اعزام دانشجو به روسیه:

اعزام دانشجو به روسیه یکی از گزینه های مناسب برای دانشجویانی است که می‌خواهند در یکی از کشورهای پیشرفته دنیا تحصیل کنند. روسیه با دارا بودن دانشگاه‌های برتر جهان در زمینه‌های مختلف، از جمله رشته‌های مهندسی، پزشکی، علوم اجتماعی، علوم پایه و زبان‌های خارجی، به عنوان یکی از مقاصد پرطرفدار برای دانشجویان خارجی به حساب می‌آید.اعزام دانشجو به روسیه ,طبق اطلاعات موسسه آماری یونسکو ، روسیه از نظر تعداد دانشجویان بین المللی در رتبه 6 جهان قرار دارد – سالانه حدود 250،000 دانشجو از کشورهای دیگر وارد روسیه می شوند.تحصیلات با کیفیت بالا و قیمت های مقرون به صرفه دانشجویان بین المللی برای تحصیل در روسیه 5-7 برابر کمتر از اروپا یا ایالات متحده پرداخت می کنند. در همین حال ، کیفیت آموزش در سطح بین المللی است – دانشگاه های روسیه به طور منظم در میان 100 دانشگاه برتر و 500 دانشگاه برتر جهان در رتبه بندی معتبر QS World University رتبه بندی می شوند و تعداد دانشگاه های روسیه با رتبه هر ساله در حال افزایش استروسیه کشوری پهناور است که که بیش از 800 دانشگاه در مناطق مختلف آن وجود دارد. جهت تحصیل در رشته های گوناگون در دانشگاه های تخصصی متمرکز بر فناوری گرفته تا علوم انسانی و پزشکی آموزش داده میشود. اگر تحصیل در روسیه را در نظر دارید، اما از مراحل و چگونگی انجام آن مطلع نیست در ادامه  موسسه اعزام دانشجو به روسیه بنیاد جهانی تمامی مراحل  را مرحله به مرحله پردازش میکند و جوانب مختلف آن مورد بررسی قرار می دهد.

اعزام دانشجو به روسیه
اعزام دانشجو به روسیه

 

برای شروع باید بهترین دانشگاه در زمینه علمی مورد نظر خود انتخاب کنید.
به دلیل طیف گسترده ای از موضوعات که در سطوح مختلف تدریس میشود، موقعیت های بسیار خوبی برای جستجو و انتخاب مناسب دارید.

ارسال مدارک به دانشگاه‌های روسیه

ارسال مدارک به دانشگاههای روسیه برای شروع پروسه، توسط موسسه اعزام دانشجو به روسیه جهت دوره‌ای مقدماتی ( پادفک ) دهم اسفند تا نهم مهر صورت میپذیرد. پس از گذراندن این دوره  دانشجویان می‌توانند درخواست خود را برای ورود به  تحصیل در دوره‌ی اصلی  دوره‌ های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ، پزشکی و دندانپزشکی ارسال کنند و در صورتی که در روسیه اقامت دارند ثبت نام صورت پذیرد.

تحصیل به زبان انگلیسی / فرانسه

  • در دانشگاه‌های روسیه تحصیل به زبان روسی انجام میشود، بعضا رشته‌ها یا دوره‌های آموزشی با تحصیل به زبان انگلیسی (حدود 20 رشته) و فرانسه داروسازی صورت میپذیرد .
  • متقاضیانی که مایل به تحصیل به زبان انگلیسی یا فرانسه هستند، پس از ورود به روسیه برای تعیین سطح زبان در مصاحبه مربوطه شرکت خواهند کرد.
  • برای اعزام به روسیه  و تحصیل در دانشگاههای روسیه به زبان های دیگر نتیجه آزمون زبان (مثلاً IELS, TOEFL, CAE, DALF, TCF ) لازم نیست و قبولی در آزمون و یا مصاحبه که از طرف دانشگاه برگزار میشود ، کفایت میکند.
  • به هر حال  دانشجوی خارجی، هم برای زندگی و انجام کارهای روزمره در روسیه،  هم برای آشنایی با همه کتاب‌های درسی طی دوره آموزشی، علی الخصوص متقاضیان رشته های پزشکی  به جهت انجام امور بیمارستانی و تماس با بیمار  به زبان روسی نیاز دارند.

جهت اطلاع از هزینه های تحصیل در روسیه و همچنین شرایط تحصیل در روسیه وارد صفحه شوید.

خدمات موسسه اعزام دانشجو به روسیه بنیاد جهانی به متقاضیان تحصیل 

موسسه بنیاد جهانی یکی از موسساتی است که به دانشجویان ایرانی کمک می‌کند تا به صورت رایگان و با گارانتی بورسیه تحصیلی، در دانشگاه‌های معتبر روسیه تحصیل کنند. این موسسه با همکاری با دانشگاه‌های برتر روسیه، بورسیه‌های تحصیلی کامل و جزئی به دانشجویان خارجی ارائه می‌دهد. از مزایای این بورسیه‌ها می‌توان به هزینه‌های کمتر در مقایسه با دانشگاه‌های اروپایی و آمریکایی، تحصیل در دانشگاه‌های برتر جهان، امکان استفاده از تجهیزات پیشرفته و شرایط زندگی خوب برای دانشجویان اشاره کرد.

موسسه بنیاد جهانی برای اعزام دانشجو به روسیه، بورسیه‌های تحصیلی در سطح کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری را ارائه می‌دهد. برای دریافت این بورسیه‌ها، دانشجویان باید ابتدا مدارک لازم را جمع آوری کرده و سپس از طریق فرم ثبت نام موجود در سایت موسسه بنیاد جهانی، درخواست خود را ثبت کنند. 

 پزشکی در روسیه  یکی از پر طرفدارترین رشته ی تحصیلی برای دانشجویان بین المللی است

اطلاعات مورد نیاز جهت پذیرش و ورود به دانشگاه‌ و مشاوره حضوری بصورت رایگان برای متقاضیان تحصیل بازگو میشود ؛ انجام تاییدیه تحصیلی ، ترجمه مدارک به زبان روسی با تایید دادگستری و وزارت امور خارجه و سفارت روسیه ، درخواست و اخذ پذیرش از دانشگاه مورد قرارداد و دریافت نامه مربوط به اداره اقامت روسیه ، دریافت ویزای تحصیلی روسیه ، تهیه بلیط به مقصد مسکو و یا دیگر شهرهای روسیه  و در نهایت پس از اعزام دانشجو به روسیه ، خدمات استقبال در فرودگاه و همراهی برای امور ثبت نام دانشجو در دانشگاه و استقرار در خوابگاه  و یا منزل  و مشاوره و راهنمایی که تا یکسال توسط همکاران موسسه بنیاد جهانی مستقر در روسیه ادامه خواهد داشت.

اعزام دانشجو به روسیه
اعزام دانشجو به روسیه

طول دوره تحصیلی در روسیه:

طول دوره تحصیل در روسیه بسته به رشته و برنامه تحصیل رشته شما متفاوت است.لطفا، در بخش “تحصیل در روسیه” با نظام آموزش عالی روسیه آشنا شوید. در این بخش اطلاع درباره طول دوره‌های تحصیل تمام رشته‌ها ارائه شده‌اند.

در صورتی که شما با موفقیت تحصیل خود را به پایان رسانید، گواهی پایان تحصیلات را مطبق با استاندارد روسیه با ذکر مقطع (کارشناس، کارشناس ارشد، دکتری ، پزشکی ، دندانپزشکی ) و تخصص شما صادر خواهد شد .همینطور، بنا به درخواست دانشجو، می‌توان سند اضافه‌ای را – پیوست مطبق با استاندارد اروپایی دریافت شود. با این پیوست مقطع شما در تمام کشورهای اروپایی و کشورهای منطقه آموزش عالی اروپایی به رسمیت شناخته خواهد شد. قراردادهای بین المللی اعتبار مدارک تحصیلی روسیه را سراسر جهان تضمین می‌کنند. تحصیل در روسیه برای دریافت مدارج علمی بالا و همچنین یافتن فرصتهای شغلی مناسب در ایران و یا دیگر کشورها  شرایط خوبی را فراهم  می نماید .

دوره های کارشناسی ارشد:

  • در دانشگاه‌های روسیه  تحصیل دردوره‌های کارشناسی ارشد امکانپذیر میباشد.
  • دوره تحصیلی کارشناسی ارشد در دانشگاههای روسیه دو سال میباشد.
  • دانشجویان خارجی که دارای مقطع لیسانس (دوره تحصیلی چهار سال) این امکان را خواهند داشت در دوره کارشناسی ارشد ثبت نام شوند .

خدمات مربوط به انتقال به دانشگاه روسیه:

دانشجویان خارجی می‌توانند بر اساس ارزیابی و بررسی مدارک و برنامه تحصیلی به دانشگاه‌های روسیه امکان انتقال را بررسی کنند. (طبق فرایند رسمیت شناختن تحصیلات خارجی و یا تعیین صلاحیت از نظر نظارت آموزش فدراسیون روسیه  )پس از دریافت گواهی‌نامه انطباق از دفتر نظارت بر آموزش فدراسیون روسیه حکم نهایی نسبت به امکان انتقال شما صادر خواهد شد. در طی سال اول تحصیل در روسیه می‌توانید به دفتر نظارت بر آموزش فدراسیون روسیه مراجعه نمایید.

اعزام به روسیه

شهریه تحصیل در روسیه

شهریه دوره تحصیلی در روسیه به طور متوسط حدود 2500 –  8000 دلار میباشد.شهریه دوره تحصیلی به دانشگاه، رشته و تخصص و زبان تدریس بستگی دارد .  موسسه بنیاد جهانی طبق ظرفیت برای دانشجویان خارجی فهرست دانشگاه‌های روسیه  را به شما پیشنهاد خواهد داد. همینطور در بخش “دانشگاه‌ها”می‌توانید درباره شهریۀ دوره تحصیلی در دانشگاه مورد نظر شما اطلاعات دقیق تری بدست آورید .

 

  • هزینه زندگی و تحصیل در روسیه چقدر است؟
  • هزینه برنامه های لیسانس در هر سال؟

80000 تا 420000 روبل در سال

  • هزینه برنامه های کارشناسی ارشد در هر سال؟

 180000 تا 310000 روبل در سال

  • دکترا و برنامه های دستیاری پزشکی در هر سال؟

180000 تا 300000 روبل در سال

متوسط ​​بودجه ماهانه یک دانشجوی بین المللی در روسیه. محل اقامت در سالن اقامت دانشگاه و حمل و نقل حدود 50 تا 100 دلار است ، در حالی که بقیه صرف غذا و اوقات فراغت می شود.همچنین تخفیف های دانشجویی زیادی در روسیه وجود دارد: در تئاتر و موزه ، سینما و کافه ، مراکز خرید و حمل و نقل عمومی.

اخذ بورسیه تحصیلی در دانشگاههای روسیه:

بودجه فدرال به تحصیل دانشجویان خارجی اعتبار اختصاص می‌دهد. شهریه تحصیل در روسیه و طول دوره تحصیل ، به دانشگاه ، رشته و تخصص و زبان تدریس بستگی دارد.هر سال دولت روسیه چندین هزار بورس تحصیلی را ارائه می‌کند که تمام هزینه تحصیلی و مبلغی بابت سکونت را به واجدین شرایط اختصاص میدهد. وزارت آموزش و علم به دانشجویان از کشورهای مختلف با کمک سازمان‌های دولتی و غیردولتی بورس تحصیلی را ارائه میدهد.

به این نکته توجه داشته باشید برای درخواست جهت دریافت بورسیه تحصیلی روسیه معدل کل آخرین مدرک تحصیلی شما باید بیش از هشتاد درصد از حد نصاب نمره باشد. در بعضی از دانشگاهها مخصوصا  دانشکده های علوم پزشکی تعداد بورس تحصیلی محدود است. آن دانشجویان که معدل کل کمتر از هشتاد درصد دارند، فقط  با هزینه شخصی در همه رشته‌ها  پذیرش خواهند شد.

پرداخت شهریه 

  • تحصیل در روسیه به طور کلی ارزان تر از کشور های اروپایی و ایالات متحده است، پرداخت شهریه سال اول تحصیلی را می‌شود از طریق صرافی های معتبر و واریز به حساب دانشگاه انجام دهید.
  • دانشجو نباید دیرتر از بیست روز قبل از ورود به روسیه وجه تحصیل را پرداخت کند.
  • بعضی از دانشگاهها زمان تایید صلاحیت متقاضی و قبل از صدور پذیرش ، قسمتی از شهریه را مطالبه میکنند که این مبلغ پس از انجام امور پذیرش و ویزا  و اعزام دانشجو به روسیه از اصل شهریه سال اول دانشجو کسر خواهد شد .

پرداخت شهریه تحصیلی در سال‌های بعد :

شهریه تحصیلی را می‌شود قبل از آغاز سال تحصیلی (یکم سپتامبر) از طریق حواله بپردازید .
با کمک همکاران موسسه بنیاد جهانی مستقر در روسیه ، دانشجو می‌تواند حساب بانکی را افتتاح کند وجوه خود را از طریق صرافی های معتبر به حساب خود منتقل کند.امکان دریافت تسهیلات پرداخت شهریه تحصیلی و سکونت در خوابگاه دانشگاهی طی دو قسط نیز وجود دارد. تا قبل از شروع سال تحصیلی بایستی هفتاد درصد وجه و سی درصد در نیمسال دوم، تا دهم بهمن پرداخت شود.
دانشجو باید وجه بیمه سلامت را تا آغاز سال تحصیلی کاملا بپردازد.اگر بدلیل عدم پرداخت شهریه  و یا دیگر موارد ، دانشجو از دانشگاه اخراج شود و بایستی در طی 14 روز روسیه را ترک کند.

 

بیمه سلامت  :

بعد از ورود دانشجو به روسیه و انجام آزمایشات که توسط مراکز زیر نظر دانشگاه صورت میپذیرد کارت بیمه دانشجو صادر میشود که این کارت سراسر روسیه اعتبار دارد.طی چند روز پس از ورود به روسیه دانشجو کارت اصلی را دریافت می‌ نماید.این کارت تضمین می‌کند که در صورت بیماری دانشجو تمام کمک پزشکی و درمانی را دریافت کند. در کارت بیمه سلامت شماره‌های تلقن بیمارستان‌ها ذکر می‌شوند.
علاوه بر این، شرکت بیمه درباره وضع سلامت دانشجو به مرکز آموزش روسی اطلاع می‌دهد. کارت بیمه برای دانشجویان خارجی در روسیه لازم میباشد.

دعوتنامه تحصیلی:

اعزام به روسیه

  • دعوتنامه  تحصیلی  سند رسمی است که در دفتر اداره اقامت فدرال روسیه آن را صادر خواهد شد .
  • بررسی درخواست و تنظیم دعوتنامه  تحصیلی معمولاً سی تا چهل روز بطول خواهد انجامید .
  • دعوتنامه ، امکان پذیرش دانشجویی را تأیید می‌کند.

فقط درصورتیکه دعوت‌نامه از اداره اقامت روسیه صادر شده باشد میتوان از سفارت روسیه ویزای دانشجویی را دریافت نمایید. مدت اعتبار دعوت‌نامه 30 – 90 روز میباشد.متقاضی و یا موسسه بنیاد جهانی  باید با در دست داشتن پذیرش دانشگاه روسیه و نامه اداره اقامت به اضافه اصل گذرنامه و دو قطعه عکس  4*3 و بیمه نامه مسافرتی به سفارت روسیه جهت اخذ ویزای دانشجویی مراجعه نماید .

تایید مدارک در سفارت روسیه:

تایید مدارک فرایند به رسمیت شناختن گواهی‌نامه‌های پایان دوره های آموزشی در ایران است و جهت تکمیل تحصیل در کشور روسیه انجام میشود . تایید مدارک فرایند تنظیم اسناد مورد نیاز برای کشور خارجی است.

قبل از ورود به روسیه دانشجو باید مدارک زیر را تنظیم کند:

متقاضیان تحصیل در دوره مقدماتی یا سال اول دوره اصلی هستند باید مدارک زیر را تهیه و به دفتر موسسه بنیاد جهانی ارسال نمایند

  • نسخه اصلی گواهی پایان تحصیلات دوره متوسطه  با همراه ریز نمرات تایید شده با مهر وزارت آموزش و پرورش
  • ترجمه گواهی پایان تحصیلات دوره متوسطه  با ریز نمرات با تایید پیشخوان دولت و ترجمه به زبان روسی که  ترجمه آن باید در سفارت فدراسیون روسیه تایید شود.

متقاضیانی که دنبال تحصیل در دوره کارشناسی ارشد و یا دوره‌های تکمیلی تحصیلات فوق لیسانس هستند باید مدارک زیر را تکمیل نمایند

  • نسخه اصلی گواهی پایان دوره تحصیلی  همراه با ریز نمرات تایید شده در وزارت علوم
  • ترجمه گواهی پایان دوره تحصیلی و ریز نمرات  گواهی شده  به زبان روسی ترجمه شده  و ترجمه آن باید در سفارت   روسیه تایید شود.

اعزام به روسیه

گواهی معاینات پزشکی:

جهت دریافت ویزای دانشجویی ، گواهی‌نامۀ معاینات پزشکی و گواهی پزشکی نشان عدم ایدز لازم می باشد. پس از ورود به روسیه دانشجو باید این اسناد را به دانشگاه نیز ارائه دهد.

توجه کنید! اگر دانشجو دارای یکی از بیمارهای از فهرست مرکز آموزشی روسی باشد ،از ورود به روسیه ممانعت بعمل خواهد آمد پس از انجام معاینات عمومی پزشکی، گواهی معاینات و نتایج آزمایش‌ها را دریافت  خواهید کرد . دانشجو باید مطمئن شود که نتایج آزمایش ایدز و رادیوگرافی قفسه سینه در گواهی معاینات ذکر شده باشند .

نکته مهم: پس از اعزام دانشجو  توسط موسسه اعزام دانشجو به روسیه، اداره دانشگاه ، دانشجو  را مجدد به معاینات پزشکی خواهد فرستاد .

کارت اقامتی اعزام به روسیه :

  • کارت اقامتی سند رسمی است که ورود دانشجو به روسیه را تایید می‌کند.
  • این کارت برای اجرای فرایند ثبت نام خیلی مهم است.
  • بدون کارت  فرایند ثبت نام در روسیه نمی‌شود اجرای کنند و دانشجوی را به کشورش اخراج کنند.
  • در هواپیما معمولاً مهماندار هواپیما نسخه کارت  را به شما صادر می‌کند.  این کارت دو بخش دارد که باید تکمیل شود. در کنترل گذرنامه کارمند خدمت  روی این دو بخش مهر ورودی می‌زند و یکی از آن دو بخش به دانشجو می‌دهد.
  • دانشجو باید مطمئن شود که روی آن بخشی مهر زده بود. کارت اقامتی  را تا پایان اقامت خود در روسیه حفظ ‌کنید.

ورود به روسیه:

زمان اعزام به روسیه – شروع سال تحصیلی:

  • سال تحصیلی در دوره مقدماتی (پادفک) یا دوره با تحصیل به زبان انگلیسی  20 سپتامبر (29 شهریور) شروع می‌شود؛ به دانشجویان پیشنهاد میشود  دیرتر از 1 نوامبر (10 ماه آبان) از اعزام به روسیه صرف نظر کنند .
  • در سال‌های تحصیلی بعد دوره آموزشی 1 سپتامبر (10 ماه شهریور) آغاز خواهد شد.
  • دانشجویان باید از 25 – 31 ماه آگوست (3 – 9 شهریور) به دانشگاه مراجعه نمایند .

خدمات استقبال در فرودگاه پس از ورود:

  • یک هفته قبل از اعزام به روسیه  پرواز و جزئیات پروازتان را (شماره پرواز، تاریخ، ساعت، شهر و فرودگاه) به دفتر موسسه بنیاد جهانی اطلاع دهید.
  • در فرودگاه‌های بین المللی همکاران موسسه بنیاد جهانی از همه دانشجویان استقبال می‌کنند و ترتیب انتقال شما دانشگاه محل تحصیل و امور مربوط به ثبت نام شما را انجام خواهد داد.
  • در بدو ورود به روسیه میتوانید ، شماره همکاران ما را در اختیار خانواده خود قرار دهید تا از حضور و روند پروسه  ثبت نام شما خبر دار شوند .
مشاوره تحصیل در روسیه
مشاوره تحصیل در روسیه

لباس گرم:

معمولاً دانشجویان در پاییز به روسیه اعزام میشوند ، متوسط درجه حرارت در این فصل ازسال +10°C  میباشد.دانشجوی که در اواخر ماه اکتبر ورود روسیه می‌شود باید لباس گرم همراهش داشته باشد، از جمله ژاکت گرم، کت، دستکش، کفش گرم و غیره.در اواخر ماه نوامبر درجه حرارت تا حدود –5°C خواهد بود.در هر صورت می‌توانید همه انواع و اقسام لباس گرم در روسیه تهیه نمایید .

میزان بار مجاز:

  • انتقال تمام وسایل خود به روسیه لازم نیست.
  • فقط چیزی که خیلی لازم طی دو سه هفته اولین می‌شود همراهش داشته باشید.
  • بیشتر دانشجویان که با پرواز  خطوط ایران به روسیه اعزام میشوند 30 کیلو بار مجاز دارند.
  • در خطوط هوایی داخلی روسیه بار مجاز مسافر تنها 20 کیلو است.

پول همراه

  پیش از هر چیز، وقتی که دانشجو به فرودگاه بین المللی ورود می‌کند باید پول نقد به صورت ارز خارجی (دلار آمریکا، یورو) داشته باشد برای خرید بلیط به شهری که دانشگاهش واقع است.

در روسیه تبدیل ارز خارجی مشکل است .

توجه کنید: توصیه میشود،  پول نقد و مدارک را با دیگرساکها  به انبار توشه ارسال نکنید ، طی اولین ماه اقامت در روسیه هزینه‌ها بیشتر خواهد بود.

برای خرید لوازم از جمله لباس گرم، ظروف و برای پرداخت هزینه‌های ثبت نام، حد اقل 500 دلار  لازم دارید  با توجه به شهر اقامت و تحصیل، هزینه‌های زندگی به طور متوسط 250 – 300 دلار هر ماه خواهد بود .

 فرایند آموزش

دوره مقدماتی ( پادفک )

پیش از دوره تحصیلی اصلی در دانشگاه‌های روسیه، دانشجو یک سال در دوره مقدماتی تحت عنوان پادفک را خواهد گذراند. برنامه این دوره شامل  7 – 10 ماه زبان روسی و سایر دوره‌ها مربوط به رشته انتخاب شده ، خواهد بود.

  • رشته‌های پزشکی و زیست‌شناسی = شیمی، زیست‌شناسی؛اعزام به روسیه
  • رشته‌های اقتصادی و مهندسی = ریاضت، فیزیک و فناوری اطلاعات
  • علوم انسانی = تاریخ، جامعه شناسی، ادبیات

همینطور دانشگاه می‌توان دوره‌های دیگر را به برنامه دوره مقدماتی اضافه کند. صرف نظر از زبان تدریس در دوره تحصیلی اصلی، آموزش زبان روسی بخش مهم برنامه تحصیلی است.به نظر ما، دانشجوی خارجی، در زندگی و انجام کارهای روزمره در روسیه، برای آشنایی با تمام کتاب‌های درسی طی دوره آموزشی، به زبان روسی لازم دارد.

برنامه آموزشی:

  • برنامه آموزشی دوره مقدماتی پادفک مشکل نیست.
  • البته لازمه موفقیت در دوره مقدماتی ، یادگیری زبان روسی است و هر دانشجو در یادگیری زبان نو ویژگی‌های خود دارد.
  •  بیش از 90 درصد دانشجویان ، دوره مقدماتی را با موفقیت سپری میکنند و به دوره تحصیلی اصلی طبق رشته‌ای خود وارد خواهند شد.
  • آموزش زبان روسی مشکل نیست.
  • البته اگر دانشجویی در امتحان پایانی زبان روسی مردود شود، می‌تواند در همین دانشگاه یا دانشگاه دیگر، برنامه دوره مقدماتی را دوباره شروع کند.
  • ثبت نام اجازه اقامت دانشجو در روسیه است.
  • معمولاً مدت اعتبار ثبت نام یک سال است.
  • هر سال دو سه هفته پیش از اتمام اعتبار جهت تمدید ثبت نام باید مدارک خود را به دفتر ویزای دانشگاه  ارائه دهید.
  • طی دو سه روز پس از اعزام به روسیه و پذیرش دانشگاه  ، دانشجو جهت شروع فرایند ثبت نام باید مدارک خود را به قسمت امور مربوط به ثبت نام دانشجویان خارجی تحویل دهد ، ثبت نام ده – پانزده روز زمان میبرد. ثبت نام و ادرس خوابگاه محل سکونت دانشجو روی کارت اقامتی  ثبت می‌شوند.
  • گذارنامه باید حداقل دو سال اعتبار داشته باشد.
  • توصیه میکنیم  پیش از اعزام به روسیه گذرنامه خود را تعویض کنید.   عوارض   ثبت نام 1000 روبل (حدود 35 یورو) است.

جهت مشاوره تحصیل در روسیه با موسسه بنیاد جهانی تماس بگیرید

تعطیلات دانشگاههای روسیه:

برنامه دوره پادفک شامل یک دوره 9 ماهه بدون تعطیلی میباشد.و از این جهت که بصورت ترمی ارائه نمیشود تعطیلات  بین دو ترم ندارد. اما دوره‌های اصلی ده ماه بطول خواهد انجامید  و به دو ترم تقسیم می‌شود:

ترم اول – از یکم سپتامبر تا 25  ژانویه و ترم دوم – از نهم فوریه تا سوم ژوئن. در پایان هر ترم (در ماه ژانویه و ژوئن) دوره امتخانات را برگزار خواهد شد و این فاصله‌ی بین ترم‌ها، تعطیلات زمستانی (دو هفته: از 25  ژانویه تا 9 فوریه) و تعطیلات تابستانی (دو ماه از یکم ژوئیه تا سیوم اوت) هستند.

اعزام دانشجو به روسیه
اعزام دانشجو به روسیه

اجازه کار در حین تحصیل:

 طبق مقرارت روسیه، هر دانشجوی خارجی فقط در صورت داشتن اجازه کار می‌تواند مشغول به کار شود. مطابق به قانون فدرال درباره “وضعیت قانونی اتباع خارجی در فدراسیون روسیه” دانشجوی خارجی فقط در صورتی میتواند مشغول بکار شود که طی تعطیلات  به عنوان استاد و معلم یا در هر یک از دفترهای دانشگاهی  باشد .بنابراین اگر به دنبال شغل دیگری در تعطیلات و دیگر ایام هستید، باید اجازه کار دریافت کنید.با جزئیات اجازه کار و مدارک لازم در سایت خدمات اقامتی فدرال  بخوانید .این شغل موقت نباید مانع تحصیل در روسیه شود  زیرا غیبت و افت تحصیلی ، موجب اخراج از دانشگاه میشود  ، پیشنهاد میکنیم دو سال اول تحصیل  به دور از دغدغه اشتغال و کسب درآمد در روسیه باشد .در ابتدا با شرایط تحصیل و زندگی در روسیه آدابته شوید و زبان روسی را  بصورت حرفه ای  بیاموزید .

شرایط انتقال از دانشگاه به دانشگاه دیگر در روسیه:

طبق قانون فدرال روسیه، در صورت انتقال دانشجو از دانشگاه به دانشگاه دیگر در روسیه ، باید دوباره دعوت‌نامه و ویزای دانشجویی را دریافت کند.برای این منظور بایستی از روسیه خارج شود و مجدد پس از دریافت ویزا به خاک روسیه بازگردد .

امکانات خوابگاهی:

دانشجویان پس از اعزام به روسیه اتاق خوابگاه دانشگاهی که برای دانشجویان خارجی در نظر گرفته شده است مستقر میشوند معمولا اتاق شامل امکانات خوابگاهی متوسط میباشد .

اعزام به روسیه

اتاق‌ها عموما لوازم خانگی مورد نیاز اولیه دانشجو را دارند .  تخت‌خواب، تشک ، پتو، میز، صندلی ، اجاق گاز، کتری برقی، روشنایی و سایر لوازم مورد نیاز  برای مطالعه و زندگی دانشجویی در آن وجود دارد. اتاق خوابگاه دانشگاهی معمولا برای 3 نفر تدارک شده است.

 برای آنکه دانشجویان به پختن غذای به سلیقه خود دسترس داشته باشند امکان پخت و پز نیز فراهم میباشد. دانشجو فقط  به ظروف آشپزخانه خود نیاز دارد.

همچنین تمام خدمات پشتیبانی مانند خدمات امنیت، خدمات مشاوره و خدمات بهداشتی درمانی در دسترس  دانشجو باشند.

هزینه دقیق سکونت در خوابگاه در دعوت‌نامه ذکر شده است.

 هزینه مواد غذایی در روسیه اعزام به روسیه

هزینه مواد غذایی در روسیه نسبتا مناسب است.

مثلا ٌ متوسطه قیمت یک کیلو برنج یا دو لیتر شیر یا چهار کیلو سیب زمینی  1 دلار است.

تمام انواع و اقسام مواد غذای به هر سلیقه در فروشگاه‌ها و بازارهای روسیه موجود است.

وجه هزینه‌های مواد غذای حدود دویست و پنجاه دلار هر ماه است.اما هزینه غذای آماده نسبتا بیشتر است .

آب و هوای روسیه:

  • بخش بزرگ  کشور روسیه   آب و هوای قاره‌ای، با زمستان‌های طولانی و سرد و تابستان‌های کوتاه دارد .
  •  آب و هوای ژانویه در ساحل جنوب شرقی دریای سیاه در محدوده C°6 می باشد.
  • بارش سالانه از حدود 64-76 سانتی متر در منطقه اروپای تا کمتر از 5 سانتی متر در بخش‌های آسیای مرکزی میباشد.

امنیت دانشجویان در روسیه:

پلیس حفاظت ، امنیت عمومی را عهده دار است و امنیت شهروندان روسی و اتباع خارجی در روسیه تأمین می‌کند. تمام ساختمان‌های دانشگاهی و خوابگاه‌ها دارای سیستم کنترل میباشند.پس از پذیرش ، برای ورود به دانشگاه ، کارت ورود دانشجو صادر میشود.معمولا  ورود و خروج به خوابگاه دانشگاهی از ساعت 6 صبح تا ساعت 23 مجاز است.طی اقامت در روسیه دانشجوی خارجی باید گذرنامه و کارت اقامتی را همراه داشته باشد.با اتباع خارجی و شهروندان فدراسیون برای اعمال قانون فدرال روسیه به یک شکل برخورد میشود . کارکنان دانشگاه برای دانشجویان خارجی تازه وارد مقررات اصلی اقامت، رفتار، زندگی و حفظ امنیت در روسیه را توضیح خواهند داد.

موسسه اعزام دانشجو به روسیه
موسسه اعزام دانشجو به روسیه

موسسه بنیاد جهانی پژوها شما را در رسیدن به اهداف عالیه در خارج از کشور راهنمایی مینماید.

راه های ارتباطی با ما:

02188792553-4

02188664005-6

واتسپ:09122423999

مطالب مفید:

دانشگاه سماشکو

دانشگاه پاولوف

دانشگاه لمونوسوف

تحیل در چین 

تحصیل پزشکی درچین

تحصیل در ترکیه

پزشکی و دندانپزشکی ترکیه

برچسب ها : , , , , ,

۷ دیدگاه. Leave new

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب مشابه

فهرست
settings_phone