از طریق مراحل پذیرش به مرحله اجرا درآیند. برای متقاضیان بدون نامه قبل از پذیرش، شورای بورس تحصیلی چینی نمی تواند اطمینان دهد که دانشگاه میزبان یکی از اولویت های موسسه خواهد بود، زیرا ظرفیت دانشگاه و واجد شرایط بودن متقاضیان نیز در نظر گرفته می شود.

4) سفارت چین تمامی درخواست ها را برای شورای کمک هزینه تحصیلی را ب بررسی و  نهایتاَ ارسال خواهد نمود.

5) منتظر اطلاعیه دریافت کمک هزینه تحصیلی باشید.

تحصیل رایگان در چین

نکات مهم شما باید بدانید

1) شما شانس خود را برای دریافت بورس تحصیلی نمی دانید. هیچ کس نمی تواند تضمین کند که شما کمک هزینه تحصیلی دریافت خواهید کرد. با این حال، می توانید شانس خود را با درخواست به دانشگاه های کم رقابتی یا برخی از رشته های خاص افزایش دهید.

2) دانشجویان هنوز می توانند بورس تحصیلی دولت چین را بدون الحاق به کاندیداهای واجد شرایط برای بورس تحصیلی دولتی چین و نامه پیش از پذیرش دریافت کنند. بعضی از دانشگاه ها نامه ای را قبول نمی کنند

3) نامه اعطای جوایز واجد شرایط برای بورس تحصیلی چین نمی تواند تضمین کند که شما کمک هزینه تحصیلی دریافت خواهید کرد.

4) اگر دانشگاهی که میخواهید درخواست آن را برای نامه پیشاپیش دریافت کنید، باید یکی را دریافت کنید. شما نمی توانید شریک شوید اگر شما آن را دریافت نکنید.

5) نامه پیش از پذیرش در برخی از دانشگاه ها بسیار آسان است.

لطفا بورسیه تحصیلی در چین را مطالعه بفرمایید.

 

جهت دریافت مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل کنید

برچسب ها : ,

۲ دیدگاه. Leave new

  • محمد آصف بسمل
    آذر ۱۳, ۱۳۹۸ ۶:۰۲ ب.ظ

    می خواهم ادامه تحصیل ام را (ماستری ) ام را در کشور چین بخوانم بخاطریکه چین بهترین دانشگاه ها را در سطح منطقه دارد، و من در رشته که می خواهم ادامه تحصیل بدهم اون دانشگاه های چینی نیاز ها را تحصیلی من را پوره می کند.

    پاسخ
    • سلام از اینکه با بنیاد جهانی ارتباط برقرار کرده اید سپاسگزاریم .
      لطفا برای آشنایی بیشتر ،خودتان را معرفی و شماره تماس خود را بفرمائید ، خوشحال می شویم که بدانیم در چه رشته و مقطعی می توانیم در خدمتتان باشیم .
      کارشناسان ما در اسرع وقت با شما در تماس خواهد بود.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب مشابه

فهرست
settings_phone