چگونه یک دوره کارآموزی در چین پیدا کنیم؟

دوره کارآموزی در چین بخشی جدایی ناپذیر از آموزش است. دانش به دست آمده در سخنرانی ها باید در عمل تثبیت شود. در این مقاله شما را در مورد چگونگی یافتن دوره کارآموزی در چین راهنمایی می کنیم.

چرا دانشجویان بین المللی باید در چین کارآموزی کنند؟

بارزترین مزیت کارآموزی تجربه کاری و پیشرفت شغلی است. بر اساس داده های انجمن ملی کالج ها و کارفرمایان مستقر در ایالات متحده، 70٪ از شرکت ها به کارآموزان خود مشاغل تمام وقت ارائه می دهند و بیشتر آنها ترجیح می دهند نامزدهایی را با تجربه کارآموزی استخدام کنند. کارآموزی چینی نه تنها رزومه شما را تقویت می کند، بلکه تجربه شخصی کار با همکاران چینی و غلبه بر موانع فرهنگی را نیز خواهید داشت.

“بعد از فارغ التحصیلی چه خواهید کرد؟”

این سوالی است که بسیاری از دانشجویان از آن می ترسند، اما یک دوره کارآموزی در واقع می تواند به شما در درک این موضوع کمک کند! نگاهی از نزدیک به زندگی کاری چینی ها می تواند به شما کمک کند تصمیم بگیرید که آیا می خواهید پس از فارغ التحصیلی در چین بمانید یا فرصت هایی را در جای دیگری دنبال کنید. در دوره کارآموزی خود، با زندگی حرفه ای در شهر آشنا خواهید شد و با افراد محلی و مهاجران در رشته خود دوست خواهید شد. حتی ممکن است متوجه شوید که چین را بیشتر از آنچه فکر می کردید دوست دارید!

در نهایت، شرکت های چینی فعالانه به دنبال جذب دانشجویان بین المللی با تجربه جهانی و تسلط به زبان انگلیسی یا سایر زبان ها هستند. کلیشه کارآموزان برای خرید قهوه برای دفتر به پایان رسیده است. بسیاری از شرکت‌ها و استارت‌آپ‌های چینی به کارآموزان خود به عنوان بخش مهمی از فعالیت‌های خود وابسته هستند و با کارآموزان خود به عنوان بخش‌های ضروری تیم رفتار می‌کنند. به عنوان یک دانشجوی بین المللی با تجربه های متنوع در چندین کشور و بازارهای خارجی، شما به عنوان یک دارایی مهم برای شرکت ها هستید. دوره های کارآموزی در چین در زمینه های مختلف در دسترس است: فناوری تا بازاریابی، مشاوره تا هنر، رسانه تا مد.

دوره کارآموزی در چین
دوره کارآموزی در چین

چگونه در چین کارآموزی پیدا کنیم؟

تنها منبع دانش، تجربه است. آلبرت انیشتین

یافتن دوره کارآموزی در چین به دلیل رقابت زیاد آسان نیست. با این حال، چندین راه برای یافتن دوره های کارآموزی وجود دارد:

ارتباطات و آشنایان به دست آمده :

به عنوان مثال، از طریق شرکت های خاص با ارتباطات خود در چین، شما را به افراد مناسب راهنمایی می کنند و به شما در یافتن دوره کارآموزی کمک می کنند.

معلمان :

همچنین می توانید از معلمان و دوستانشان در مورد دوره های کارآموزی بپرسید. اگر رابطه خوبی با معلمان ایجاد کرده اید، قطعا به شما کمک خواهند کرد و آرزوی شما را تشویق خواهند کرد.

وب سایت ها :

بسیاری از اطلاعیه های کارآموزی در چین روزانه در jingjobs و thebeijinger ظاهر می شود .

در مورد اتکا به شبکه های شخصی برای یافتن کار عصبی نباشید. این نشانه این است که مردم به شما اعتماد دارند و مایلند به شما در رسیدن به آرزوهایتان کمک کنند. علاوه بر یک رزومه قوی، یک معرفی شخصی اجازه می دهد تا شخصیت و سبک شما بدرخشد. اگرچه ممکن است این یک شوک فرهنگی برای شما باشد، از درخواست فرصتی که می خواهید نترسید. و فراموش نکنید که گوانکسی را به دیگران منتقل کنید: توصیه‌ها و فرصت‌های خود را با جویندگان کار در میان بگذارید.

در پلتفرم رسانه های اجتماعی چینی WeChat فعال بمانید، زیرا بسیاری از شرکت ها موقعیت های باز را از طریق حساب های WeChat یا چت های گروه شغلی خود به اشتراک می گذارند.

شرکت‌ها :

همچنین می‌توانید مستقیماً با شرکت‌های مورد علاقه تماس بگیرید. رزومه خود را پر کنید، با منابع انسانی تماس بگیرید و مدارک خود را ارسال کنید. به احتمال زیاد، بلافاصله شرکتی را پیدا نمی کنید که آماده پذیرش شما باشد. با این حال، ناامید نشوید، قطعا یک دوره کارآموزی مناسب پیدا خواهید کرد.

خدمات کارآموزی :

می توانید از شرکت های تخصصی کمک بگیرید. این ساده ترین راه است. این شرکت ها به شما کمک می کنند و همه چیز را برای شما انجام می دهند. ما می توانیم در مورد مدرسه Hutong و برنامه کارآموزی آنها در چین به شما مشاوره دهیم .

با این حال، ما می خواهیم به شما یادآوری کنیم که نباید خود را در کار خود غرق کنید. از آنجایی که هدف اصلی سفر به چین دریافت آموزش با کیفیت است. برای انجام این کار، ما به شما توصیه می کنیم که فورا برای برنامه های بورسیه اقدام کنید. با حمایت مالی، می توانید با خیال راحت تحصیلات خود را دنبال کنید. شما می توانید لیست کامل و نمای کلی بورسیه ها را در وب سایت ما بیابید .

مبانی: کارآموزی به عنوان دانشجو

اگر به عنوان دانشجوی تمام وقت در یکی از دانشگاه های چین تحصیل می کنید، به احتمال زیاد با ویزای X دانشجویی در چین خواهید بود . این ویزا برای افرادی است که برای تحصیل، تحصیلات پیشرفته یا دوره کارآموزی برای مدت بیش از شش ماه به چین می آیند. تا زمانی که شرایط زیر را داشته باشید، در حین استفاده از این ویزا، کارآموزی قانونی است. اگر ویزای F یا ویزای M دارید، مجاز به دریافت حقوق برای آن نیستید.

دوره کارآموزی در چینانواع ویزا:

ویزای F

برای یک شهروند خارجی صادر می شود که برای بازدید، تحقیق، سخنرانی، تجارت، تبادلات در زمینه های علمی، فناوری یا فرهنگی، مطالعات پیشرفته، برای مدت حداکثر 6 ماه به چین دعوت شده است.

ویزای M

برای کسانی صادر می شود که برای فعالیت های تجاری و تجارت به چین می روند.

ویزای L

(توریستی) صرفاً برای گردشگری است و نباید برای دوره های کارآموزی استفاده شود.
ویزای ایکس (Student) مخصوصا بلندمدت مناسب ترین ویزا برای دوره کارآموزی است.

ویزای S

برای کارآموزی در مناطق خاص با فناوری پیشرفته است.
این قانونی است برای پرداخت حقوق و دستمزد کامل، نیازهای شرکت به پرداخت مالیات مربوطه و شما باید ویزای کارآموزی (بیشتر در مورد این ویزا در زیرتوضیح داده ایم) را داشته باشد:

برای دریافت حقوق به عنوان کارآموز در چین و  برای پیگیری این گزینه، باید با یک نماینده معتبر ویزا و شرکت خود صحبت کنید. بسیاری از شرکت‌ها ممکن است برای پوشش هزینه‌های غذا و حمل‌ونقل به شما کمک هزینه بدهند. برخلاف حقوق، این کمک هزینه به طور متوسط ​​50-100 یوان در روز است و درآمد قابل توجهی نیست. مبلغ نهایی که به عنوان کارآموز به شما پرداخت می شود، بستگی به شرکت و مذاکرات خود شما دارد. با این حال، علاوه بر کسب درآمد، مزایای زیادی برای کارآموزی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید!

سلب مسئولیت :

این اطلاعات ویزا از سال 2021 صحیح است و ممکن است وضعیت در طول کووید-19 تغییر کند. لطفاً آخرین اطلاعات ویزا را با کنسولگری یا سفارت چین  شرکت خود و نمایندگان معتبر ویزا بررسی کنید.
دانشگاه ها اغلب رویدادهای استخدامی برای ملاقات با شرکت ها برگزار می کنند.

چگونه یک دوره کارآموزی در چین پیدا کنیم

هنگام جستجوی کار در چین، شبکه ها و ارتباطات شخصی بهترین دوست شما هستند. اصطلاح چینی برای روابط شخصی Guanxi (关系) است و می تواند به هر چیزی از داشتن دوستی خوب با هم اتاقی های خود گرفته تا شبکه سازی با کارفرمایان بالقوه اشاره کند. دریافت یک دوره کارآموزی از طریق توصیه یا معرفی شخصی بسیار رایج است، بنابراین این اصل را نادیده نگیرید.
بیرون رفتن، ملاقات با افراد بیشتر و رفتن به رویدادها و ایجاد روابط می تواند نقش مهمی در یافتن فرصت ها در چین داشته باشد.

نحوه ثبت دوره کارآموزی چینی

پس از دریافت پیشنهاد کارآموزی، وقت آن است که محل کار جدید خود را در دفتر محلی ورودی و خروجی شهر خود ثبت کنید و ویزای کارآموزی دریافت کنید. چندین مرحله برای این فرآیند وجود دارد:

با دانشگاه خود تماس بگیرید و به آنها اطلاع دهید که می خواهید کارآموزی کنید. آنها اسنادی را ارائه می دهند که می توانید آنها را برای تأیید به شرکت خود ارسال کنید.
برای درخواست ویزای کارآموزی باید این مدارک، از جمله گواهی پیشنهاد کارآموزی را به دفتر محلی ورود و خروج ارسال کنید.
هزینه ویزای کارآموزی 400 یوان است و طی 5 تا 7 روز کاری به شما داده خواهد شد.
به یاد داشته باشید که فقط نسخه چینی قرارداد کارآموزی شما از نظر قانونی لازم الاجرا است (مگر اینکه در قرارداد خلاف آن ذکر شده باشد). اگر قرارداد رسمی کارآموزی امضا کرده اید، از یک دوست یا معلم کمک بخواهید تا قرارداد چینی را بخوانید تا ببینید آیا با نسخه انگلیسی مطابقت دارد یا خیر.

اگر در زمان کارآموزی خود در خارج از چین قرار دارید، نیازی به ثبت نام نیست.

پیوستن به یک محل کار چینی

هنگامی که کارآموزی خود را شروع می کنید، ممکن است متوجه تفاوت هایی بین فرهنگ اداری چین و فرهنگ کشور خود شوید. در اینجا چند نکته وجود دارد که به شما کمک می کند بدانید چه انتظاری دارید:

وی چت، بزرگترین اپلیکیشن پیام رسان چین، معمولا در محل کار استفاده می شود. تقریباً مطمئناً یک گفتگوی گروهی اداری وجود دارد. بسیار معمول است که رئیس یا همکاران شما در وی چت به شما پیام می دهند، حتی خارج از ساعات کاری رسمی. شیوه های ارتباطی دفتر را بیاموزید و دنبال کنید.
سخت کوشی و فداکاری در محیط های کاری چینی ارزشمند است. غیر معمول نیست که کارگران برای تکمیل وظایف خود اضافه کاری بمانند. به یاد داشته باشید که تعادل سالم بین کار و تحصیل را حفظ کنید. اگر اضافه کاری مداوم مشکل ساز است، می توانید درخواست کنید که ساعات کار رسمی به قرارداد شما اضافه شود.
در چین، برخی از شرکت‌ها ممکن است «برنامه کارآموزی» یا سرپرست رسمی برای کمک به آموزش شما نداشته باشند. از “پرتاب شدن در اعماق” نگران نباشید. از این فرصت برای ارتباط با همکاران خود و یافتن مربیانی استفاده کنید که می توانند به شما کمک کنند تا راه خود را در دفتر یاد بگیرید.
اگر پس از فارغ التحصیلی علاقه مند به استخدام تمام وقت هستید، حتما به شرکت خود اطلاع دهید. آنها ممکن است مایل باشند در این مسیر از شما حمایت کنند و به شما کمک کنند.

برنامه Fudan MBA به دانشجویان کمک می کند تا از طریق iLab خود در دوره های کارآموزی شرکت کنند. دانش‌آموزان در بحثی با Raise 3D Technologies، یک شرکت راه‌حل‌های چاپ که برای دو سال متوالی در iLab شرکت کرده است، شرکت می‌کنند. اطلاعات بیشتر درباره Fudan iLab اینجا است .

اگر پیشنهاد کارآموزی دریافت نکنم چه می شود؟

نترسید! راه های زیادی برای کسب تجربه حرفه ای و فرهنگی بدون ترک دانشگاه وجود دارد. در اینجا نحوه ایجاد گوانشی و توسعه زندگی حرفه ای خود در زمینه دانشگاه آمده است:

در یک سازمان دانشجویی موقعیت رهبری بگیرید. بسیاری از دانشگاه ها دارای گروه های دانشجویی بین المللی برای مناطق مختلف جهان هستند.
با بررسی تابلوهای اعلانات دانشگاه یا چت های گروهی به فرصت های داوطلبانه در اطراف محوطه دانشگاه توجه کنید. دانشگاه ها اغلب از کارگران دانشجو برای رویدادهای دانشگاه استخدام می کنند.
با اساتید خود روابط خوبی ایجاد کنید. ممکن است برخی از آنها محقق دانشجو یا دستیار تحریریه جذب کنند و حتی ممکن است برای این کار دستمزد دریافت کنید!

موسسه اعزام دانشجو بنیاد جهانی شما را در راه رسیدن به تحصیلات عالیه در خارج از کشور یاری میکند

جهت دریافت مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب مشابه

فهرست
settings_phone