نکات نگارشی فصل پیشینه پژوهش و تحقیق در پایان‌نامه

پایان‌نامه مقاله‌ای طولانی است که بر پایه تز یا ایده‌ای خاص نوشته می‌شود. پایان‌نامه غالبا برای ارائه ایده‌ای خاص به دانشگاه نوشته می‌شود. نوشتن پایان‌نامه برای اشخاصی که تجربه زیادی در نگارش مقالات و پژوهش‌های ابتدایی ندارند مشکل است.نکات نگارشی فصل پیشینه پژوهش و تحقیق در پایان‌نامه در زیز توضیح داده میشود .

پیشینه پژوهش

پیشینه پژوهش مجموعه منابع آکادمیکی میباشد که در زمان تهیه پایان‌نامه از آن استفاده میکنند. پیشینه تحقیق فقط رفرنس پایان‌نامه نیست، بلکه تمامی آثار نوشتاری در طی نگارش پایان‌نامه مورد بررسی قرار می‌گیرند. پیشینه پژوهش شامل همه نوشته ها و آثار مرجوعی میباشد که مطلبی از آن‌ها الهام گرفته شده است. پیشینه تحقیق خوب باید شامل تمام حقایقی باشد که در این منابع به آن‌ها اشاره شده‌ است. در پیشینه پژوهش، تمام موضوعات مرتبط و ایده‌هایی را که برای پایان‌نامه لازم هستند در نظر بگیرید.

چند نکته برای نوشتن یک پیشینه پژوهش

چند نکته برای نوشتن یک  پژوهش و تحقیق

برنامه‌ریزی

اگر می‌خواهید در نگارش پایان‌نامه موفق باشید، برنامه‌ریزی مهم است. اگر کارتان را از قبل برنامه‌ریزی کنید، روزهای باقیمانده تا موفقیت را کاهش میدهید. بهترین کار این است که تصمیم بگیرید که کدام حوزه یا موضوع در برنامه نگارش پایان‌نامه قرار بدهید. پیش از شروع کار، باید یاد بگیرید چگونه روش‌شناسی، پیشینۀ تحقیق، بحث و منابع را بنویسید.

پشتکار

نگارش پیشینه پژوهش کار مشکل و طولانیست. باید صبور باشید. اگر متوجه خطایی شدید، به یاد داشته باشید که این اتفاق کاملاً عادی است. ببینید اشتباه کار کجاست تا اصلاحات لازم را انجام دهید.

چند نکته برای نوشتن یک پیشینه پژوهش

پژوهش

حال وقت آن رسیده که منابع نوشتاری را مورد جستجو قرار دهید، مانند 1. کتاب‌ها 2. ژورنال‌ها 3. روزنامه‌ها 4. مقاله‌ها 5. بلاگ‌هایی که موضوعی آنها با پایان‌نامه شما مرتبط است. تمام منابع را یک جا جمع کنید. به‌طور کلی مطالعه و بخش‌ها یا فصولی را انتخاب کنید که به طور مستقیم با موضوع پایان‌نامه شما مرتبط است. نکات مهم را حتما یادداشت کنید. 

نوشته‌های‌تان را بنویسید

از تمام مجموعه جمع آوری شده استفاده کنید. تمام آن‌ها پیشینه تحقیق‌ شما را بوجود می آورند. مطالب نوشته‌شده را با توجه به میزان ارتباط با موضوع دسته بندی کنید.

هنگام نوشتن، در نظر داشته باشید هدف از پیشینه پژوهش تحلیل و جستجو می باشد. قرار نیست کاری را نقد کنید. تمام آثار آکادمیک قابل دسترسی را جستجو کنید و بگذارید خود خواننده به برتر بودن پیشینه پژوهش پی ببرد. ایده‌هایی را که همانند ایده شماست پیدا کنید و مطمئن شوید که به تمام ایده‌های ‌گرفته‌شده ارجاع داده‌ایدو در آخر، اطمینان حاصل کنید که غالب رفرنس‌بندی صحیح را می‌دانید.

موسسه بنیاد جهانی شما را برای کسب تحصیلات عالیه در خارج از کشور یاری مینماید.

 

جهت دریافت مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل کنید

برچسب ها : ,

۲ دیدگاه. Leave new

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب مشابه

فهرست
settings_phone