آموزش عالی در روسیه

دو نوع آموزش عالی در فدراسیون روسیه وجود دارد 

آموزش عالی غیر دانشگاهی (برنامه های آموزشی که به درجه های علمی منجر نمی شود)؛ 

سطح تحصیلات عالی دانشگاهی (برنامه های آموزشی که منجر به تحصیلات دانشگاهی می شود.)

 

با وجود سطوح مختلف تحصیلات، این دو نوع آموزش عالی دارای ویژگی های زیر هستند:

 

  • لیستی از تخصص های موجود در هر دو نوع تحصیلات عالی متصل هستند؛
  • برنامه های آموزشی به ویژه با توجه به فهرست و حجم رشته های تخصصی همگرا هستند.
  • الزامات دولت به حداقل محتوا آموزش و دانش و مهارت فارغ التحصیلان برای هر دو نوع تحصیلات عالی بر اساس آموزش متوسطه (جامع)؛
  • تدریس فنون معمول دانشگاه ها در موسسات آموزش عالی غیر دانشگاهی معرفی می شود؛

 

1. تحصیلات عالی غیر دانشگاهی

2،576 موسسات اموزش عالی غیر دولتی و غیر دولتی در کشور دارای بیش از 2،147،000 دانش آموز هستند. حدود 130 موسسه خصوصی که برنامه های آموزشی را در زمینه های مختلف مانند قانون، اقتصاد و مدیریت در چند سال اخیر ایجاد کرده اند ارائه می دهند. 

موسسات آموزشی برای تحصیلات عالی غیر دانشگاهی به طور کلی Technikums  یا Uchilishcha  شناخته می شوند . از سال 1989، یک نوع جدید از موسسه به وجود آمده است، یعنی کالج.

 کالج ها می توانند مستقل از موسسات آموزشی یا بخش های تشکیل دهنده دانشگاه، آکادمی یا موسسه باشند.

 آنها برنامه های آموزشی تحصیلات تکمیلی غیر دانشگاهی را با نوع پیشرفته و همچنین برنامه های دو ساله ای که منجر به صدور دیپلم متوسط ​​می شوند، ارائه می دهند.

 در حال حاضر 679 کالج در این کشور وجود دارد. مراحل اخذ پذیرش برای کالج است به اساس فرمان شماره 16 مارس 1995 از کمیته دولتی آموزش عالی تنظیم می شود. 

سایر مطالب

پذیرش رقابتی است و متقاضیان باید آزمون های پذیرش را در قالب آزمون های ورودی، مصاحبه و غیره به منظور نشان دادن توانایی های خود برای پیگیری برنامه های آموزشی انجام دهند.

 فهرست تست های پذیرش توسط موسسات آموزشی تعیین می شود. در سال 1995، در هر 100 جای خالی 180 متقاضی ثبت شد.

 لازم به ذکر است که متقاضیان فدراسیون روسیه مجاز به درخواست در یک زمان تنها در یک واحد آموزشی هستند

پیش نیاز اصلی

 برای پذیرش تکمیل آموزش متوسطه (کامل) نیاز است. با این حال، تعدادی از موسسات آموزشی پس از اتمام آموزش عمومی (دوره 9) برنامه های دوره ای را ارائه می دهند.

 تعداد متقاضیان با تحصیلات عمومی پایه کاهش می یابد. در سال 1995، آنها تنها یک سوم مجموع تعداد متقاضیان را تشکیل دادند. 

1.1 مدت زمان برنامه

در یک تکنیکوم (Uchilishche):

2  تا 3 سال پس از تحصیلات متوسطه (کامل) (درجه 11) ؛ 

کمتر از 3 سال پس از آموزش عمومی (درجه 9)

در کالج:

3.5  تا 4 سال پس از تحصیلات متوسطه (کامل) (درجه 11)؛ 

4  تا 4.5 سال پس از آموزش عمومی عمومی (درجه 9)

 

1.2 برنامه های آموزشی

به طور معمول، برنامه های آموزشی برای Technikum (Uchilishche) شامل علوم انسانی، علوم اجتماعی و طبیعی، از جمله اقتصاد و ریاضیات، رشته های حرفه ای و تخصصی تخصصی، و همچنین آموزش عملی است. 

برنامه های آموزشی برای کالج ها علاوه بر برنامه های آموزشی برای Technikums (Uchilishcha) شامل یک برنامه ی یک ساله است که فرم جامع تر آموزش های نظری و آموزش حرفه ای را شامل آموزش های عملی عمیق تر نیز می کند. 

برای کسانی که وارد Techhnikum (Uchilishche)یا کالج پس از آموزش عمومی  (درجه 9)، برنامه های آموزشی احتمالی نیز شامل رشته هایی برای تحصیلات متوسطه (کامل) است. 

سایر مطالب

این برنامه سالانه 45 سال مطالعه را تعیین می کند. نسبت متوسط ​​از آموزش نظری به آموزش عملی 1 به 1 است. حجم کار یک دانش آموز پنجاه و چهار ساعت در هفته است، از جمله کارهای گروهی و مستقل، در حالی که حجم کار مکاتبه به مدت سی و شش ساعت در هفته است.

 برای نیمه وقت (شب) تحصیل، کلاس درس به شانزده ساعت در هفته می رسد. در مورد تحصیلات مکاتب، هر دانش آموز باید فرصت داشته باشد که 160 ساعت در یک سال داشته باشد. 

6). مکمل دیپلم شامل لیستی از موضوعاتی است که طی دوره تحصیل و نمرات به دست آمده آموزش داده شده است. 
دیپلم تحصیلات تکمیلی غیر دانشگاهی به دارایی های خود اجازه می دهد که فعالیت های حرفه ای را مطابق با مدارک تحصیلی تعیین شده یا پذیرفته به تحصیلات عالی دانشگاه در شرایط مشابه با صاحبان مدارک تحصیلی ترک تحصیل کنند. 

مؤسسات آموزش عالی در سطح دانشگاه می توانند اعتبارات و برنامه های کوتاه مدت را به فارغ التحصیلان (Technikum) ، (Uchilishche) یا کالج هایی که تحصیلات خود را در همان تخصص ادامه می دهند، ارائه دهند. 

2 . سطح تحصیلات عالی دانشگاه

طبق اساسنامه استاندارد دانشگاهی دانشگاههای عالی رتبه که توسط دولت فدراسیون روسیه در تاریخ 26 ژوئن 1993 تصویب شده و بر اساس قانون آموزش و پرورش ، آموزش عالی در کشور بر اساس طبقه بندی زیر موسسات ساخته شده است: 

دانشگاهها :

موسسات آموزش عالی فعالیت هایی که از طریق انجام تحقیقات بنیادی و کاربردی و ارائه برنامه های آموزشی در تمامی سطوح تحصیلات عالی، تحصیلات تکمیلی و آموزش مداوم در طیف وسیعی در جهت توسعه آموزش، علم و فرهنگ علوم طبیعی و علوم اجتماعی و علوم انسانی.

 یک دانشگاه باید مرکز تحقیقاتی و روش شناسی در حوزه فعالیت آن باشد. دانشگاه های روسیه در حال حاضر به گروه های زیر تقسیم می شوند:

دانشگاه های علوم انسانی و علوم انسانی؛ 

دانشگاه های آموزشی (موسسات آموزشی سابق)؛ 

دانشگاه های پزشکی (موسسات پزشکی سابق)؛ 

دانشگاه های کشاورزی (موسسات کشاورزی سابق)؛ 

دانشگاه های فنی (سابق پلی تکنیک و موسسات تخصصی)؛

آکادمی ها

موسسات آموزش عالی که فعالیت های آنها کاربردی و ارائه برنامه های آموزشی در تمام سطوح تحصیلات عالی ، تحصیلات تکمیلی و آموزش مداوم در یک واحد بزرگ منطقه علم، فناوری یا فرهنگ.

 یک آکادمی باید مرکز تحقیقاتی و روش شناسی در حوزه فعالیت خود باشد. 

موسسه 

مستقل موسسات آموزش عالی یا بخش های دانشگاه ها یا آکادمی هایی که برنامه های آموزشی را در تمامی سطوح تحصیلات عالی، تحصیلات تکمیلی و ادامه تحصیل در زمینه های مختلف علوم، فن آوری و فرهنگ و برنامه ریزی تحقیقاتی ارائه می دهند.

این نوع شناسی جدید جایگزین طبقه بندی قدیمی اتحاد جماهیر شوروی سابق شده است، که در آن موسسات آموزش عالی شامل انواع زیر است:

دانشگاه ها – به طور معمول ارائه طیف وسیعی از رشته ها به خصوص در علوم انسانی و علوم؛ 

موسسات پلی تکنیک – معمولا انواع رشته های تکنولوژیکی را ارائه می دهند؛ 

موسسات تخصصی – به طور معمول ارائه آموزش تنها در یک رشته اصلی، به عنوان مثال، پزشکی، کشاورزی، اقتصاد، آموزش معلمان، و غیره

تحول مؤسسات قدیمی به انواع نهاد های جدید هنوز در حال پیشرفت است. 

موسسات پلی تکنیک سابق و موسسات تخصصی هنوز سعی دارند برنامه های خود را گسترش داده و به دانشگاه تغییر نام دهند . 

در حال حاضر سیستم آموزش عالی دانشگاه شامل 590 موسسه آموزش عالی دولتی است. آنها شامل:

91  دانشگاه کلاسیک؛ 

156 مؤسسات آموزشی از جمله 91 دانشگاه آموزش و پرورش؛ 

47  موسسات پزشکی؛ 

59  موسسات کشاورزی؛ 

56  موسسات اقتصادی؛ 

48  موسسات هنرهای زیبا؛ 

145  موسسات مهندسی؛ 

21  موسسات مهندسی عمران؛ 

7  موسسات قانون؛ 

12  موسسات فرهنگی و ورزشی.

سایر مطالب

همراه با بخش دولتی، بخش هایی از موسسات آموزش عالی شهری نیز وجود دارد که توسط مقامات محلی و منطقه ای اداره میشوند.

بخش هایی از موسسات آموزش عالی غیر دولتی توسط سازمان های خصوصی، عمومی و مذهبی میریت می شود.

طی چند سال حدود 350 موسسه آموزش عالی غیر دولتی تاسیس شده و دارای مجوز از سوی وزارت آموزش عمومی و حرفه ای بوده اند.

 موسسات خصوصی جدید به ویژه در زمینه هایی مانند قانون، مدیریت و امور مالی فعالیت می کنند.

 اکثر آنها موسسات کوچک هستند. فقط چندی از آنها محل و امکانات خود را دارند.

 دیگران از امکانات موسسات دولتی همسایگی آموزش عالی و پژوهش استفاده می کنند.

سایر مطالب

 

دانشجویان واجد شرایط برای انتقال به سایر موسسات تحصیلی در نظر گرفته میشوند در صورتی که موسسه عالی آموزش و پرورش موافقت خود را برای ثبت نام و موفقیت آمیز ارزیابی نماید.

همانطور که در مورد دانشجویانی که در بخش غیر دولتی شرکت می کنند، می توان آنها را به مؤسسات آموزش عالی دولتی منتقل کرد، اما فقط از مؤسسات آموزش عالی غیر دولتی معتبر. شرایط انتقال به اساس مقررات موسسه آموزش عالی تعیین می شود که به دنبال آن است. 

دانش آموزان مؤسسات آموزش عالی غیر دولتی غیر معتبر که مایل به ثبت نام در مؤسسات آموزش عالی دولتی هستند، باید مراحل عمومی پذیرش را از جمله گذراندن امتحانات ورودی آغاز کنند.

 پس از موفق شدن در ثبت نام در موسسه عالی دولتی، آنها می توانند برای پیگیری برنامه های دوره کوتاه مدت با توجه به دوره هایی که در موسسات غیر دولتی غیر دولتی غیرمجاز گرفته اند، مورد توجه قرار گیرند.

2.1  شرایط پذیرش

 

 به طور سنتی، دیپلم اعطای پذیرش در موسسات عالی در سطح دانشگاه ممکن است در موسسات ارائه شده آموزش متوسطه (کامل) عمومی و غیر دانشگاهی به دست آورد. 

پذیرش در موسسات آموزش عالی رقابتی است . انتخاب بر امتحانات ورودی، گواهی خروج از مدرسه، مصاحبه ها، و غیره بر اساس امتحانات ورودی جزء اصلی روش انتخاب هستند. تعداد و فهرست آزمون های ورودی توسط مقررات پذیرش مؤسسات آموزشی ارائه شده است. 

سوابق آزمون های ورودی توسط مؤسسات فردی مطابق با الزامات دانشکده های تعیین شده مورد پذیرش قرار می گیرد.

 به دنبال فرمان کمیته امور خارجه آموزش عالی در تاریخ 26 آوریل 1993، موضوعات و محتوای آنها که برای آزمون های ورودی انتخاب می شوند، باید با موضوعات و محتوای آنها که در مدارس متوسطه تدریس می شود، مطابقت داشته باشد.

 بنابراین، موسسات آموزش عالی میتوانند امتحانات ورودی را از فهرست زیر انتخاب کنند: تاریخ، علوم اجتماعی، زبان و ادبیات روسیه، زبانهای خارجی، ریاضیات، فیزیک، شیمی، زیست شناسی، جغرافیا و غیره.

موسسات آموزش عالی در سطح دانشگاه می توانند تعداد امتحانات را کاهش داده و ماهیت آزمون را تغییر دهند برای افرادی که فارغ التحصیل شده اند از موسسات تحصیلی متوسطه (کامل) و مدال یا موسسات آموزش عالی غیر دانشگاهی و دیپلم افتخارات یا جوایز دیگر اهدا شده است.

 

سایر مطالب

پذیرش بستگی به نمرات دریافت شده در امتحانات و تعداد مکان های موجود دارد. برای کاندیداهای با نتایج آزمون مشابه، تصمیم برای پذیرش ممکن است بر اساس گواهی پایان تحصیل باشد.

 تعداد برنامه های کاربردی ممکن است چندین برابر ظرفیت هیات علمی، بسته به شهرت موسسه و منافع کلی موضوع باشد. در سال 1995، تنها 40 درصد از تعداد کل متقاضیان در موسسات آموزش عالی ثبت نام شد.

 در فدراسیون روسیه، یک نفر مجاز است در یک زمان فقط به یک موسسه آموزشی اعمال شود.

پس از تغییرات اوایل دهه 1990، موسسات آموزش عالی مجاز به اختصاص بخشی از محل خود به دانشجویان پرداخت می شوند.

 از آنجایی که رقابت برای این مکان ها به اندازه مکان هایی که از سوی دولت تامین می شود نیست، شرایط پذیرش ممکن است پایین باشد و دانش آموزان ممکن است با نمرات پایین تر پذیرفته شوند. 

 

2.2 ساختار برنامه دوره ای

 

از سال 1992، آموزش عالی روسیه دارای یک ساختار چندسطحی بوده و موسسات آموزش عالی می توانند مدارک و دیپلم های زیر را ارائه دهند:

متوسط دیپلم (حداقل دو سال تحصیل)

یک دیپلم باکالور (حداقل چهار سال مطالعه) ؛ دیپلم تخصص  (پنج تا شش سال مطالعه) ؛ Magistr  دیپلم (شش سال مطالعه)

 

علاوه بر دیپلم تخصصی ، یک دیپلم متوسط، یک دیپلم باکالور و یک دیپلم اخذ اقامت پس از تغییرات در اوایل دهه 1990 معرفی شد و براساس سیستم انگلوساکسون لیسانس و مدرک کارشناسی ارشد است . 

به منظور ایجاد رابطه بین این مدارک در آینده، دولت فدراسیون روسیه استانداردهای آموزشی دولتی آموزش عالی را به تصویب رساند. از 12 آگوست 1994.

 این سه سطح مطالعات را تعیین می کند :

سطح 1 شامل دو سال اول مطالعات برای  دیپلم تخصصی است و در دوره های اجباری بنیادی در تخصص خاص متمرکز است. پس از این دوره، دانش آموزان ممکن است یا تحصیل خود را ادامه دهند یا اگر آنها نمی خواهند این کار را انجام دهند، این موسسه را با دیپلم متوسطه ترک کنند ؛ 

سطح 2 ادامه مطالعات برای دوره باکالور است که مدت آن حداقل دو سال دیگر است. این منجر به دوره چهار ساله باکالور می شود ؛ 

سطح 3 نشان دهنده یک سطح آموزشی است که هم برای دیپلم اخذ اقامت و هم به دیپلم متخصص .

 

برنامه های تحصیلی بر اساس  برنامه های تحصیلی، در حالی که برنامه های دیپلم متخصص هستند. 

دیپلم متوسط

اولین تابع دیپلم متوسط  پس از حداقل دو سال تحصیلی برای  دیپلم متخصص ، اعطا می شود که گواهی شده است که دانش آموز موفق دو سال اول تحصیلات ابتدایی در یک رشته تحصیلی به پایان رسید.

این دیپلم در تمام زمینه های تحصیلی اعطا می شود. دوره ها یک برنامه آموزشی را دنبال می کنند که محتویات اساسی آموزش و پرورش ارائه شده در حوزه های مربوطه را ارائه می دهد.

 دیپلم درجه نیست این تنها یک مدرک متوسط ​​است. با این حال، دیپلم دارنده حق داشتن یک فعالیت حرفه ای را مطابق با سطح تحصیلاتی که نمایندگی می کند، می دهد.

 دیپلم به درخواست دانش آموز صادر می شود. مکمل دیپلم لیست نتایج امتحانات عادی که طی دو سال اول مطالعه گرفته شده است. دیپلم متوسطه برای تسهیل تحرک در میان انواع مختلف موسسات آموزشی فراخوانده شده است. 

طب مکمل

 

در طب مکمل مدرک پس از حداقل یک دوره 4 ساله تحصیلی اعطا میشود. 

دفاع از پایان نامه برنامه های باکالور منعکس کننده استانداردهای آموزشی دولتی در مورد الزامات دولت برای حداقل اجباری محتوای آموزش و پرورش برای دوره باکالور در زمینه های مناسب مطالعه است.

 در عین حال، کمیته امور خارجه برای تحصیلات عالی در سطح باکالور در سطح استانداردهای آموزش عالی حرفه ای،مسکو، 1995، که ساختار، اهداف و مطالب آموزش را توصیف می کند.

 هر برنامهBakalavr حاوی بخش تعریف شده از آموزش اساسی با دوره های گرفته شده از علوم انسانی، علوم اجتماعی و اقتصاد و علوم طبیعی است. 

مراحل ادامه تحصیلات ابتدایی حرفه ای و تخصصی و همچنین کارهای میدانی مربوط به آموزش حرفه ای را فراهم می کند. 

سایر مطالب

امتحانات باید در پایان هر ترم انجام شود. گواهی نامه نهایی دولت شامل دفاع از یک پایان نامه در چهار ماه و امتحان نهایی دولتی است.

 پس از صدور گواهینامه موفق، یک دیپلم دولتی ( صادر می شود که مدارک بالکان را تأیید می کند.  شامل فهرست رشته های آموزش داده شده در طول دوره تحصیل، تعداد ساعت ها، نمرات، آموزش عملی و نتایج بدست آمده در امتحانات نهایی دولتی و در دفاع پایان نامه یا پروژه 

دیپلم تخصص

گواهی نامه سنتی دیپلم تخصص دارای دو وظیفه است. این دسترسی به کار حرفه ای (به عنوان مثال برای مهندسین، معلمان، شیمیدان ها و غیره) باز می شود و همچنین پیش نیاز سنتی برای پذیرش در مطالعات دکترا است. گواهینامه دیپلم متخصص پس از مطالعات پنج تا شش ساله اعطا می شود. این دیپلم در همه زمینه های تحصیل (تخصص) اهدا می شود.

دانش آموزان در پایان هر ترم مورد نیاز برای پذیرش و پذیرش امتحانات هستند. گواهینامه نهایی دولت برای دیپلم متخصص ، دفاع از یک پروژه یا پایان نامه و امتحانات نهایی دولتی را پوشش می دهد. 

برنامه حداقل یک برنامه دو سال دوره بیشتر در اطراف فعالیت های تحقیقاتی از مرکز است متخصص دیپلم. مجوز برای انجام Magistr مطالعات توسط وزارت آموزش و پرورش عمومی و حرفه ای تنها به آن موسسات آموزش عالی که معتبر و دارای کارکنان و امکانات کافی دانشگاهی می باشند، اعطا می شود. 

سایر مطالب

استاندارد آموزش دولتی فقط الزامات عمومی را برای برنامه های آموزشی  و نه الزامات مربوط به محتوای آموزش تعریف می کند. 

موسسات آموزش عالی در روسیه علاقمند به معرفی  برنامه های تحصیلی رایگان به تصمیم گیری خود را در خصوص محتویات برنامه ها هستند.

 توصیه هایی که توسط انجمن های تدریجی و روش شناسی موسسات آموزش عالی تهیه می شود، مورد توجه قرار گرفته است. 

هر برنامه شامل دو جزء مساوی یا کمتر است : جزء دوره و مولفه تحقیق مستقل. مطالعات مدرک توسط یک گواهی نهایی دولتی که شامل دفاع از یک پایان نامه و گذراندن امتحانات نهایی دولتی است، تکمیل می شود.

  پایان نامه بخشی از تحقیق مستقل آماده تحت هدایت یک سرپرست است.

 روش برای صدور گواهینامه نهایی دولتی و برای اعطای دیپلم (ضمیمه 2، شکل 15) و همچنین محتوای مکمل دیپلم همانند درجه بالاتری است 

 

 برنامه درسی تحصیلی

دانشگاه شصت و شش هفته مطالعه در سال را تعیین می کند. بسته به رشته تحصیلی (تخصص)، نسبت دوره های اجباری و اختیاری در یک برنامه درسی به شرح زیر است: دوره اجباری 80 تا 85 درصد؛دوره های اختیاری: 15 تا 20 درصد. 

کل حجم کار یک دانش آموز نباید پنجاه و چهار ساعت در هفته از جمله کارهای گروهی و مطالعات مستقل تجاوز کند. مجموع کار دانشجویی کار گروهی به طور متوسط ​​بیست و هفت ساعت در هفته است.

 برای نیمه وقت (شب) آموزش، کار گروهی نباید کمتر از 10 ساعت در هفته باشد. در مورد تحصیلات مکاتب ، دانش آموزان امکان داشتن کمتر از 160 ساعت در سال کلاس های ارتباطی ارائه می دهند. سال تحصیلی در تاریخ 1 سپتامبر شروع می شود و در پایان ماه ژوئن پایان می یابد. 

دیپلم های تحصیلات عالی دانشگاه دارنده حق داشتن فعالیت های حرفه ای را مطابق با شرایط مندرج در دیپلم

 می دانند.  دیپلم متخصص و مدرس حق دارند که دارندگان آنها در برنامه های تحصیلی دکترا پذیرفته شوند. 

 

2.3 علوم پزشکی

 

مدت زمان مطالعه در علوم پزشکی به شرح زیر است:

 

  • پنج سال در دندانپزشکی و داروسازی؛
  • شش سال در پزشکی؛
  • چهار سال در پرستاری پس از اتمام آموزش حرفه ای و دو سال و نیم پس از اتمام تحصیلات عالی غیر دانشگاهی .

 

علوم پزشکی تنها منطقه است که در آن دیپلم تحصیلات عالی دانشگاه حق حق دارند که صاحبان آنها مستقل عمل کنند.

 به منظور پذیرش در حرفه های پزشکی، دارندگان دیپلم های تحصیلات عالی در سطح دانشگاه باید آموزش حرفه ای بیشتری را در نظر بگیرند:

یک دوره دوره ی یک ساله (به نام بین المللی )

یک برنامه دوره ی دو تا سه ساله نامیده می شود 

 

2.4 .آموزش معلم آموزش

معلمان برای آموزش عمومی ابتدایی در موسسات آموزش عالی غیر دانشگاهی انجام می شود. 

معلمان دوره های عمومی و متوسطه (کامل) در مؤسسات آموزش عالی در سطح دانشگاه تحصیل می کنند. 

 

2.5 کارکنان آکادمیک

در سال 1999، 255 دانشگاهی که در مؤسسات تحصیلات عالی دانشگاه فعالیت میکردند شامل 300 نفر از دانش آموختگان Doktor nauk و مدارک تحصیلی کاناداتیک بودند . 

 

تمام رشته های تحصیلی در موسسات عالی در سطح دانشگاه ها از طریق رقابت ها پر شده است. کارکنان مؤسسات آموزش عالی مسئولیت موسسات آموزشی خود را دارند.

 مقامات دولتی در مراحل انتصاب شرکت نمی کنند، مانند مواردی در برخی از کشورهای غربی

 

روش نیروی انسانی

برنامه های کاربردی توسط سران برای صندلی که در آنها جای خالی وجود دارد مورد ارزیابی قرار می گیرند و سپس به جلسه اعضای صندوق ارائه می شوند. 

اعضا ممکن است به شورای علمی موسسه (و یا از دانشکده، بسته به ساختار موسسه) توصیه می کنند. 

متقاضیان در جلسه شورای علمی انتخاب می شوند و پس از تصویب مجلس، کارکنان این موسسه می شوند. 

 

 

موقعیت پروفسور و اساتید باید از عناوین دانشگاهی استادیار و اساتید متمایز شود . 

این عناوین دانشگاهی به ترتیب به صاحب موقعیت های استاد یا دبیر به ترتیب برای دستاوردهای علمی آنها اهدا می شود.

 چنین جوایزی توسط وزارت آموزش عمومی و حرفه ای به موجب یک روش خاص ساخته شده است.

منبع

برچسب ها :

مطالب مشابه

فهرست
settings_phone