“دانش آموزانی” که به منظور تحصیل اعزام شده اند و در خارج از کشور در دانشگاه مورد علاقه خود ثبت نام می کنند  را یونسکو دانشجویان بین المللی  تعریف میکند . دانشجویان بین المللی به طور معمول پس از دریافت ویزای دانشجویی ، برای تحصیل در رشته ی خود در مقطع  بالاتر در کشور مقصد اعزام و سپس ثبت نام میشوند . در سال 2013، بیش از 4/1 میلیون دانشجوی بین المللی (تقریبا 2 درصد از تمام دانش آموزان عالی) و بیش از 2 میلیون نفر در سال 2000  وجود داشت. در حالی که ایالات متحده و انگلیس نزدیک به یک سوم در سراسر جهان را جذب کرده اند، رهبری آنها در “موج سوم” آشفتگی سیاسی و رقابت شدید از برنامه های آموزش انگلیسی   در کشورهایی مانند چین   تحت تهدید قرار دارند .

تعریف “دانشجوی خارجی” و “دانشجوی بین المللی” در هر کشور متناسب با نظام آموزشی ملی خود متفاوت است.

  • ایالات متحده: دانشجویان بین المللی “افرادی هستند که با ویزای موقت غیر مهاجر( دانشجویی) ، در ایالات متحده تحصیل می کنند. مهاجران، ساکنان دائمی، شهروندان، مقیم های خارجی (دارندگان کارت سبز) و پناهندگان از این تعریف حذف می شوند. “
  • کانادا: دانشجوی بین المللی  یک مهاجر موقت است که توسط اداره اقامت برای تحصیل در کانادا ویزا شده است اجازه مدت اقامت را طول  تحصیل در کانادا مشخص می کند.
  • استرالیا: دانشجوی بین المللی فردی است که با  ویزای دانشجویی در استرالیا  اقامت موقت دارد و یک موسسه ثبت شده برای ارائه دوره هایی به این دانشجویان است.

مقصد دانشجویان خارجی:

بر اساس گزارش سازمان آموزش و پرورش، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد (یونسکو) در گزارش 2009   در زمینه آموزش عالی جهانی، بیش از 2.5 میلیون دانش آموز در خارج از کشور  تحصیل کرده اند. یونسکو همچنین پیش بینی کرد که شمار دانشجویان خارجی تا سال 2020 به حدود 7 میلیون نفر میرسد.

اهداف اصلی ایالات متحده، انگلیس، آلمان، فرانسه، کانادا و استرالیا بود. در مجموع، تعداد دانشجویان خارجی بین سال های 2000 تا 2007 به بیش از دو برابر   رسید. با این حال، بیشترین افزایش درصد دانشجویان خارجی در نیوزیلند، کره، هلند، یونان، اسپانیا، ایتالیا و ایرلند رخ داده است ایالات متحده و بریتانیا به عنوان یکی از معتبر ترین انتخاب ها، به علت غلبه بر 10 رتبه بندی در دانشگاه از جمله دانشگاه هاروارد، آکسفورد، MIT و کمبریج بوده است. اخیرا با این حال آنها مجبور بودند با رشد سریع بازار آسیا در بازارهای آموزشی رقابت کنند.

رقابت فزاینده ای از چند حوزه در شرق آسیا مانند چین، کره، ژاپن وجود دارد که علاقمندان جهت تحصیل روانه آن میباشند . اعزام دانشجو در دهه اول قرن بیست و یکم با دو رویداد  خارجی، رویدادهای 11 سپتامبر و رکود اقتصادی در سال 2008 تغییر کرده است. گزارش اخیر نشان می دهد که تعداد دانشجویان بین المللی تا سال 2030 برابر با 6.9 میلیون نفر خواهد بود که از سال 2015 به میزان 51 درصد یا 2.3 میلیون دانش آموز افزایش یافته است.

مقصد های محبوب 

10 کشور برتر برای ثبت نام دانشجویان خارجی:

رتبه کشور مقصد تعداد دانشجویان خارجی
1  ایالات متحده 1،043،839
2  چین 489،200  
3  انگلستان 442،375  
4  کانادا 370،975
5  فرانسه 309،642
6  استرالیا 292،352
7  روسیه 282،921  
8  آلمان 235،858
9  ژاپن 152،062
10  اسپانیا 76،057  

10 محل ارسال مبدا و درصد از ثبت نام دانشجویان خارجی در 2018-2019

رتبه محل منبع تعداد دانش اموزان درصد مجموع
1 چین 328،547 31.5٪
2 هندوستان 165،918 15.9٪
3 عربستان سعودی 61،287 5.9٪
4 کره جنوبی 61،007 5.8٪
5 کانادا 26،973 2.6٪
6 ویتنام 21،403 2.1٪
7 تایوان 21،127 2.0٪
8 برزیل 19،370 1.9٪
9 ژاپن 19،060 1.8٪
10 مکزیک 16،733 1.6٪

تعداد کل دانشجویان خارجی از همه محله ها با حوزه تحصیل 2018-2019

رتبه رشته تحصیلی تعداد دانش اموزان درصد مجموع
1 کسب و کار و مدیریت 200،312 19.2٪
2 مهندسی 216،932 20.8٪
3 دیگر زمینه های موضوعی / نامشخص 185،107 17.7٪
4 ریاضیات و علوم کامپیوتر 141،651 13.6٪
5 علوم اجتماعی 81304 7.8٪
6 علوم فیزیکی و علوم انسانی 75،385 7.2٪
7 علوم انسانی 17،664 1.7٪
8 هنرهای زیبا و کاربردی 59،736 5.7٪
9 حرفه های بهداشتی 33،947 3.3٪
10 تحصیلات 19،483 1.9٪
11 کشاورزی 12،318 1.2٪

تعداد ویزای آمریکا که به دانشجویان چینی برای تحصیل در دانشگاههای آمریکا صادر شده است، به میزان 30 درصد افزایش یافته است. بیش از 98،000 در سال 2009 تا نزدیک به 128،000 در اکتبر 2010، چین را به عنوان کشور اصلی کشور برای دانش آموزان خارجی قرار داده است، 2010 Doors Report “منتشر شده در وب سایت سفارت ایالات متحده در چین. تعداد دانشجویان چینی افزایش یافته است. در مجموع، تعداد کل دانشجویان خارجی با ویزای آمریکا برای تحصیل در کالج ها و دانشگاه ها در سال تحصیلی 2009/2010 3 درصد افزایش یافته است. افزایش 30 درصدی در ثبت نام دانش آموزان چینی، عامل اصلی رشد این سال بوده است و در حال حاضر دانشجویان چینی بیش از 18 درصد از کل دانش آموزان خارجی را تشکیل می دهند .

چین 

در سال 2017 چین سومین پذیرنده دانشجویان بین المللی در سراسر جهان با 489200 دانشجوی بین المللی بود.

اعداد و رشد دانشجویان بین المللی در چین 2003-2017

دانشجویان بین المللی ، اعداد و رشد

تعداد دانشجویان بین المللی در چین از سال 2003 به طور پیوسته افزایش یافته است، که ظاهرا هیچ تاثیری از افزایش تروریسم یا بحران مالی جهانی 2008 ندارد. بر خلاف کاهش ثبت نام  در ایالات متحده آمریکا  و انگلستان،   بازار دانشجویان بین المللی چین همچنان تقویت می شود.

تعداد دانشجویان بین المللی در چین (2019) با ارسال قاره.

در سال 2019، دانشجویان به چین بیشتر از آسیا (60٪)، اروپا (16٪) و آفریقا (14٪) با این حال، آفریقا بالاترین نرخ رشد را با 23.7٪  طی سال 2018-2019 داشته است.

15 کشور برتر از دانشجویان بین المللی به چین 2019 (با ارسال کشور)

کشورهای آفریقایی با هم گروه بندی می شوند و بخش قابل توجه دانشجویان را نشان می دهند

رتبه کشور تعداد دانش اموزان درصد مجموع رتبه 2017
1  کره جنوبی 70،540 15.93٪ 1
همه کشورهای آفریقایی گروه بندی شده اند 61،594 13.91٪
2  ایالات متحده 23،838 5.38٪ 4
3  تایلند 23،044 5.20٪ 2
4  هندوستان 18،717 4.23٪ 5
5  پاکستان 18،626 4.21٪ 3
6  روسیه 17،971 4.06٪ 6
7  اندونزی 14،714 3.32٪ 8
8  قزاقستان 13،996 3.16٪ 9
9  ژاپن 13،595 3.07٪ 7
10  ویتنام 10،639 2.40٪
11  فرانسه 10،414 2.35٪
12  لائوس 9907 2.24٪ 10
13  مغولستان 8508 1.92٪
14  آلمان 8،145 1.84٪
15  مالزی 6،880 1.55٪

دانشجویان بین المللی در چین:

در سال 2016، دانشجویان بین المللی بیشتر به تحصیل در مراکز اصلی پکن (77،234، 47/17 درصد) و شانگهای (59،887، 13،53 درصد) مشغول شده اند . در سال های اخیر تمرکز و پراکندگی دانشجویان به سایر استان ها وجود داشته است.

دلیل تحصیل در چین :

عوامل مختلفی را برای ایجاد چین به عنوان یک مقصد بسیار خوببرای دانشجویان بین المللی تبدیل می کند.

  1. چین دارای تعداد قابل توجهی از دانشگاه های جهان است
  2. دانشگاه ها در چین مراکز تحقیقاتی جذاب هستند.
  3. هزینه تحصیل در چین نسبتا کمتر از تحصیل در کشورهای توسعه یافته است
  4. تنوع عظیمی از دانشگاه ها و برنامه ها وجود دارد.
  5. با توجه به قدرت اقتصادی در حال رشد چین، فرصت های شغلی بیشتری وجود دارد.
  6. بسیاری از برنامه های دکتری و کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی ارائه می شود.
  7. تعداد زیادی بورس تحصیلی (49222 در سال 2016) از سوی دولت چین ارائه می شود .

چین به طور آشکار سیاستی را برای افزایش قدرت نرم خود در سطح جهانی، از طریق تضمین و جذابیت دنبال می کند. جذب دانشجویان بین المللی، به ویژه از طریق بورس تحصیلی، یک روش موثر برای افزایش این نفوذ است .

ویزای دانشجویی 

به طور کلی دانشجویان خارجی به عنوان شهروندان کشورهای دیگر مجبورند ویزای دانشجویی را بدست آورند که شرایط قانونی آنها برای اقامت در کشور دوم را تعیین می کند. در ایالات متحده، قبل از اینکه دانشجویان به کشور بروند، دانش آموزان باید مدرسه ای را انتخاب کنند تا بتوانند برای گرفتن ویزای دانشجویی شرایط لازم را کسب کنند.

دوره تحصیل و نوع مدرسه یک دانشجوی خارجی که قصد حضور در آن را دارد، تعیین می کند که آیا ویزای F-1 یا یک ویزای M-1 مورد نیاز است. هر متقاضی ویزای دانشجویی باید ثابت کند که آنها در هنگام تحصیل در ایالت، توانایی مالی برای پرداخت هزینه تحصیل، کتاب و هزینه زندگی خود دارند.

تأثیر اقتصادی:

تحقیقات از سوی انجمن ملی مشاوران دانشجویی خارجی (NAFSA) نشان دهنده مزایای اقتصادی افزایش ثبت نام بین المللی تحصیلات عالی در ایالات متحده است. با توجه به تجزیه و تحلیل 2013-2014 آنها، دانش آموزان بین المللی 26.8 میلیارد دلار برای اقتصاد ایالات متحده و 340000 شغل را تامین می کنند.

این تقریبا 12 درصد افزایش دلار که به اقتصاد آمریکا اضافه شده و افزایش 8.5 درصد در ارتباط با حمایت و ایجاد شغل در مقایسه با سال قبل است. دانش آموزان بین المللی بیشتر از دستاوردهای شغلی و پولی به اقتصاد کمک می کنند.

مارلین م. جانسون مدیر اجرایی و مدیر اجرایی NAFSA اعلام کرده است:

“[دانشجویان بین المللی] چشم اندازهای جهانی را در کلاس های آموزشی ایالات متحده و آزمایشگاه های تحقیقاتی از طریق دوره های علمی و مهندسی پشتیبانی می کنند با توجه به تحقیقات NAFSA ، دیدگاه های گوناگونی که به نوآوری های تکنولوژیک کمک می کنند ، توانایی آمریکا در رقابت در اقتصاد جهانی را افزایش داده است.

گواهی ارزیابی جهانی (GAC) :

برنامه صدور گواهینامه جهانی (GAC) یک برنامه آماده سازی دانشگاه است که توسط ACT Training Solution Ltd. توسعه داده شده و به منظور کمک به دانش آموزان برای پذیرش و ثبت نام در خارج از کشور آماده می شود. این برنامه نیز به دانش آموزان از زمینه های غیر انگلیسی زبان کمک می کند تا برای تحصیل در سطح دانشگاه آماده شوند تا بتوانند دوره خود را در دانشگاه به پایان برسانند. این برنامه عمدتا توجه زیادی را از کشورهای غیر انگلیسی زبان مانند چین و کره جنوبی به خود جلب می کند.

دانش آموزانی که برنامه GAC را تکمیل می کنند، این فرصت را دارند تا به 120 دانشگاه، یعنی دانشگاه های مسیریابی که در اهداف محبوب از جمله ایالات متحده، انگلستان و کانادا حضور دارند، پذیرفته شوند . بطور عمده، این برنامه شامل برنامه های درسی مانند انگلیسی آکادمیک ، ریاضیات ، محاسبات، مهارت های مطالعه ، کسب و کار، علوم و علوم اجتماعی است. همچنین این برنامه فرصتی را برای امتحان ACT و آزمونهای مهارت انگلیسی مانند TOEFL و IELTS آماده می کند.

پردیس های شاخه خارجی :

محوطه دانشگاهی بین المللی یک استراتژی جدید برای جذب دانشجویان خارجی در کشورهای دیگر است تا بتوانند از محدودیت های فیزیکی فاصله بگیرند. در واقع باز کردن مدارس دانشگاهی نقش مهمی در گسترش چشم انداز آموزش عالی ایفا می کند.

در گذشته، بدلیل تقاضای بالا برای تحصیلات عالی، بسیاری از دانشگاه های ایالات متحده، مدارس شاخه ای خود را در کشورهای خارجی تاسیس کردند بر اساس گزارش رصدخانه آموزش عالی بدون مرز (OBHE)، تعداد دانشگاه های شاخه خارجی در مقیاس جهانی از سال 2006 به میزان 43 درصد افزایش یافته است.

موسسات آموزش عالی آمریکا اغلب در نرخ رشد و تعداد از دانشگاه های  خارجی، که تقریبا 50 درصد از دانشگاه های فعلی مدارس خارجی را تشکیل می دهد. با این حال، برخی از گزارش های تحقیقاتی که اخیرا نشان می داد، دانشگاه های شاخه های خارجی با چالش های متعددی مواجه هستند، مثلا دخالت دولت محلی  و چشم انداز دراز مدت مانند آسیب رسیدن به اعتبار علمی و مالی.

چالش های دانشجویان خارجی در کشورهای انگلیسی زبان:

در حال حاضر دانشجویان بیشتری و بیشتر برای رفتن به خارج از کشور برای تحصیل در ایالات متحده، کانادا، انگلستان و استرالیا برای دریافت آموزش گسترده تر وجود دارد اانگلیسی تنها زبان معمولی است که در دانشگاههای این کشورها سخن گفته شده است، مهمترین علامت آن است که دانشگاههای فرانسه در کانادا هستند .

دانشجویان بین المللی نه تنها نیاز به مهارت های ارتباطی خوب دارند و زبان انگلیسی را هم در نوشتن و هم در صحبت کردن، بلکه در زمینه سبک نوشتن، ساختار، مرجع و سیاست های محلی در راستای یکپارچگی تحصیلی در نوشتن آکادمیک جذب می کنند.

دانشجویان بین المللی ممکن است در انجام تکالیف  به دلیل مشکل با دستور زبان و املایی  تفاوت در فرهنگ و یا عدم اعتماد به نوشتن علمی انگلیسی دارای ایراد اساسی باشند، نظرات متفاوت ممکن است معنای اصلی را از زبان مادری دانش آموز به زبان انگلیسی تغییر دهد.

حتی اگر دانش آموزان بین المللی در امتحان مهارت های انگلیسی امتیاز خوبی کسب کنند یا قادر به برقراری ارتباط با دانش آموزان بومی بریتانیا بطور غالبا در کلاس باشند، اصطلاح و مقالات در دانشگاه های انگلیسی زبان متفاوت از آنچه استفاده می شوند  ،به همین دلیل نمرات کمتری از سازگاری با محیط جدید و نمرات بالاتر در مورد اضطراب را به دست می آورند.

به جای خلق و خوی، دانش آموزانی که دورتر از خانه بودند مایل به رفتن به خانه و از اهدافشان در زندگی رنج می برند، این سختی ها می تواند منجر به افسردگی شود. بخشی از این امر به علت مسائل دانشگاهی ، دانشگاه خارجی است، مانند عدم همکاری، حمایت کم از انطباق مانند ارائه فرصت برای بهبود انگلیسی.

اکثر دانشجویان خارجی با استفاده از زبان مشکل دارند.  چنین مسائلی باعث می شود که دانش آموز بتواند دوستان داخلی و آشنایی با فرهنگ محلی را بدست آورد. گاهی اوقات این موانع زبان می تواند دانشجویان بین المللی را به نادیده گرفتن از زبان مادری سوق دهد. بیشتر دانشجویان بین المللی همچنین در گروه تحصیلی گروه پشتیبانی ندارند.

دانش آموزان خارج از کشور در دانشگاه های آمریکای شمالی دارای چالش های متعددی در تحصیلات دانشگاهی خود هستند.

مطالعات نشان داده است که این چالش ها شامل عوامل مختلفی هستند:

مهارت کافی انگلیسی؛ ناآشنایی با فرهنگ آمریکای شمالی؛ عدم مهارت و استراتژی مطالعه مناسب؛ اضطراب یادگیری تحصیلی؛ کم کارآمدی اجتماعی؛ مشکلات مالی؛ و جدایی از خانواده و دوستان. کالج ها و دانشگاه های آمریکا از دانشجویان چین استقبال می کنند، تاجایی که سیستم آموزش عالی آنها نمی تواند تقاضا را برآورده کند.

از آنجایی که دانشجویان خارجی می توانند کمک مالی محدودی را دریافت کنند البته در حال حاضر، به لطف رشد اقتصادی چین در سال های اخیر، خانواده های چینی بیشتر می توانند هزینه پرداخت کنند. دانشجویان بین المللی نیز موانع بین فرهنگی را ایجاد می کنند که مانع از توانایی آنها در موفقیت در یک محیط جدید می شود.

به عنوان مثال، از لحاظ دریافت و ارسال بازخورد متفاوت است که بر مشارکت دانشگاهی و حتی روش جستجوی شغلی و کارآموزی دانشجویان بین المللی تأثیر می گذارد.

سلامت روانی  :

دانشجویان بین المللی که در یک کشور خارجی تحصیل می کنند، شرایط جدید زندگی را تجربه می کنند که می تواند موجب ناراحتی شود که به طور بالقوه بر سلامت روانی آنها تأثیر می گذارد.

بسیاری از دانش آموزان احساس غربت و تنهایی در هفته های اول ، انزوا از همسالان و مبارزه با درک تفاوت های فرهنگی در هنگام اقامت در خارج از کشور گزارش می دهند. در برخی از فرهنگ ها، بیماری روانی به عنوان نشانه ای از ضعف دیده می شود .

از این رو، دانشجویان بین المللی معتقدند که می توانند از طریق مبارزات خود تنها بدون کمک، که می تواند منجر به کاهش سلامت ذهنی شود، بر خود غلبه کنند. علائم شایع در بین دانشجویان بین المللی مشخص شد که دو علت غالب وجود دارد: 45 درصد دانشجویان افسرده و 29 درصد دانشجویان با اضطراب مواجه شده اند.

استرسهایی که دانشجویان بین المللی را به مبارزه با اضطراب هدایت می کنند، به دلایل متعدد از جمله فشارهای دانشگاهی، مسائل مالی، سازگاری با فرهنگ جدید، ایجاد دوستی و احساس تنهایی ریشه دارد. دانشجویان بین المللی نیز بیشتر از همتایان و معلمان به دیگران کمک می کنند اگر دانش آموز بتواند در محیط جدید خود دوست پیدا کند ، برای تسهیل در گذشتن از این بحران وی را کمک میکند .

مطالعه در خارج از کشور:

تحصیل در خارج از کشور یک برنامه ارزشمند برای دانشجویان بین المللی است، زیرا هدف آن افزایش دانش و درک دانش آموزان از فرهنگ های دیگر است.

آموزش بین المللی نه تنها دانش آموزان را به زبان و مهارت های ارتباطی خود کمک می کند، بلکه دانش آموزان را تشویق می کند تا دیدگاه های متفاوت و درک فرهنگی از مطالعات خود را تقویت کنند که تحصیلات آنها را افزایش داده و به آنها در حرفه شان کمک خواهد کرد .

تمایز در فرهنگ کلاس درس :

برخی از تمایز و تفاوت ها می توانند منبع شوک فرهنگی و سوء تفاهم های فرهنگی باشند که می تواند یک دانش آموز را مهار کننده انطباق و تعدیل کند.

به عنوان مثال، یک الزام کلیدی در بسیاری از نهادهای خارجی مشارکت است. عدم مشارکت در کلاس با اعضای هیئت علمی می تواند مانع جدی برای موفقیت تحصیلی باشد  می توان مشکل را در نمرات مربوط به مشارکت در کلاس بیان نمود.

برخی از تفاوت های شناسایی شده عبارتند از:

  • سیستم Semester دارای سه مدل است:
  • سیستم ترمیک شامل دو ترم، یکی در پاییز و یک در زمستان
  • سیستم سه ماهه شامل تابستان (یکی از این اصطلاحات می تواند یک دوره تعطیلات باشد)؛ شامل چهار دوره پاییز، زمستان، بهار و تابستان است و در آن دانش آموز می تواند یکی از آنها را به عنوان تعطیلات انتخاب کند.
  • برنامه کلاس ها یک استاندارد پنج روزه است، اما ساعت آموزش در یک هفته ممکن است به چند مدل تقسیم شود دو مدل رایج انتخاب دوشنبه / چهارشنبه / جمعه (MWF) و مدل سه شنبه / پنجشنبه (TT) است. در نتیجه ساعت کلاس در هر هفته یکسان است، اما طول مدت هر کلاس برای MWF متفاوت از TT است.
  • اکثر موسسات خارجی ارزش های ایدئولوژی عدالت و مستقل را دارند. این استانداردها حقوق و مسئولیت های همه دانش آموزان را بدون توجه به ملیت آنها تضمین می کند.
  • اکثر موسسات که حقوق و مسئولیت های دانش آموزان خود را تعریف می کنند، همچنین یک دستورالعملی برای هدایت رفتار آنها ارائه می دهند.از آنجا که استقلال و آزادی همراه با مسئولیت است.
  • مقررات اخذ اقامت خاصی می توانند دانشجویان بین المللی را در طول تحصیل خود از طریق اشتغال در رشته تحصیلی مانند دوره کارآموزی در طول تحصیل و در زمان تحصیل یک ساله بعد از تحصیل، تجربه کنند.
  • عوامل واجد شرایط بودن اغلب از طریق دانشجویان بین المللی در کالج یا دانشگاه منتشر می شوند.
  • دانشکده ها هم در رتبه و هم در مدت قرارداد خود متفاوت هستند. آنها عبارتند از بالاترین نفر در دانشکده تدریس و تحقیق، که معمولا دارای مدرک دکترا و برجسته ترین مقام را در بین اعضای هیئت علمی دارد آنها معمولا دارای مدرک دکترا هستند و اغلب عضو رسمی دانشگاه هستند .
  • استادان کارشناسی ارشد ، که از دانشگاه بازنشسته شده اند، اما همچنان در دانشگاه ها و یا دانشگاه ها تحقیق و پژوهش می کنند.
  • استادان کامل که آنها نیز دارای مدرک دکترا هستند.
  • اساتید دانشکده معمولا دارای مدرک دکتری هستند) استادان ممکن است هنوز رتبه مدرک دکترا نداشته باشند و لیکن سابقه تدریس یا تحقیق کمتر از  7 سال نخواهد بود؛ مربیان معمولا جدیدترین اعضای هیات علمی هستند.
  •  آنها ممکن است مدرک دکتری یا یا درحال تحصیل دوره دکتری باشند و در حال کار تحقیق برای این موضوع هستند.
  • استادان مقطع کارشناسی  ممکن است دارای رتبه اساتید در موسسه دیگری باشند. آنها معمولا رسمی نیستند (معمولا در یک قرارداد سالانه باقی می مانند) .
  • اکثر موسساتی که دانشجویان بین المللی را قبول می کنند دارای هیئت علمی هستند که می توانند بهترین عناصر استاد محور و محرک مرکز را ادغام کنند سبک های آموزشی که دانشجویان هر ملیت را به مسیر موفقیت می رساند.
  • انتظار می رود دانش آموزان از محتوای دوره های خود (ساختار دوره، قاب مرجع، اصطلاحات) مطلع باشند و به طور مستقل در مورد آن فکر کنند و دیدگاه ها و نظرات خود را در کلاس و کار نوشتاری خود بیان کنند. اختلاف نظر باز است  .
  • برنامه های دانشگاهی خارجی با برنامه های ساختاری دانشگاه ها در برخی کشورها متفاوت است.
  • به طور کلی، دانش آموزان توصیه نمی شود که دوره های مختلفی را در یک زمان انجام دهند زیرا آنها نیاز به یادگیری بعضی از آنها ندارند.
  • روابط بخش مهمی از تجربه دانشگاهی خارجی و حمایت اجتماعی سالم است. ارتباط با اعضای هیئت علمی (مربیان و مشاوران آکادمیک) برای موفقیت تحصیلی و براندازی شکاف فرهنگی بسیار مهم است. موانع نقش و فرهنگ یک عامل کلیدی در موفقیت بین المللی آکادمیک، روش های یادگیری است که می تواند در یک موضوع از یکدیگر گرفته شود و به طور همزمان تجربیات بین فرهنگی را جذب کند.

عنوان و نقش در ساختار اداری :

  • معاون یا معاون ریاست امور آکادمیک مدارس و ادارات مختلف را مدیریت می کند.
  • شورای دپارتمانهای دانشگاه ، موسسات و برنامه های جداگانه ای را که توسط دانشگاه یا کالج ارائه می شود نظارت می کند.
  • رئیس اداره امور مربوط به بخش های جداگانه در هر مدرسه یا کالج را مدیریت می کند.
  • دانشکده مسئول آموزش و تحقیق در خارج از کلاس می باشد.
  • دبیران و کارکنان پشتیبانی فنی در کشورهای خارجی قدرت بیشتری نسبت به همتایان خود در برخی کشورها دارند. آنها توسط احزاب و دانشجویان به طور یکسان تحت درمان قرار می گیرند.

دانشجویان بین المللی

موسسه بنیاد جهانی پژوها شما را برای کسب تحصیلات عالیه در خارج از کشور یاری مینماید.

راه های ارتباطی با ما:

02188664055-6

02188792553-4

واتسپ:09122423999

جهت دریافت مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب مشابه

فهرست
settings_phone