دانستنی های زبان چینی ماندرین:

لازم است برای پذیرش تحصیلی در چین بدانیم که زبان چینی (ماندرین) (Mandarin) در سراسر جهان بیش از یک میلیارد نفر گویشور دارد که این موضوع آن را به پراستفاده ترین زبان جهان تبدیل کرده است. اما این تنها نکته ی جالب در مورد این زبان پیچیده و پراستفاده نیست و واقعیت های دیگری در مورد این زبان وجود دارد که دانستن آن ها خالی از لطف نخواهد بود. یادگیری زبان ماندرین در عین سادگی گرامر و کلمات به دلیل نداشتن الفبا و تعدد کاراکترها چالش برانگیز است. برای آشنایی بیشتر با این زبان باستانی با ادامه ی متن همراه باشید.

1.زبانی بخوانید که جزو 6 زبان رسمی سازمان ملل است:

زبان چینی (ماندرین) همراه با زبان‌های انگلیسی ، فرانسوی ، روسی ، عربی و اسپانیایی جزو 6 زبان رسمی سازمان ملل به شمار می‌آیند.

2. فقط در چین این زبان به دردت نمیخوره بلکه…

به غیر  از چین ، در کشورهای تایوان ، اندونزی و سنگاپور نیز از این زبان استفاده می‌شود. مشخصاً بیشترین افرادی که از این زبان استفاده میکنند در چین سکونت دارند و زبان رسمی این کشور هم زبان چینی (ماندرین) میباشد و همینطور کشور چین، پر جمعیت ترین کشوره جهان است و از قرن 14 میلادی زبان رسمی این کشور میباشد.

3. گرامری ساده تر از آنچه فکرش را می کردید:

زبان چینی در مقایسه با زبانهای انگلیسی و فرانسوی از دشواری زیادی از نظر گرامر برخوردار نیست. در زبان ماندرین تعداد و جنسیت ملاک نیستند و فعلهای این زبان نیازی به صرف کردن ندارند و زمانهای فعل از ساختار دشواری برخوردار نیستند.

4. باور کردنی نیست اما زبان ماندرین فاقد الفباست:

برای زبان چینی (ماندرین) الفبایی وجود ندارد و از شمایل و نمادها که به کاراکترهای چینی معروف هستند استفاده می‌شود این کاراکترها قدیمی ترین سیستم نوشتاری در جهان هستند. در حدود 10.000 نماد در زبان چینی وجود دارد و تعدادشان رو به افزایش است.

5. زبانی برای تقویت ذهن:

براساس تحقیقات انجام گرفته، افرادی که زبان چینی  را فرا میگیرند از هر دو  نیمکره مغز خود بهره میگیرند. فراگرفتن این زبان لازمه استفاده از هر دو نیمکره را نیاز دارد چون استفاده از این کلمات و معنای متفاوت آن در زبان ماندرین بسیار متنوع است.

 

جهت دریافت مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل کنید

برچسب ها : , , , , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب مشابه

فهرست
settings_phone