تحصیل کارشناسی در چین

چین به طور فزاینده ای در حال تبدیل شدن به یک مقصد تحصیلی بین المللی است ، و دوره های تحصیلی زیادی را برای تحصیلات دوره کارشناسی ارائه می دهد. شهرت جهانی قوی که توسط سیستم آموزشی و امکانات کلاس جهانی بدست آمده است ، چین را به رقابت بین المللی با موسسات آموزشی برجسته آمریکای شمالی ، اروپا ، ژاپن ، استرالیا و سایر کشورها سوق داده است. بعد از گذراندن برنامه های کارشناسی که توسط دانشجویان انجام می شود ، به آنها مدرک لیسانسی اعطا می شود که در سراسر جهان مورد تقدیر و افتخار قرار می گیرد. اگر خواهان تحصیل کارشناسی در چین هستید مقاله را دنبال کنید.

 

اعتبار مدرک کارشناسی در چین

مدرک کاردانی و کارشناسی اعطا شده توسط همه دانشگاه های چین در دنیای حرفه ای معتبر و مورد توجه قرار گرفته است. مدرک دوره کارشناسی از یک دانشگاه در چین به دلیل آموزش با کیفیت بالا ، فرصت های تحقیقاتی گسترده ، دانشکده برجسته تدریس برای به دست آوردن شغل سودآور شناخته شده است.

کارشناسی در چین
کارشناسی در چین

ساختار  تحصیل کارشناسی در چین

سیستم آموزشی در چین کاملاً مشابه سیستمی است که در ایالات متحده آمریکا دنبال می شود. دانشجویان این امکان را دارند که در یک دوره کارشناسی ثبت نام کنند ، که به مدت 2 یا 6 سال در حال اجرا است. بسته به برنامه انتخاب شده ، به دانشجویان مدرک کاردانی یا کارشناسی اعطا می شود. مدرک کاردانی 2 تا 3 سال طول می کشد ، شامل دوره های آموزشی و تکالیف است از طرف دیگر ، دانشجویان برای مدرک لیسانس باید حدود 4 تا 6 سال یادگیری جامع اختصاص دهند و در آزمون های لازم برای تکمیل برنامه واجد شرایط شوند. اگرچه یک دوره کارشناسی عادی یا ممتاز می تواند در 4 سال تحصیل به پایان برسد ، دانشجویان پزشکی لازم است یک یا دو سال اضافی و یک سال اضافی برای دوره کارآموزی تحصیل کنند.

تقویم تحصیلی در چین

تقویم دانشگاهی دانشگاه های چین در دو ترم – پاییز و بهار تنظیم شده است. در حالی که ترم پاییز از اواسط سپتامبر تا ژانویه یا اوایل فوریه ادامه دارد ، ترم بهار در فوریه یا اوایل مارس تا اواسط ژوئیه آغاز می شود. با این حال ، برخی از مدارس پذیرفته شده دانشجویان بین المللی تاریخ شروع خود را به پایان ماه سپتامبر یا اواسط ماه اکتبر موکول می کنند ، خصوصاً برای دوره هایی مانند MBBS یا مهندسی که به زبان انگلیسی تدریس می شوند.

رشته های کارشناسی در چین

دارو؛ پزشکی بالینی؛ داروی چینی؛ طب سوزنی پزشکی بالینی چینی ؛ پرستاری تغذیه؛ داروخانه؛ مهندسی نفت؛ مهندسی مکانیک و ساخت؛ مهندسی الکترونیک و برق؛ مهندسی شیمی و زیست شناسی مهندسی ترافیک و حمل و نقل؛ مهندسی هوانوردی و فضانوردی ؛ اقتصاد؛ اقتصاد و حسابداری؛ بانکی ، مالی و زمینه های مرتبط ؛ مدیریت کسب و کار؛ مدیریت پروژه؛ گردشگری بازاریابی و تجارت؛ لجستیک؛ علوم کامپیوتر؛ فناوری اطلاعات؛ مهندسی نرم افزار؛ زبان و ادبیات چینی؛ آموزش زبان چینی به عنوان یک زبان خارجی. روزنامه نگاری و رسانه؛ قانون؛ علوم سیاسی؛ طراحی معماری؛ برنامه ریزی شهری؛ مهندسی عمران؛ مطالعات آموزشی؛ تربیت بدنی؛ تربیت معلم برای آموزش حرفه ای ؛ ریاضیات؛ فیزیک؛ علم شیمی؛ زیست شناسی علوم تولیدات گیاهی؛ فرا فرهنگی علم منابع جنگل؛ زیست محیطی و زیست محیطی ؛ علوم تولید حیوانات؛ علوم دامپزشکی؛ علوم شیلات

شرایط پذیرش کارشناسی در چین

برای درخواست دوره کارشناسی در دانشگاه های چین ، گذراندن حداقل 12 سال تحصیلات رسمی برای متقاضیان اجباری است.
کلیه مدارک تحصیلی باید توسط وزارت آموزش و پرورش یا موسسه صادر کننده ای که متقاضی در آن تحصیل کرده است ، تأیید شود.
 گواهی ترک از آخرین دانشکده یا مدرسه تحصیل شده باید ارائه شود.
نشان دادن مهارت در زبان چینی با واجد شرایط بودن آزمون HSK در سطح 3 یا بالاتر از اهمیت برخوردار است. متناوباً ، دانشجویان می توانند در آزمون ورودی دانشگاه شرکت کنند.
برای همه برنامه هایی که به زبان انگلیسی تدریس می شوند ، ارائه شواهد کافی از تخصص زبان انگلیسی یکی دیگر از الزامات اجباری است. متقاضیان باید نمرات آزمون مهارت انگلیسی شناخته شده مانند TOEFL و IELTS را ارائه دهند.
رزومه یا بیانیه شخصی توصیف توانایی های شخصی ، علایق ، سوابق تحصیلی ، برنامه های آکادمیک یا شغلی آینده ، دلایل انتخاب چین به عنوان مقصد تحصیل و سایر اطلاعات مرتبط
یک یا چند توصیه نامه به عنوان مرجع شخصیت
گواهی پرداخت بدهی بانک
فتوکپی گذرنامه معتبر
5 نسخه از عکس های اندازه گذرنامه
گواهی پزشکی

روش درخواست به دانشگاه های چین

مراحل درخواست برای یافتن دانشگاه و دوره ایده آل باید حداقل یک سال قبل آغاز شود. علاوه بر این ، برای جمع آوری تمام اطلاعات و اسناد لازم به زمان کافی نیاز دارید.
به وب سایت دانشگاه مراجعه کرده و فرم درخواست را بارگیری کنید. به عنوان گزینه جایگزین ، می توانید با ارسال نامه الکترونیکی به دانشگاه از آن درخواست کنید تا مواد درخواست را برای شما ارسال کند یا فرم درخواست را بصورت آنلاین پر کند.
بر اساس مدارک مورد نیاز دانشگاه ، کلیه مدارک لازم را با فرم درخواست خود پیوست کنید.
همراه با درخواست شما ، بسته به دانشگاه و دوره ، ملزم به پرداخت هزینه درخواست نیز خواهید بود که از 380 یوان تا 770 یوان متغیر است. از آنجا که دانشگاه های چین پرداخت را فقط با ارز محلی خود می پذیرند ، هزینه درخواست را فقط با ارز به یوان پرداخت کنید.
در مورد آخرین مهلت درخواست رسمی با دانشگاه مشورت کنید. مطالب برنامه خود را قبل از آخرین تاریخ ارسال کنید. این معمولاً در ماه جولای برای دریافت ترم پاییز و ژانویه برای مصرف ترم بهار است ، یک سال قبل از شروع دوره. با این حال ، تاریخ می تواند از دانشگاه به دانشگاه دیگر متفاوت باشد.
پس از اتمام مهلت درخواست ، دانشگاه ها حدود شش تا هشت ماه زمان برای پردازش درخواست های دریافتی و اعلام نتایج نیاز دارند.

شهریه تحصیل کارشناسی در چین
شهریه براساس برنامه انتخاب شده ، دانشگاه و مدت دوره متفاوت است. هزینه اخذ مدرک لیسانس در چین می تواند بین 10،000 یوان و 41،000 یوان به صورت سالانه باشد. با توجه به این تقسیم تقریبی شهریه هایی که برای جریان های مختلف هزینه می شود ، است.

موسسه اعزام دانشجو بنیاد جهانی شما را در راه رسیدن به تحصیلات عالیه در خارج از کشور یاری میکند.

مطالب پیشنهادی برای مطالعه :

تحصیل در روسیه

پزشکی در روسیه

دندانپزشکی در روسیه

بورسیه روسیه

تحصیل در چین 

بورسیه چین

پزشکی و دندانپزشکی چین

جهت دریافت مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل کنید

 

 

برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب مشابه

فهرست
settings_phone