دانشگاه دولتی چین

ویزای تحصیلی روسیه 90 روز اعتبار دارد یعنی ویزای دانشجویی روسیه ابتدا به مدت سه ماه صادر می شود اما می تواند به یک سال تمدید شود و پس از آن برای مدت زمان تحصیل تمدید شود. این ویزا برای تحصیل در هر کالج یا دانشگاه روسیه یا دوره های کوتاه مدت معتبر است. 

در این مقاله شرایط ویزای دانشجویی روسیه برای دانشجویان خارجی مایل به تحصیل در روسیه ، به علاوه اطلاعاتی در مورد هزینه های ویزای دانشجویی ، زمان پردازش و فرم های درخواست را بیاموزید.اکثر دانشجویان بین المللی برای تحصیل در روسیه به ویزای تحصیلی روسیه نیاز دارند. برای درخواست ویزای تحصیلی روسیه ، ابتدا باید در دوره ای در کالج ، دانشگاه روسیه یا محل تحصیلات عالی پذیرفته شده باشید. در صورت تمایل به کار در حین تحصیل در روسیه ، محدودیت هایی نیز وجود دارد. در برخی موارد ، ابتدا به مجوز کار روسیه نیاز دارید.

ویزای تحصیلی روسیه
ویزای تحصیلی روسیه

این راهنمای ویزای دانشجویی روسیه شامل موارد زیر است:

  1. چه کسی به ویزای دانشجویی روسیه نیاز دارد؟
  2. شرایط ویزای تحصیلی روسیه
  3. نحوه درخواست ویزای دانشجویی روسیه
  4. زمان پردازش ویزای دانشجویی روسیه
  5. فرم درخواست ویزای دانشجویی روسیه
  6. هزینه ویزای دانشجویی روسیه
  7. زمانی که دانشجو هستید در روسیه کار کنید
  8. فارغ التحصیلان خارجی در روسیه
  9. اعضای خانواده دانش آموزان در روسیه

چه کسی به ویزای دانشجویی روسیه نیاز دارد؟

شهروندان اکثر کشورهای خارجی برای تحصیل در روسیه به ویزای دانشجویی روسیه نیاز دارند . روسیه عضو اتحادیه اروپا/EFTA نیست ، بنابراین هیچگونه ورود بدون روادید به روسیه برای شهروندان اتحادیه اروپا/EFTA وجود ندارد.

شهروندان کشورهای مستقل مشترک المنافع (CIS) برای تحصیل در روسیه نیازی به ویزا ندارند. این کشورها عبارتند از:

  • ارمنستان
  • آذربایجان
  • بلاروس
  • قزاقستان
  • قرقیزستان
  • مولداوی
  • تاجیکستان
  • اوکراین 
  • ازبکستان
  • آبخازیا
  • اوستیای جنوبی

در سال 2015 ، شهروندان این کشورها بیش از نیمی از 283،000 دانشجوی بین المللی که در روسیه تحصیل می کردند را تشکیل می دادند.اگر شهروند ارمنستان ، بلاروس ، قزاقستان ، قرقیزستان یا اوکراین هستید ، نیازی به ویزا ندارید اما به پاسپورت معتبر نیاز دارید. اگر شهروند آبخازیا ، آذربایجان ، مولداوی ، اوستیای جنوبی ، تاجیکستان یا ازبکستان هستید ، می توانید بدون گذرنامه یا ویزا برای تحصیل به روسیه بیایید.

کسانی که نیاز به ویزای دانشجویی روسیه دارند:

برای شهروندان کشورهایی که برای ورود به روسیه به ویزا نیاز دارند که شامل ایران هم می شود ( بیشتر کشورهای اتحادیه اروپا/EFTA را شامل می شود) ، دانشجویان آینده نگر قبل از سفر به روسیه باید ویزای دانشجویی روسیه را دریافت کنند. ویزای دانشجویی روسیه 90 روز اعتبار دارد اما می تواند تا یک سال تمدید شود و پس از آن برای مدت زمان تحصیل تمدید شود. این ویزا برای تحصیل در هر کالج یا دانشگاه روسیه یا دوره های کوتاه مدت معتبر است.برای اطلاعات کامل در اینباره شرایط ورود به دانشگاه های روسیه را مطالعه کنید.

نحوه درخواست ویزای تحصیلی روسیه:

شما باید برای دریافت ویزای دانشجویی به سفارت یا کنسولگری روسیه در کشور خود یا مرکز خدمات ویزا مراجعه کنید.

مرحله 1. رسمی شدن دعوت

برای کسانی که به صورت قراردادی تحصیل می کنند ، دانشگاه دعوتنامه را صادر می کند. اگر از طریق student visa درخواست دهید ، ما بررسی می کنیم که دعوت نامه به موقع صادر شده است و یک نسخه از آن را برای شما ایمیل می کنیم.

مرحله 2. تهیه بسته اسناد

پس از دریافت دعوتنامه ، باید بسته اسناد را برای درخواست به سفارت (کنسولگری) روسیه تهیه کنید.برای دریافت اطلاعات دقیق مدارک کلیک کنید. در اینجا لیستی از اسناد لازم است:

  • گذرنامه بین المللی (اصلی) و کپی عنوان (صفحه اصلی).
  • دعوت نامه (اصلی) به روسیه.
  • فرم درخواست (الکترونیکی).
  • پنج قطعه عکس 3،5×4، سانتی متر
  • گواهی وضعیت HIV منفی متقاضی.
  • برای افراد زیر 18 سال – رضایت والدین برای سفر برای کودکان زیر 18 سال ، تأیید شده توسط دفتر اسناد رسمی.
  • در سفارت روسیه (کنسولگری) یا مرکز درخواست ویزا در کشور خود می توانید مشخص کنید که دقیقاً به چه اسنادی نیاز دارید.

مرحله 3. درخواست سفارت روسیه (کنسولگری)

با بسته کامل اسناد و مدارک می توانید به سفارت (کنسولگری) روسیه در کشور خود مراجعه کنید. پس از گذراندن مصاحبه باید هزینه ویزای دانشجویی را پرداخت کنید. زمان بازگشت ویزای دانشجویی 2-3 هفته است.

زمان پردازش ویزای دانشجویی روسیه:

ویزا معمولاً ظرف دو تا پنج هفته صادر می شود. مراکز ویزا اغلب خدمات سریع را با پرداخت هزینه اضافی ارائه می دهند. هزینه با توجه به محل زندگی شما متفاوت است ، بنابراین برای تأیید با کنسولگری سفارت روسیه یا مرکز ویزا تماس بگیرید.

فرم درخواست ویزای دانشجویی روسیه:

هنگام مراجعه به سفارت یا کنسولگری روسیه ، باید فرم درخواست ویزای دانشجویی روسیه را تکمیل کنید. 

هزینه ویزای دانشجویی روسیه

هزینه های ویزای تحصیلی روسیه از کشوری به کشور دیگر متفاوت است.این بستگی به این دارد که ویزا تک یا چند ورودی است و آیا شما خدمات استاندارد یا سریع را انتخاب می کنید.

پس از ورود به روسیه باید اقدام به دریافت کارت اقامت کنید:

هدف از کارت,  تأیید این است که شهروندان خارجی به طور قانونی از مرز روسیه عبور کرده اند. بدون داشتن کارت ، یک شهروند خارجی نمی تواند در روسیه زندگی ، تحصیل و یا کار قانونی کند

همه خارجیانی که وارد روسیه می شوند باید فرم مربوطه را تکمیل کنند. این فرمها در هواپیماها و قطارها و همچنین قبل از کنترل گذرنامه در فرودگاهها و ایستگاهها توزیع می شود. هنگام عبور از کنترل های مرزی ، قسمتی از فرم قابل جدا شدن به شما داده می شود. این کارت اقامت شما است و باید تا زمان خروج از روسیه آن را نگه دارید. این مدت زمان اقامت شما معتبر است. در صورت خروج از روسیه ، هنگام بازگشت باید فرم جدیدی را تکمیل کنید. همچنین برای ثبت نام در سرویس اقامت فدرال روسیه به آن نیاز دارید.

مانند همه اتباع خارجی ، دانشجویان خارجی باید ظرف هفت روز پس از ورود به اداره مربوطه فدرال روسیه ثبت نام کنند. با این حال ، دانشگاه به طور کلی این کار را برای شما سازماندهی می کند. شما باید ظرف سه روز پس از ورود به روسیه به بخش امور بین المللی دانشجویان مراجعه کنید. گذرنامه یا سند هویت ، ویزا و کارت  خود را بگیرید. شما به اصل و کپی این اسناد نیاز دارید.

سپس دانشگاه به شما کارت  مهر شده توسط سرویس  فدرال روسیه را می دهد. این به شما امکان می دهد سه ماه و سپس یک سال در روسیه بمانید. دو هفته قبل از اتمام آن ، باید با بخش امور بین المللی دانشجویان تماس بگیرید تا سند را تمدید کنید. هیچ هزینه ای برای ثبت نام یا تمدید سند ورود وجود ندارد.

اگر کارت  خود را از دست دادید ، می توانید در صورت درخواست ظرف سه روز از خدمات  فدرال درخواست جایگزینی رایگان کنید. بخش بین المللی امور دانشجویان می تواند در این زمینه به شما کمک کند.

بهترین و معتبرترین دانشگاه های علوم پزشکی روسیه برای تحصیل  در این کشور که مورد تایید وزارت بهداشت ایران نیز هستند، عبارتند از:

کار در روسیه به عنوان دانشجو:

اگر ویزای تحصیلی روسیه دارید ، به مجوز کار از سرویس  فدرال (FMS) نیاز دارید مگر اینکه این کار در تعطیلات یا در موسسه یا سازمانی که در آن تحصیل می کنید انجام شود.

تنها در صورتی مجوز کار برای شما صادر می شود که دانشجوی تمام وقت در دانشگاه معتبر دولتی و حداقل 18 سال سن باشید. این مجوز فقط به شما اجازه می دهد در زمینه یا حرفه ای که در مجوز و در شهر یا منطقه دانشگاه خود تعیین شده است ، کار کنید.هزینه  اجازه کار برای کسانی که با ویزای تحصیلی روسیه هستند RUB 3500 است. اتباع خارجی که بدون مجوز معتبر در روسیه کار می کنند ، 7000 روبل و اخراج احتمالی از روسیه را تهدید می کنند.این هزینه هر سال متغیر است.معمولاً حدود 10 روز طول می کشد تا مجوز کار از سرویس  فدرال منطقه ای خود (به عنوان مثال ، مسکو ) دریافت کنید.

شما باید مدارک زیر را ارائه دهید:

  • گذرنامه 
  • کارت اقامت
  • فرم درخواست
  • قرارداد کار 
  • گواهی پزشکی که وضعیت HIV منفی شما را تأیید می کند ، هیچ بیماری عفونی یا اعتیاد به مواد مخدر وجود ندارد
  • تأیید از دانشگاه مبنی بر ثبت نام شما در یک دوره تمام وقت.

مجوزهای کار روسی برای دانشجویان خارجی به مدت یک سال معتبر است و می تواند برای مدت قرارداد کار تمدید شود. در این مدت می توانید شغل خود را تغییر دهید اما باید به اداره اقامت اطلاع دهید. در صورت خروج از دانشگاه ، مجوز کار لغو می شود و دیگر نمی توانید در روسیه کار کنید.

تمدید ویزای تحصیلی روسیه:

اگر مایل به ادامه تحصیل در روسیه هستید ، باید ویزای خود را تمدید کنید. اگر با روادید منقضی شده در روسیه بمانید ، با جریمه ای بین 5000 تا 7000 روبل و احتمالاً ممنوعیت پنج ساله ورود به روسیه در آینده روبرو خواهید شد. شما باید حداقل 30-40 روز قبل از اتمام ویزا با دفتر بین المللی دانشگاه خود تماس بگیرید.برای تمدید ویزای تحصیلی باید قبل از 30-40 روز قبل از انقضا ، برای کار با دانشجویان خارجی به بخش دانشگاه مراجعه کنید.

برای تمدید ویزا به موارد زیر نیاز دارید:

  • گذرنامه 
  • یک فرم درخواست تکمیل شده
  • یک عکس
  • یک کپی از قرارداد ثبت نام شما یا ارجاعی از وزارت آموزش و علوم فدراسیون روسیه
  • نامه ای که دلیل تمدید ویزا را مشخص می کند
  • کارت اقامت (اصل و کپی)
  • بخش جداشدنی فرم اطلاع رسانی ورود
  • هزینه ویزا

فارغ التحصیلان خارجی در روسیه:

پس از اتمام تحصیل ، اگر به شما پیشنهاد کار داده شود یا بخواهید به دنبال کار باشید یا مشاغل خود را شروع کنید ، می توانید در روسیه بمانید. اما در عمل ، این امر پیچیده است زیرا امکان تغییر از یک نوع ویزای روسیه به نوع دیگر در داخل کشور وجود ندارد. یعنی شما ممکن است نیاز به خروج از روسیه و ورود مجدد با یک ویزای مناسب دیگر داشته باشید ، این بدان معناست که از طریق کارفرما یا سازمان مناسب از GUVM دعوت نامه بگیرید.اگر بیش از یک سال است که در روسیه زندگی می کنید ، ممکن است واجد شرایط درخواست اقامت دائم در روسیه باشید ، که به شما این حق را می دهد که بدون نیاز به ویزا یا مجوز به دنبال کار باشید. 

اگر قصد دارید پس از اتمام ویزای تحصیلی روسیه در روسیه بمانید ، توصیه می شود برای درخواست و هماهنگی های لازم به شعبه GUVM محلی خود مراجعه کنید. شما باید این کار را با زمان زیادی قبل از اتمام ویزای تحصیلی روسیه انجام دهید.مقامات روسی در مورد اقامت طولانی مدت ویزای اقامت خارجی بسیار سختگیرانه عمل می کنند. اگر بدون ویزای معتبر گرفتار شوید ، با جریمه سنگین و اخراج احتمالی از روسیه روبرو هستید. اگر بیش از سه روز پس از تاریخ انقضای ویزای دانشجویی روسیه اقدام به خروج کنید ، باید هزینه ویزای خروجی جداگانه را بپردازید.

ویزای تحصیلی روسیه
ویزای تحصیلی روسیه

ویزای اعضای خانواده دانش آموزان در روسیه چگونه است ؟

ویزای دانشجویی روسیه یکی از انواع ویزاهایی است که به شما اجازه می دهد با اعضای خانواده خاصی همراه شوید. اعضای خانواده (ها) نیاز به دعوت دارند یا از GUVM در دعوت شما قرار می گیرند و مشمول هزینه های استاندارد ویزای روسیه می شوند. 

اگر مدارک مربوطه را گم کردیم چه کنیم ؟

در صورت گم شدن یا آسیب دیدن فرم پذیرش ، باید ظرف 3 روز به اداره کل  وزارت امور داخلی RF مراجعه کنید. با ارائه گذرنامه ، ویزا ، کارت دانشجویی ، بخش جداشدنی فرم اطلاع رسانی ، یک نسخه رایگان دریافت خواهید کرد.مهم است که در مدت 3 روز پس از گم شدن به اداره کل  وزارت امور داخلی RF مراجعه کنید.

جهت دریافت مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب مشابه

فهرست
settings_phone