دانشگاه لومونُسُـف 

دانشگاه لومونسف به روسی: Московский государственный университет имени М. В. Ломоносова) نام یکی از مهم‌ترین دانشگاه‌های کشور روسیه است. دانشگاه لومونسف ، پایتخت کشور روسیه و در بالای تپه‌ای به نام «تپهٔ گنجشکان» قرار دارد.

دانشگاه لومونُسُـف
دانشگاه لومونُسُـف

تاریخچه دانشگاه لومونسف 

دانشگاه لومونسف در شمار یکی از زیباترین و با عظمت‌ترین دانشگاه‌های جهان از لحاظ معماری، به شمار می‌آید. دانشگاه لومونسف ابتدا در تاریخ ۲۶ آوریل ۱۷۷۵ میلادی، با همت میخائیل واسیلویچ لومونسف در ساختمان نه چندان بزرگی در میدان سرخ تأسیس شد. این نخستین دانشگاه روسیه بود.دانشگاه لومونسف همیشه بالاترین رتبه را در میان دانشگاه های روسیه در هر دو رده بندی BRICS و رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS دارد که در رتبه بندی BRICS در جایگاه هفتم و در رتبه بندی جهانی در جایگاه ۱۰۸ است.

امکانات دانشگاه

دانشگاه لومونسف بزرگترین دانشگاه روسیه و یکی از قدیمی ترین دانشگاه های این کشور است که در سال ۱۷۵۵ تأسیس شده و در حدود۴٨۰۰۰ دانشجو دارد که اکثر آنها در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا تحصیل می کنند. گفته می شود ساختمان اصلی دانشگاه، بزرگترین ساختمان آموزشی در جهان است که در خارج از مرکز شهر مسکو پایتخت روسیه در اسپارو هیلز واقع شده است و کتابخانه دانشگاه لومونسف یکی از بزرگترین کتابخانه های روسیه است. دانشگاه لومونسف MSU حدود 38000 دانشجو در حین تحصیل در خود جا داده و عمدتا این دانشجویان به صورت تمام وقت تحصیل میکنند که تعداد آنان به 3500 دانشجو و دانشجویان پاره وقت به 4000 نفر می رسد ورود به دانشگاه و تحصیل در رشته پزشکی  برای متقاضیان دانشگاه لومونسف بعد از گذراندن دوره پادفک و قبولی در آزمون این دانشگاه امکانپذیر است .

این درحالیست که حدود 10000 نفر به عنوان کارمندان ، اغلب به صورت تمام وقت مشغول به کار می باشند.

نکات جالب ساختمان دانشگاه لومونسف

جالب است بدانید که فقط در برج اصلی ساختمان بیش از 40 هزار تن فولاد به‌ کار رفته است. این ساختمان 36 طبقه با 33 کیلومتر راهرو، بیش از 5000 اتاق دارد. دانشکده‌های مکانیک و ریاضی، زمین‌شناسی، جغرافیا، هنرهای زیبا و هنرهای اجرایی، تئاتر، موزه، خدمات مختلف اداری، کتابخانه، استخر شنا، ایستگاه پلیس، اداره پست، آرایشگاه، بانک و … همگی از بخش‌های مختلف این ساختمان هستند. ستاره بالای برج با 12 تن وزن به حدی بزرگ است که یک اتاق کوچک و یک سکو برای مشاهده مناظر اطراف دارد. این عمارت غول‌پیکر در نوع خود منحصر میباشد . دانشگاه لومونسف در لیست 50 بهترین دانشگاههای جهان بر اساس روایت مرکز رتبه بندی دانشگاه های جهان (CWYR ، عربستان سعودی) وارد شد.

سرویس مطبوعاتی دانشگاه این مطلب را گزارش داد.دانشگاه لومونسف در رتبه بندی CWYR در رتبه 48 قرار گرفته و موضع خود را نسبت به نتایج سال گذشته (در آن زمان دانشگاه در رتبه 90 ایستاد) بهبود کرده است. دانشگاه لومونسف تنها دانشگاه روسیه است که در شمار اولین صد بهترین دانشگاه های جهان بر اساس روایت CWYR در آمد. سرویس مطبوعاتی دانشگاه به نقل از تفسیر آکادمیک ویکتور سدوونیچی، رئیس دانشگاه لومونسف  گزارش داد “تقویت قابل توجهی موضع دانشگاه لومونسف در رتبه بندی CWYR مشهود رشد مداوم تعداد انتشار مقالات در مجلات پر قابل نقل قول و همچنین سطح بالای کیفیت آموزش و نفوذ کلی دانشگاه لومونسف در توسعه جامعه آموزشی و علمی بین المللی است”. رتبه بندی CWYR ارزیابی کارشناسی در زمینه های مختلف کار دانشگاه را در نظر می گیرد و به فعالیت های علمی دانشگاه، صلاحیت اساتید و فعالیت علمی پژوهشگران توجه می کند .

منبع : WWW.STUDENTVISA.IR

برچسب ها :

مطالب مشابه

فهرست
settings_phone