سال تحصیلی دانشگاهی چین در مؤسسات آموزش عالی تمام وقت به دو ترم تقسیم می شود گفتنی است که برخی از دانشگاه ها نیز از سه ترم تحصیلی برخوردار می باشند. هر ترم شامل بیست هفته آموزش بوده و دانشجویان پنج روز در هر هفته به کلاس می روند.
از آنجایی که چین در نیمکره شمالی قرار دارد، ماه های تابستان آن با آسیا، اروپا و آمریکای شمالی همخوانی دارد. سال تحصیلی در چین معمولاً از ابتدای سپتامبر تا اواسط جولای ادامه دارد
شروع و پایان دوره ی سال تحصیلی دانشگاهی چین

2 بار در سال از ماه سپتامبر تا ماه ژوئن می باشد.

ترم بهاره:

شروع دوره: شروع دوره از مارچ می باشد

زمان اقدام : از آبان تا بهمن

 

ترم پاییز:

شروع دوره: سپتامبر

زمان اقدام : از دی ماه تا اواسط تیر

 

پذیرش دانشگاه های چین

ورود به دانشگاه از طریق ثبت نام صورت می گیرد و کمیته پذیرش استان ها تحت نظارت وزارت آموزش عهده دار این مسئولیت می باشد. بورس تحصیلی نیز براساس شرایط تحصیلی دانشجویان اعطا می گردد. 

 

از جمله مهم ترین سازمان هایی که به ارزیابی مدارک دانشگاهی مبادرت می نمایند، می توان به موارد ذیل اشاره نمود:کمیته ارزیابی مدارک دانشگاهی کشور انجمن آموزش چینی برای مبادلات دانش جو در سطح بین المللی

چگونگی درخواست دادن به دانشگاه های چین

بعد از تحویل تمام مدارک و درخواست به دانشگاه 8 تا 10 هفته طول می کشد تا کارهای اداری آن انجام شود .اگر مشکلی در پرونده ی دانشجو پیش آید دانشگاه خود اعلام خواهد کرد و نیازی به پیگیری نمی باشد. فرم در خواست می بایست از طرف یک فرد خارجی داده شود و باید متقاضی دارای پاسپورت و حداقل سن آن می بایست 18 سال باشد. 

مدارک لازم برای تحصیل

  1. پاسپورت: حداقل 18ماه اعتبار داشته باشد.
  2. عکس
  3. سوابق تحصیلی و ریز نمرات: سوابق تحصیلی متناسب با مقطع انتخابی تعیین می گردد. به طور مثال برای اخذ پذیرش در دانشگاه های چین در مقطع کارشناسی، به مدارک دیپلم و پیش دانشگاهی نیاز است.
  4. گواهی تمکن مالی
  5. فرم سلامت
  6. گواهی عدم سوء پیشینه

 

 

معیار نمره دهی در دانشگاه

معیار نمره دهی در نظام آموزش عالی کشور چین بر تقسیم بندی زیر استوار می باشد:

  • نظام پنج تایی نظام چهار تایی
  • A <عالی A < عالی
  • B خوب B < خوب
  • C <متوسط C < ضعیف
  • D < ضعیف D < مردود
  • F < مردود

لازم به ذکر است که در اکثر موارد جهت اعطای نمره از حروف لاتین (A ,B , C , D ) در عوض معادل آن ها در زبان چینی استفاده می شود. اغلب نمرات عددی از 100- 0 تعیین وبرخی از دروس نیز بر مبنای قبول یا ردی ارزیابی می گردند.

نمره ی امتحان

معدل کل ترم شامل نمرات کسب شده در طول ترم و نمره ی امتحان پایان ترم می باشد . نمرات طول ترم 30 % و نمره ی امتحان پایان ترم 070% این معدل را تشکیل می دهد . نمره ی طول ترم شامل حضور و یاب – تکالیف – رفتار کلاسی¬¬ و نظر استاد می باشد .

جهت دریافت مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل کنید

برچسب ها : , , , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب مشابه

فهرست
settings_phone