در این مقاله قصد داریم  مطالبی را در رابطه با تغذیه در چین با شما به اشتراک بگذاریم.

فرهنگ غذایی مردم چین
فرهنگ غذایی مردم چین

تاریخچه غذای چینی

تاریخچه غذای چینی  به حدود 5000 سال قبل از میلاد باز می گردد. در طول زمان، مردمان چینی پیشرفت کرده و به نوع و روشی خاص از سیستم تهیه غذا تسلط یافته اند. از گذشته تا کنون در تاریخ چین، خواهیم دید که چینی های باستان دارای رژیم غذایی بسیار سالم هستند و چین باستان از لحاظ نوع غذایی و عادت های خوراکی بسیار متفاوت بوده اند، از آنچه که امروز مشاهده می شوند.

بر اساس برخی شواهد، به نظر می رسد که کشاورزی ریشه 5000 سال در تاریخ چین دارد. از آن زمان تا کنون آنها از کشت انواع محصولات شناخته شده استفاده می کنند. مردم کشور چین همیشه غذا را به عنوان یک هنر شناخته اند. تأکید آنها همواره بر روی تکنیک های مختلف آشپزی شامل تهیه غذا و خدمت و قدردانی از غذا بوده است.

وضعیت تغذیه در چین

تغذیه در چین ، هر استان دارای سطح اجتماعی و اقتصادی خاص، عادات غذایی، زیرساخت های بهداشتی و امکانات ارتباطی است. بنابراین، وضعیت تغذیه ای در بین استان های چین متغیر است. 
بر اساس طبقه بندی سازمان بهداشت جهانی، کودکانی که در استان های فوجیان، جیانشی ، هونان، گوانشی، هینان، سیچوان، گویوشو،  یوننان ،  چینگهای و سین کیانگ زندگی می کنند، به شدت تحت تأثیر کمبود وزن قرار گرفته اند و همچنین در گوانشی و هینان همچنین شیوع کم وزن بیش از 30٪ را نشان می دهد. در سال های اخیر بهبود هایی در وضعیت تغذیه در چین دیده شده است: 22 درصد، در سال 1987 به 12 درصد در سال 1992 نشان داده شده است.

 

در دهه گذشته، وضعیت تغذیه در چین بهبود یافته است. این بهبود از عوامل اجتماعی-اقتصادی، افزایش دسترسی به آب آشامیدنی، توزیع بهتر غذا در سرتاسر کشور، کاهش بیماری و بهبود مراکز بهداشتی در کشور است.

طی 10 تا 15 سال گذشته تغذیه در چین میزان مصرف مواد غذایی و حفظ امنیت غذایی را افزایش داده است. مشکل مواد غذایی دیگر از راه تولید کافی نیست. با این حال، پتانسیل محدود تولید کشاورزی و جمعیت رو به رشد، مانع پیشرفت های بیشتر در مصرف مواد مخدر می شود.

سیاست تغذیه در چین

مسائل مربوط به سیاست سه گانه است.

  • اول، امنیت غذایی ملی باید در درجه اول از طریق تولید داخلی حفظ شود. کشوری که گسترده است، نمی تواند به شدت به مواد غذایی وارداتی برای حل مشکلات غذایی متکی باشد.
  • دوم، میزان مناسب مصرف مواد غذایی در میان فقرا، به عنوان چارچوب جاری اقتصادی پیشرفت اقتصادی، تضمین شده است.
  • در نهایت، باید مسئله برابری در جمعیت شهری را مورد توجه قرار داد.

هر سه موضوع باید در سیاست های غذایی و تغذیه آینده مورد توجه قرار گیرد.

سوء تغذیه همچنان یک مشکل عمده در میان فقرا است؛ رشد کودکان پیش دبستانی به طرز شگفت آوری اثرات نامطلوب آن را نشان می دهد. اگر چه نیاز به بهبود رشد بچه های چینی به طور کلی وجود دارد، اما در حال حاضر برای بهبود رشد کودکان در بعضی از مناطق فقیر روستایی  بسیار بهتر عمل می شود و قابل توجیه است. رشد ضعیف این کودکان به وضوح ناشی از وضعیت اقتصادی اجتماعی پایین آنها است. اقدامات سیاستی که محتوای انرژی جیره ها را در این خانوارها افزایش می دهد، مطمئنا به سوء تغذیه نیز کمک خواهد کرد.

 

تغذیه ها :

سبزیجات در غذای چینی

کشور چین در دوران باستان به صورت کامل از انواع متفاوت سبزیجات برخوردار نبوده است. سبزیجات اصلی در این دوره، سویا و خیار بودند،مصرف سویا از سال 1000 قبل از میلاد به بازار آمده است. سویا به عنوان دانه اصلی در چین باستان شناخته شده است.  سبزیجات بخشی از غذای اصلی آنها بود.

شراب در غذای چینی

چین به عنوان یکی از اولین کشورهای جهان شناخته شده است و قدمت شراب به دوران ماقبل تاریخ می رسد. از زمان معرفی آن، شراب نه تنها یک نوشیدنی بلکه دارای ارزش معنوی و فرهنگی است که در زندگی اجتماعی و سیاسی، ایده زیبایی شناسی، ادبیات و شیوه زندگی بیانگر آن است.

 در طول سلسله شان (قرن شانزدهم تا 11 قرن قبل از میلاد) مردم شروع به نوشیدن شراب و استفاده از آن برای عبادت خدایان می کردند. شراب زرد برنج نخستین نوع از آن است که در چین معرفی می شود.

گوشت در غذای چینی

به طور کلی مردم کشور چین گوشت حیوانات را می خورند. گوشت خوک سپس گوشت گاو، مرغ، کبوتر اردک و غیره گوشت های به ترتیب مصرف می شود. در 4000 تا 3000 سال قبل از میلاد، مردم بومی چین گوشت خوک استفاده     می کردند.در آن زمان گوشت گوسفند و گاو وجود نداشت.

کشت چای در چین

تاریخچه کشت چای چینی می تواند به بیش از 4000 سال پیش برسد. چینی ها چای را به عنوان یک شکل عالی از هنر می دانند که نیاز به نمونه برداری دارد. چای تبدیل به یک نوشیدنی ملی در حال حاضر چین است. چین با افتخار به عنوان جایگاه بومی جهت کشت چای معرفی شده است و  تکنیک های کاشت، روش های برداشت و نوشیدن آن منحصر به فرد است.

 

جهت دریافت مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل کنید

برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب مشابه

فهرست
settings_phone