1. خانه
  2. /
  3. اعزام دانشجو
  4. /
  5. تحصیل و زندگی راحت در خارج از کشور

تحصیل و زندگی راحت در خارج از کشور

تحصیل و زندگی در خارج از کشور

تحصیل و زندگی در خارج از کشور
تحصیل و زندگی در خارج از کشور

 

ورود به دانشگاه، یعنی زمانی که مجبور به ترک کنج راحتی خود شده و شروع به امتحان چیزهای جدید و ملاقات با افراد جدید زیادی می کنید، می تواند در حین هیجان انگیز بودن تجربه ای متفاوت باشد.

هفته ی اول آشنایی  فرصتی بسیار عالی برای ایجاد دوستی های دائمی و تست مرزها و محدوده های فردی است اما اطلاع از اینکه باید از کجا  شروع کرد ممکن است گول زننده باشد.اگر در حال تلاش برای انطباق با زندگی دانشگاه، ترک کنج راحتی خود و ملاقات با افراد جدید هستید، می توانید برای شروع کارهای زیر را امتحان کنید.

 

در اکثر مراسم و رویدادهای مربوط به سال اولی ها حضور یابید

اگرچه همه ی این فعالیت ها ممکن است در هفته ی نخستین برگزار نشود، استفاده از این فرصت برای اجتماعی شدن و برخورد با برخی از چهره های دوستانه اهمیت زیادی دارد. حتی اگر چیزی خسته کننده یا ناسازگار با علایق شما به نظر می رسد، با تنها حضور یافتن خود در این فعالیت ها، شانس شناخت هم کلاسی ها و افرادی را خواهید داشت که قرار است با آنها زندگی کنید.

 

باشگاه ها و انجمن هایی بیابید که مناسب علایق شما باشند

 

علایق و سرگرمی های زندگی شما هر چه هستند، مطمئن باشید که حداقل یک گروه ها یا انجمن در دانشگاه وجود خواهد داشت که در حوزه ی علایق شما باشد. این انجمن ها علاوه بر پرداختن به چیزهای که از قبل از انجام آنها لذت می بردید، راهی خوب برای کنار گذاشتن کنج راهی برای امتحان چیزهای جدید می باشد.

این چیزها می توانند مواردی باشند که همیشه قصد امتحان آنها را داشته اید ولی هیچ وقت نتوانسته اید آنها را را انجام دهید، همانند صخره نوردی یا یادگیری زبان اشاره. طیف وسیعی از جوامع دانشگاهی به این معنی وجود فرصت های فوق العاده برای امتحان کردن این چیزهاست و از همه ی گروه ها برای خدمت رسانی به تازه واردها استفاده می شود. خود را به چالش بکشید و از چیزهای متفاوت استقبال کنید. مطمئنا بعد از دیدن نتایج شگفت زده خواهید شد.

 

تحصیل و زندگی در خارج از کشور
تحصیل و زندگی در خارج از کشور

 

گشت و گذار کنید و محیط زندگی اطرافتان را جستجو نمایید

مهم نیست که چقدر خوب محیط دانشگاه خود را می شناسید، هنوز نیز هیچ چیز بهتر از گشت و گذار با دوستان، داشتن یک نقشه و داشتن اهداف ماجراجویانه نیست.

اینکه به خودتان اجازه دهید که گم شوید و بدانید که خودتان مسئول یافتن مسیر برگشت هستید، یک تمرین واقعی از اعتماد است و به شما کمک می کند تا با بخش های مختلفی از خانه ی جدید خود به غیر از مسیرهایی که هر روز از کلاس درس تا خانه طی می کنید، آشنا شوید. اغلب اوقات شما به طور تصادفی جاهایی را کشف می کنید که به یاد ماندنی ترین ها می شوند.

هر سئوالی که می خواهید بپرسید

اینکه هنگام ورود به دانشگاه ساکت باشید و اجازه دهید افراد و اطلاعات جدید به سمت شما بیایند، ممکن است در ابتدای امر راحت به نظر برسد اما با انجام این کار فقط جدا شدن از کنج راحتی خود را سخت تر می کنید.

شروع دانشگاه بهترین زمان برای پرسش در مورد سئوالاتی است که به ذهنتان می رسد. چه از فردی در سالن بپرسید که اهل کجا هستند و چه از مربی خود بپرسید که یک لغت خاص چه معنایی دارد، پرسش در مورد این سئوالات شما را ترغیب می کند که بیشتر ارتباط برقرار کنید و فرصتی برای مکالمه با افراد ایجاد نمایید. هیچ سئوالی زیاد احمقانه نیست بنابراین سعی کنید عصبی نباشید.

 

سعی نکنید خود را از نو بسازید

سازگاری با زندگی دانشگاهی نباید به این معنی باشد که شما باید آنچه را که با آن سازگار هستید کاملا تغییر دهید. خودتان را کاملا به یک فرد دیگری تبدیل نکنید بلکه اجازه دهید تا بیشتر به فردی که می خواهید، پرورش یابید.خودتان بودن، بهترین راه برای مواجه به شرایط جدید است زیرا به این معنی است که شما احساس راحتی بیشتری خواهید داشت و این موضوع باعث راحتی افراد دیگر نیز می شود. به یاد داشته باشید، همه ی شما با بودن در این محیط احاطه شده با افراد غریبه، در وضعیت مشابهی قرار دارید.

 

جهت دریافت مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل کنید

برچسب ها : ,

۱ دیدگاه. Leave new

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب مشابه

فهرست
settings_phone