در این مقاله در رابطه با  کار دانشجویی در چین اطلاعاتی را در اختیار شما خواهیم گذاشت.
مشاغل برتر و کار دانشجویی در چین

چین یکی از کشورهایی است که نرخ بیکاری بسیار پایینی دارد. درنتیجه، به دلیل شرایط مناسب بازارهای کار این کشور، بسیاری از ایرانیان متقاضی رفتن به کشور چین هستند.
اگر دانشجوی خارجی هستید که در چین مشغول به کار هستید، یا می خواهید شغلی پیدا کنید، در اینجا چند خبر خوب برای شما وجود دارد!
وزارت آموزش و پرورش چین، وزارت امنیت عمومی، وزارت منابع انسانی و امنیت اجتماعی، و اداره ملی مهاجرت دستورالعمل‌های جدیدی را برای دانشجویان خارجی شاغل در چین در 12 ژانویه 2022 منتشر کردند.
این سیاست در حال حاضر اجرا می‌شود.

این خط مشی جدید به دانشجویان بین المللی که در مؤسسات آموزش عالی اعطای مدرک ثبت نام می کنند اجازه می دهد تا به مدت زمان محدودی در داخل یا خارج از دانشگاه کار پاره وقت را دنبال کنند و طبق استانداردهای دستمزد محلی مجاز به پرداخت هزینه آن هستند.
کار مطالعاتی باید ظرف 10 روز در دفتر ورودی و خروجی محلی ثبت شود.

بنابراین دانستن مشاغل برتر و کار دانشجویی در چین همزمان با تحصیل پیش از اخذ اقامت به این کشور به قصد کار و کسب درآمد  بسیار مهم است.
همچنین بسیاری از دانشجویان با هدف کار دانشجویی همزمان با تحصیل، تحصیل در چین را بعنوان یکی از اهداف خود قرار داده اند.

اگر شما نیز قصد کار یا تحصیل در چین را دارید، تا انتهای این مقاله با موسسه بنیاد جهانی همراه باشید تا مهمترین نکات در این زمینه را بدانید.

کار دانشجویی در چین
کار دانشجویی در چین

 لیست 5 شغل برتر کشور چین

قطعا شنیده اید که مشاغل زیادی برای خارجی ها در چین وجود دارد و بسیاری از متقاضیان به قصد کار از سرتاسر دنیا به این کشور هجرت می کنند.
یکی از دلایل درخواست اقامت بسیاری از افراد این است که بتوانند در کشوری با سریع ترین رشد اقتصادی جهان شروع به کار کنند. فرصت های کاری زیادی در چین وجود دارد و بسیاری از افراد را به این جستجو می پردازند که مشاغل برتر در کشور چین کدام است؟ کدام حوزه های شغلی شرایط مناسبی دارند؟
در ادامه، 5 شغل برتر در چین و ویژگی های هر شغل را با توجه به گزارشات و آمار دو سال اخیر به شما معرفی می کنیم.

پزشکی  و دندانپزشکی

پزشکی  و دندانپزشکی در چین
کار دانشجویی در چین

رشد اقتصاد کشور چین سبب شده بیمارستان ها و دانشگاه های پزشکی و دندان پزشکی زیادی در این کشور با رشد بسیار بیشتری توسعه یابند و این رشد همچنان ادامه دارد.
همچنین اهمیت موضوع مراقبت های بهداشتی در کشور چین طی سال های اخیر عمیق تر شده و در تلاش برای مطابق بودن با استانداردهای بین المللی است.
آمارها نشان می دهد توسعه بازار پزشکی در چین طی سال های اخیر رشد زیادی داشته و در سال 2020 بعنوان پنجمین بازار پزشکی توسعه یافته جهان پس از آمریکا، ژاپن، آلمان و فرانسه است درنتیجه پیش بینی می شود روزی تبدیل به برترین خدمات دهنده پزشکی و دندان پزشکی در جهان شود.
همین دلایل نشان می دهد که مشاغل پزشکی و دندانپزشکی بعنوان یکی از مشاغل برتر در کشور چین هستند. بنابراین، دانشجویان یا متخصصین جویای کار بین المللی می توانند چین را بعنوان یکی از مقصدهای کاری عالی درنظر داشته باشند.
زیرا مشاغل این گروه بعنوان یکی از مشاغل با درآمد بالا در کشور چین شناسایی شده اند.
همچنین، افرادی که به قصد تحصیل در این رشته ها به چین سفر می کنند، می توانند فرصت های بهتری برای ورود به بازار کار داشته باشند.
اگر می خواهید با شرایط تحصیل در این رشته ها در کشور چین آشنا شوید، توصیه می کنیم مقالات پزشکی در چین و دندانپزشکی در چین را حتما بخوانید. 

 مشاغل IT

مشاغل حوزه فناوری اطلاعات یکی از مشاغل برتر در کشور چین محسوب می شوند.
دولت چین در زمینه توسعه صنعت فناوری بسیار متعهد و مصمم است و با داشتن برنامه های جامع برای توسعه این بخش، نیاز به متخصصین فناوری اطلاعات و زمینه های مرتبط همواره وجود دارد.
همچنین سایت ها و شرکت های بزرگ چینی هرچه بیشتر به دنبال ایجاد یک بازار بین المللی هستند.
تمامی این عوامل نشان می دهد یکی از شغل های پردرآمد و موردنیاز کشور چین، مشاغل فناوری اطلاعات است. موارد نام برده تنها بخشی از دلایل تحصیل در چین برای دانشجویان مشاغل IT را مشخص می سازد.  

مشاغل مهندسی

مشاغل فنی و مهندسی نیز ازجمله مشاغل پردرآمد و برتر در چین محسوب می شوند.
با اینکه چین یکی از کشورها با بالاترین میزان مهندسین فارغ التحصیل از دانشگاه ها است اما رشد سریع تولید صنعتی سبب شده در برخی مناطق کمبود نیروی مهندسی وجود داشته باشد.
بخصوص در حوزه های جدیدتر مهندسی همچون خودرو، نفت و گاز و صنایع سنگین که دانشگاه ها توانمندی کمتری دارند، معمولا نیروهای کار از خارج  چین تامین می شوند.

نویسندگی و مشاغل مرتبط با زبان انگلیسی

افرادی که دارای پایه قوی زبان انگلیسی هستند، فرصت های شغلی بسیار مناسبی را می توانند در کشور چین بدست آوردند.
شهر پکن دارای روزنامه های دولتی انگلیسی، پرتال های خبری و کانال های تلویزیونی است که پیام دولت و ملت چین را به گوش جهانیان می رسانند.
علاوه براین، شرکت ها به منظور ترجمه اسناد حقوقی، نوشته های فنی و مکاتبات منسجم با مشتریان خارج از کشور به مهارت های زبان انگلیسی نیاز دارند. بنابراین می توان مشاغل این حوزه را نیز از مشاغل برتر کشور چین دانست.

 تدریس

یکی از بهترین گزینه های شغلی برای افراد خارجی در کشور چین، تدریس زبان انگلیسی است.
شغل تدریس زبان انگلیسی یکی از مشاغلی است که بسیاری از افراد خارجی که به آن مسلط هستند، به این کشور هجرت می کنند.
همچنین یکی از گزینه های مناسب برای فارغ التحصیلان با تحصیلات بالا و مسلط به تدریس در این کشور، تدریس در دانشگاه ها و مراکز آموزشی تخصصی است. اساتید دانشگاه درآمد مناسبی را در چین دریافت می کنند.

کار دانشجویی در چین

بسیاری از ایرانیانی که بدنبال اخذ بورسیه تحصیلی در چین هستند، یکی از اهدافشان این است که پس از تحصیل بتوانند وارد بازار کار این  کشور یا بازار کار بین المللی شوند.
همچنین برخی دیگر، به قصد کار دانشجویی در چین همزمان با تحصیل، این کشور را مقصد خود قرار می دهند.
دانشجویان می توانند فرصت های کاری زیر را بعنوان گزینه های کسب درآمد زیرا در دوران دانشجویی تجربه کنند:

  • کار دانشجویی در چین
    کار دانشجویی در چین
  • تدریس زبان انگلیسی
  • همکاری در تورهای گردشگری بعنوان تور لیدر
  • نویسندگی و ویراستاری
  • عکاسی حرفه ای
  • همکاری در فروش و بازاریابی
  • خدمات بازرگانی
  • کار در موسسات بین المللی
  • و سایر فرصت های شغلی باتوجه به توانمندی های خود

سوالات رایج در مورد کار در چین

برای افرادی که قصد کار در کشور چین را دارند، معمولا سوالات و ابهامات زیادی مطرح می شود. برخی از پرتکرارترین سوالات و مهمترین آنها را در این قسمت پاسخ می دهیم:

 ساعات کاری مجاز در چین

براساس قانون کار چین، کارمندان نباید بیش از 8 ساعت در روز یا 40 ساعت در هفته کار کنند و هیچ کارفرمایی نباید از این قانون تجاوز کند. مگر با پرداخت اضافه کاری که معمولا این نیز محدود به 36 ساعت در ماه است.

ویزای چین

یکی از سوالات پرتکرار برای کار در چین، مربوط به ویزای چین است. شرایط سنی دریافت ویزا چگونه است؟ معمولا شرایط سنی به منظور دریافت ویزای کار در چین برای بانوان رده سنی 24 تا 55 سال است. برای آقایان محدوده سنی 24 تا 65 سال ویزای کار صادر می شود. شما می توانید سایر شرایط کامل دریافت ویزای چین را مطالعه نمایید.

اقامت در چین

 اقامت در چین
کار دانشجویی در چین

چگونه می توان برای کار در چین اقامت داشت؟ شرایط اقامت در چین بسیار راحت تر از کشورهای اروپایی است. پیشنهاد می کنیم شرایط اقامت در چین را بطور کامل مطالعه نمایید.

اگر شما نیز سوالاتی در این زمینه دارید، حتما در بخش نظرات مطرح کنید تا پاسخگوی شما باشیم. یا اینکه می توانید از طریق راه های ارتباطی درج  شده در صفحه تماس با ما مطرح نمایید.  

موسسه اعزام دانشجو بنیاد جهانی شما را در راه رسیدن به تحصیلات عالیه در خارج از کشور یاری میکند.

مطالب پیشنهادی برای مطالعه :

تحصیل در روسیه

پزشکی در روسیه

بورسیه تحصیلی روسیه

دندانپزشکی در روسیه

 

تحصیل در چین 

تحصیل در ترکیه

بورسیه ترکیه

بورسیه چین

پزشکی و دندانپزشکی چین

پزشکی و دندانپزشکی ترکیه

 

جهت دریافت مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل کنید

برچسب ها : , , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب مشابه

فهرست
settings_phone